Ga naar inhoud

muziekbestand omzetten naar CDA bestand


Johan58

Aanbevolen berichten

Goedendag,

Ik heb nog een oude CD speler en die speelt geen MP3 muziekbestand af en ook geen WAV bestand.

Nu wil ik van een muziekcassette een CD maken.

In welk bestand moet ik dat zetten als mijn cd speler hem we af kan spelen?

Alvast bedankt voor het antwoord.

Groet, Johan58

 

 

aangepast door Alex
Titel verduidelijking
Link naar reactie

Kun je dan op je PC wel een andere CD afspelen?

En waar wil je hem nu afspelen, het wordt allemaal erg warrig, eerst heb het over MP3 en over Wav.

En over het afspelen op een CD speler en nu weer afspelen op de PC, wat wil je nou?

 

MP3 bestanden kun je toch gewoon in je PC afspelen? Zonder omzetting?

aangepast door Lampje

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • Alex wijzigde de titel naar muziekbestand omzetten naar CDA bestand

Je hebt het nu in een format gemaakt zoals het op een CD staat. Dat gaat niet zo.

 

Neem nou eens de originele files en speel die af met de VLC speler.

Die kan WAV en MP3 aan.

Want vergeet even een ding niet, een PC en een CD speler zijn 2 totaal verschillende grootheden.

Je wilde op een CD speler af spelen en nu lukt het niet in een PC en dat is logisch, want dat was jouw vraag ook niet. Voor een PC moet je gewoon een data cd maken. En gebruik je de cd rom speler als geheugen. Maar wel in een format wat de PC normaal gebruikt.

aangepast door Lampje
  • Like 1

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hallo Lampje,

Ik snap je redenering, maar dat is het probleem niet.

Een normale cd speelt hij goed af met verschillende mediaspelers, maar ik heb een cd geript en dat formaat staat in een mp3 bestand

Dat is oké maar nu wil ik het geripte bestand in een CDA bestand zetten omdat een oude cd speler hem niet in een WAV of Mp3 afspeelt.

 

Groet Johan58

Link naar reactie

Nee jouw probleem ligt dus in het vlak dat je niet het gebruikelijke format hebt.

Want CDA files zijn geen audiobestanden maar snelkoppelingen, die de weg wijzen in de cd in de cd speler.

Audio-cd's bevatten altijd ongecomprimeerd PCM-stereogeluid met een samplefrequentie van 44100 Hz, in het 16-bits sampleformaat. Dus om een audio-cd te branden, moet je de bestanden die je wilt branden als een 44100 Hz 16-bits stereo WAV- of AIFF-bestand aan de brandsoftware aanleveren.

Je hebt MP3 bestanden, die moet je dan gaan omzetten naar WAV bestanden stereo c.f. de specificaties.

Je kunt MP3 importeren en exporteren als WAV. 

Maar zoals bekend zal je nooit meer op de kwaliteit van WAV terug komen omdat er veel gecomprimeerd en weggelaten is.

Om dit te doen is het gratis programma Audacity uitstekend geschikt.

https://www.audacityteam.org/

Installeer deze wel in de Engelse versie, want de Helpfile in de Engelse versie is uitstekend, maar in de Nederlandse versie erg slecht. Want ik moest altijd naar de Engelse versie omschakelen, om te kijken wat ze in de NL versie eigenlijk bedoelden.

Dat moet je voor de installatie doen, omschakelen is niet mogelijk.

 

Ook vond ik nog deze mogelijkheid in de Windows 10 mediaplayer, https://www.dutchtechtips.nl/mp3-muziek-op-een-audio-cd-branden/

 

aangepast door Lampje
link Audacity toegevoegd

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...