Ga naar inhoud

Bestanden SD card onvindbaar


Ga naar oplossing Opgelost door WimOlieman,

Aanbevolen berichten

Vorige week een oude sd card gevonden, dolgelukkig, oude vakantiefoto's waar ik al lang de moed had opgegeven dat ik ze zou vinden. Alle foto's kon ik bekijken, toen ik de sd card in een andere laptop stopte verscheen op het scherm de bekende optie doorgaan -zonder schijfcontrole of -schijfcontrole (aanbevolen), voor de verandering koos ik de laatste, laptop gaf aan dat de schijfcontrole succesvol was uitgevoerd, toen daarna naar de map ging was de map op één bestand na helemaal leeg, het bestand wat er nog opstond heb ik bijgevoegd. In het bestand zie je wel alle bestandnamen staan. Merkwaardig is dat er geen gegevens van de card zijn verwijderd, er staat nog steeds 3,5 GB op. Wat moet ik doen om deze bestanden terug te krijgen?

100DICAM

Link naar reactie

SD Kaart Formatteren Zonder Gegevens te Verliezen

Dan zal je index het spoor bijster zijn, daar heb ik deze tool voor gevonden:

Is je geheugenkaart zomaar niet meer toegankelijk? Kan je niet meer bij die leuke vakantiefoto's op je camera? Met EaseUS file recovery software kun je je SD kaart formatteren zonder foto's kwijt te raken. Zo kun je je memory kaart weer gebruiken, en ook nog de bestanden behouden. Win-win dus!

Filerecovery software

Ik hoop dat dit helpt.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Dank voor reacties. Ik ben bezig geweest. Programma geïnstalleerd, ik heb de sd-card laten scannen, het programma doet zich voor als free-ware, maar als je de herstelde bestanden op je computer wil zetten krijg ik de melding dat je eerst een licentie nodig hebt. Doe ik wat verkeerd? Als ik zeker weet dat ik voor $ 69,00 de bestanden weer terug kan krijgen heb ik het er best voor over... Kun je met het programma ook weggegooide foto's tevoorschijn halen?

groet,

wim

Link naar reactie

Ja Wim, het is vaak zoeken naar freeware, maar helaas heb ik de laatste jaren geen problemen meer gehad op het gebied van recoveren van data.

Maar hier ook nog een log, die het een en ander op een rijtje zet, die ook zegt weggegooide bestanden terug te kunnen halen.

Maar de ervaring zal je zelf op moeten doen.

 

https://nl.rescuedigitalmedia.com/hoe-geheugenkaart-openen-en-bestanden-herstellen-zonder-het-te-formatteren

aangepast door Lampje

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Oplossing

Beste mensen, alles geprobeerd, maar niets lukte, nog eens aan het googlen geweest toen kwam ik het programma Photorec tegen, een programma dat werkt onder DOS, er werd bij aangegeven dat het een ingewikkeld programma is zonder echt een handleiding, ik dacht laat ik het eens proberen, en HET IS GELUKT!!!! Alle foto's heb ik weer terug. Helemaal blij!!! Dank voor het meedenken, gr. wim

  • Like 1
Link naar reactie

Ik heb o.a. de programma's Recuva, EaseUS geprobeerd. Programma's laten wel bestanden zien maar die kun je niet openen of je kunt ze alleen maar met een betaalde versie zien. Ik heb er best geld voor over, maar wie geeft mij de garantie dat het dan wel werkt. Ik ben erg blij met Photorec. Ik heb zelf foto's te voorschijn gehaald die al 8 jaar onvindbaar waren. Gr. Wim

Link naar reactie

Misschien toch een keer gewist?

Want gewiste bestanden blijven wel op het medium staan, en zijn zolang ze niet overschreven zijn, nog gewoon beschikbaar en kunnen gewoon terug gehaald worden, als de index linken weer aangebracht worden.

Forensisch kan men zelfs nog verder terug gaan, maar daar heb ik geen ervaring mee.?

  • Hahaha 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...