Ga naar inhoud
  • 0

Zo blokkeer je een onbekend telefoonnummer

Alex

Vraag

Word je lastig gevallen door iemand of een bedrijf? Vaak wordt je dan gebeld door een onbekend telefoonnummer of iemand die anoniem belt. Op je telefoon kun je instellen dat onbekende telefoonnummers je niet meer kunnen bellen.

Onbekende nummers/anonieme nummers blokkeren

iPhone apple-logo.thumb.jpeg.7bd93ce5340d9a5afe97295346b2c5c9.jpeg

• Open 'instellingen'
  • Navigeer naar 'Telefoon'
  • Schakel de optie 'Houd onbekende bellers stil' in

Onbekende nummers/anonieme nummers blokkeren

Android   Android-Logo-2014-2019.thumb.png.2e08e3d7efcada7e1d62b5abbe5bef0e.png

• Open de 'telefoon'-app
  • Druk rechtsboven op de drie puntjes
  • Druk op 'intellingen'
  • Kies 'Nummers blokkeren'
  • Schuif de slider naast 'onbekende/privénummers blokkeren' naar rechts

Let op! Voor zowel iPhone als Android geldt: nadat je deze functie hebt ingeschakeld, zal je telefoon niet meer overgaan en ontvangen bellers direct jouw voicemail (indien je deze hebt ingesteld). Je krijgt wel een melding van een gemiste oproep en kunt zodoende wel zien van welk telefoonnummer de oproep afkomstig is. Overheidsinstanties en ziekenhuizen bellen ook vaak anoniem. Houd hier rekening mee.

Hoe ga jij om met ongewenste oproepen?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
5 uren geleden, Alex zei:

Overheidsinstanties en ziekenhuizen bellen ook vaak anoniem. Houd hier rekening mee.

Maar dat is nu juist het probleem, ik zou graag de geheime nummers blokkeren, maar kan mijn huisarts niet bewegen, dit te veranderen.

En dat kan erg belangrijk zijn.

Men zou dat anoniem bellen moeten verbieden.

Ook dat er mogelijkheden zijn om een nummer van het vaste net te hebben, dat werkt en je helemaal niet in Nederland woont.

Ook dat een boevenbende oudere mensen kunnen bellen met het nummer van de bank zichtbaar, dat moet toch onmogelijk gemaakt worden?

• Like 1

Met vriendelijke groet,  

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie
  • 0
Op 17-12-2021 om 22:03, Lampje zei:

Maar dat is nu juist het probleem, ik zou graag de geheime nummers blokkeren, maar kan mijn huisarts niet bewegen, dit te veranderen.

En dat kan erg belangrijk zijn.

Men zou dat anoniem bellen moeten verbieden.

Ook dat er mogelijkheden zijn om een nummer van het vaste net te hebben, dat werkt en je helemaal niet in Nederland woont.

Ook dat een boevenbende oudere mensen kunnen bellen met het nummer van de bank zichtbaar, dat moet toch onmogelijk gemaakt worden?

Goede opmerking. Het is tegenwoordig wel wat lastiger gemaakt voor bedrijven om jou te mogen bellen. Voorheen moest je je hiervoor inschrijven bij het bel-me-niet register. Maar tegenwoordig ben je als consument beter beschermt tegen ongewenste telefoontjes. Jij moet als consument eerst toestemming hebben gegeven voordat bedrijven jou mogen benaderen. Zie ook: https://www.consuwijzer.nl/telemarketing

Link naar reactie
  • 0

Dacht je nou dat het boeventuig zich iets aantrekt van een bel me niet register?

Want ook meneer Microsoft uit India heeft daar weinig zaken mee.

Ook dat tuig wat oude mensen tracht te plunderen via de bankpasjes. 

Het moet technisch onmogelijk worden gemaakt, dat je zonder jouw identifier mee te sturen een verbinding tot stand kunt brengen.

En al zeker niet dat je je kunt melden met de identifier van een ander, zoals dat bij de bankfraude gebeurt.

Want al die flauwe kul met privacy.

Als jij in mijn bubbel in wilt breken, want dat is het, dan wil ik gewoon weten met wie ik van doen heb, zodat ik "de deur" dicht en op slot kan laten.

Want alleen mensen die zich voorgesteld hebben komen bij mij over de vloer.

Dat is privacy!

Me kunnen wapenen tegen welke indringer dan ook.

Met vriendelijke groet,  

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...