Ga naar inhoud

Welk programma kan ik gebruiken om te zien wie er wanneer op mijn wifi zit?


Remy.Beentjes

Aanbevolen berichten

Beste Computer Totaal, ik wil graag weten wie er wanneer van mijn wifi gebruik maakt. De reden dat ik dit vraag, is dat ik vermoed dat mijn zoon 's nachts op zijn telefoon zit te gamen/instagrammen. Ik wil hem daar mee confronteren. Welk programma (het liefste gratis) kan ik gebruiken om bijv. per uur te zien welk apparaat (smartphone/laptop/Playstation) er met mijn wifi netwerk verbonden is? Graag hoor ik van een van de techcafe lezers, bij voorbaat dank!

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...
  • 3 weken later...

Oké dan de kortste versie (ook genoemd op bovenstaande link overigens): Installeer Fing (android link / apple link).

Scan éénmalig gewoon overdag. Je kunt elk apparaat eenvoudig herkennen en evt. een eigen naam geven. Als je vervolgens (in jouw geval 's nachts) weer scant dan zie je gelijk apparaten die je eerder hebt gezien op 'offline' staan.

Klein voorbeeldje bijgesloten van mijn netwerk. De eerste 2 apparaten zijn 'Aan'/'Online' en de andere 2 apparaten zijn op dit moment offline.

2022-04-28 17.47.15.jpg

  • Thanks 1

Klusser - Motormuis - IT-er - Fotograaf - Gadgets liefhebber - Techneut - Nieuwsgierig - ...

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...