Ga naar inhoud

Geluidsniveau (en kwaliteit) Whirlpool W55TM 4120 W 2 t.o.v. AEG RDS424E1AW


Aanbevolen berichten

Klopt het geluidsniveau 42 dB bij de Whirlpool W55TM 4120 W 2? Op de datasheet bij Whirlpool wordt 36 dB aangegeven (website). Sowieso is 42 dB niet in overeenstemming met geluidsklasse C geloof ik.

BCC houdt het op 36 dB en bol.com op 42 dB. Dus tsja.

P.S. Ik kan nauwelijks kiezen tussen de Whirlpool W55TM 4120 W 2  en de AEG RDS424E1AW.  Daarom zoom ik in op details. Welke van deze twee koelkasten is beter?

Link naar reactie

Goede vraag knarffus. Ik heb mijn collega gevraagd of ze even kan kijken naar die geluidsspecificatie. Als ik op de officiële website van Whirlpool kijk, zie ik inderdaad 36 db staan. Ik zou dat ook aanhouden. Ik ga kijken of we dit moeten aanpassen.

Het antwoord op je 2e vraag moet ik je wel schuldig blijven. Qua specificaties ontlopen ze elkaar niet veel. Beide hebben nog geen consumentenreviews staan zie ik. Het is kiezen tussen een Duitse fabrikant of een Amerikaanse.

  • Thanks 1
Link naar reactie

https://www.engineersonline.nl/nieuws/id23979-nieuwe-wetgeving-voor-geluidsniveau-huishoudelijke-apparaten.html

Kijk dit maar eens.

De kwaliteit heeft vaak meer te maken met de kast zelf, want de compressoren zitten vaak in meerdere merken.

En dit is het officiele energie label, dus ga daar maar van uit, trouwens Bol.com geeft hetzelfde label aan, ik zie geen waarde staan van 42 dB.

 

816672167_Whirlpoolkoel-vries.thumb.png.f5b3989245953ed4941e3386eca98ecd.png

aangepast door Lampje
  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Over het algemeen ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van de manier waarop Amerikanen hun apparaten in elkaar zetten. De Duitsers daarentegen hebben daarover vaak veel beter nagedacht en zijn de manieren om te sleutelen vaak geniaal eenvoudig en doeltreffend uitgevonden. En het sleutelen in het inwendige, veel makkelijker en logischer is.

Bij de Amerikanen moet je bijv. altijd handschoenen dragen, omdat zij het plaatwerk, wat inwendig zit, nooit ontbramen en de scherpe kanten laten zitten.

Dus als verder de specificaties (nagenoeg) gelijk zijn zou ik voor "made in Germany" gaan.

Ook al zijn ze niet meer in Duitsland gefabriceerd, vanwege de lage lonen, houden de Duitsers hun kwaliteitscontrole wel in eigen handen. En dan kan de kwaliteit van een product uit China of Italië ook precies hetzelfde zijn.

aangepast door Lampje
  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Ik deel die mening over Duitse makelij im grossen und ganzen. Maar de reviews die ik her en der lees doen me twijfelen: relatief veel klachten over de luidruchtigheid van de AEG kast (39 dB versus 36 dB), de rubberen bevestiging rondom de deur die fluks los zou laten en het glazen plateau in de vriesvak dat me tamelijk breekbaar lijkt (vervanging €37,50). Anderzijds komt de hoogte van de kast 1.43,4 me weer beter uit; er komt een magnetron bovenop.

Link naar reactie
Op 28-1-2022 om 15:40, Alex zei:

Goede vraag knarffus. Ik heb mijn collega gevraagd of ze even kan kijken naar die geluidsspecificatie. Als ik op de officiële website van Whirlpool kijk, zie ik inderdaad 36 db staan. Ik zou dat ook aanhouden. Ik ga kijken of we dit moeten aanpassen.

Het antwoord op je 2e vraag moet ik je wel schuldig blijven. Qua specificaties ontlopen ze elkaar niet veel. Beide hebben nog geen consumentenreviews staan zie ik. Het is kiezen tussen een Duitse fabrikant of een Amerikaanse.

U heeft het geluidsniveau van de Whirlpool W55TM 4120 W 2 online nog niet aangepast (van 42 dB naar 36 dB). Is daar misschien een reden voor?

Link naar reactie

Hoi knarffus,

Klopt. Het verzoek om dat aan te passen ligt bij mijn collega. Wat direct ook antwoord is op de vraag of het 42 of 36 moet zijn. Juiste aantal Db is 36. We houden hierbij de officiële documentatie van Whirlpool aan. Excuses dat het momenteel niet correct op onze website staat.

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Ik heb nog geen koelkast aangeschaft. De verwarring omtrent Whirlpool W55TM 4120 W 2 neemt alleen maar toe. BCC contacteerde whirlpool. Daar wisten ze het niet en werd gezegd: ga uit van productsheet en energielabel (zoals Lampje suggereerde). Maar ik heb meerdere labels gevonden met tegenstrijdige informatie. Alsof het over twee totaal verschillende koelkasten gaat!

NEL859991616990.pdf PIS859991616990nl.pdf EL859991616990.pdf PF859991616990nl.pdf

aangepast door knarffus
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...