Dlanor Geplaatst: 8 februari 2022 Delen Geplaatst: 8 februari 2022 Ik heb een Smart TV en wil graag apps downloaden op mijn tv. In de handleiding staat, dat ik op zoek moet gaan naar Apps en vervolgens moet zoeken naar Play Store. In de zoekfunctie komt deze Play Store helemaal niet voor. Dus hoe kan ik dan apps downloaden op mijn TV? 1 Quote Link naar reactie
HereIsTom Geplaatst: 13 februari 2022 Delen Geplaatst: 13 februari 2022 Misschien handig om even te vertellen welke TV je precies hebt, het verschilt namelijk per merk en type. Quote Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W Link naar reactie
Dlanor Geplaatst: 13 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 13 februari 2022 Het is een Samsung Smart TV: UE43TU7020W Quote Link naar reactie
HereIsTom Geplaatst: 14 februari 2022 Delen Geplaatst: 14 februari 2022 Druk de " Home ”-Knop, die met het symbool van een huis, op de afstandsbediening van je tv. Scrol in het menu dat onder aan het scherm wordt weergegeven naar de " APPS ” En druk op om het te openen. Dit staat bekend onder de naam Smart Hub en is niets meer dan de applicatiewinkel van Samsung smart tv's. Eenmaal in de app store kunt je de gewenste toepassing zoeken in de catalogus, uit de verschillende categorieën of met behulp van de zoekmachine. Wanneer je de app hebt gevonden die je wilt downloaden, klikt je erop om deze in te voeren en vervolgens selecteer "Installeren" zodat het onderdeel wordt van de applicatiecatalogus van je Samsung TV. 1 Quote Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W Link naar reactie
Alex Geplaatst: 14 februari 2022 Delen Geplaatst: 14 februari 2022 Heeft dit gewerkt, DIanor? Quote Link naar reactie
Dlanor Geplaatst: 14 februari 2022 Auteur Delen Geplaatst: 14 februari 2022 Hoi Alex, Ik was op de hoogte van deze manier van apps downloaden. Ik dacht dat er misschien een mogelijkheid was, om externe apps te downloaden en te installeren. Maar ik ben er achter dat alleen alles wat in de Smart Hub staat te installeren is op de tv. 1 Quote Link naar reactie
Oplossing HereIsTom Geplaatst: 14 februari 2022 Oplossing Delen Geplaatst: 14 februari 2022 Jammer dat je je vraag dan niet duidelijk stelt en dat dan ook niet even laat weten? Maar nee, het nadeel van Samsung smart TV’s is dat ze hun eigen dicht getimmerde systeem hebben waar je dus geen andere apps op kunt installeren. Alleen smart TV’s met Android TV zoals bijv. die van Sony kun je wel alle apps op installeren. 1 Quote Airco Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W Link naar reactie
aldholland2022 Geplaatst: 14 januari Delen Geplaatst: 14 januari Ik gebruik de App Store van de Ziggo box voor de standaard apps zoals Youtube, Netflix, Videoland etc, alle andere apps haal ik liever uit een los media kastje of gewoon de PS4 of Switch of andere console. Het probleem met de SmartTv's is namelijk dat ze heel veel verkeer heen en weer sturen naar de Chinese servers, ook als ze uit staan. Sinds ik dat geblokkeerd heb werkt het internet thuis sowieso een stuk sneller. Ik heb zelf een RaspberryPi ertussen gehangen. Het werkt dus soms beter om apps te installeren in andere apparaten dan de TV. De besturingssysteem van de SmartTv's worden ook niet zo vaak geüpdate helaas. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen