Libreg Geplaatst: 11 december 2021 Delen Geplaatst: 11 december 2021 Hoi, Mijn IPad Air 2 verliest steeds de wifi verbinding. Deze problemen doen zich voor na de laatste update (15) Hij is eerste wel even verbonden met wifi (super traag), maar dan valt de verbinding weg. Terwijl de instelling SSID, ww en WAP2 allemaal hetzelfde zijn. Ik heb het kanaal van de router al vast gezet, maar dat geeft geen verbetering. Quote Link naar reactie
Alex Geplaatst: 11 december 2021 Delen Geplaatst: 11 december 2021 Hoi Libreg, komt dit alleen voor op je iPad of ook op andere apparaten waarbij je verbonden bent met WiFi? Quote Link naar reactie
Libreg Geplaatst: 12 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2021 22 uren geleden, Alex zei: Hoi Libreg, komt dit alleen voor op je iPad of ook op andere apparaten waarbij je verbonden bent met WiFi? Hoi Alex, dit komt inderdaad alleen voor op de IPad. Quote Link naar reactie
Libreg Geplaatst: 19 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2021 Op 13-12-2021 om 08:45, Dennis zei: Hoi, wat je zou kunnen proberen is bij de wifi instellingen even "netwerk vergeten" doen. En dan je wifi netwerk opnieuw toevoegen. (dit doe je door op het (i)-tje te drukken rechts van de naam van je SSID) Hoi Dennis, Dat heb ik geprobeerd maar helpt helaas niet. Ondertussen hadden we even hoop, door het opnieuw installeren van weer een nieuwe update (15.2). De iPad deed het even als een speer, maar helaas de volgende dag niet meer. Ondertussen heb ik: - het wifi kanaal vastgezet. Wel eerst gecontroleerd waar de buren op zitten. - het MAC-adres van de iPad aan de router toegevoegd (MAC-filtering staat wel uit, maar je probeert wat). Nog steeds soms even wel en dan weer heel traag tot 'kan server niet vinden'. Echt vaag. Quote Link naar reactie
Manuel Geplaatst: 20 december 2021 Delen Geplaatst: 20 december 2021 Heb je dit ook overal in het huis? Of alleen op bepaalde plekken? Mogelijk dat het bereik van de iPad wat minder is. Quote IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM! Link naar reactie
Libreg Geplaatst: 20 december 2021 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2021 Goedenavond Manuel, Bedankt voor je vraag. Helder. Het bereik is overal in huis slecht (helaas). Quote Link naar reactie
Manuel Geplaatst: 21 december 2021 Delen Geplaatst: 21 december 2021 17 uren geleden, Libreg zei: Goedenavond Manuel, Bedankt voor je vraag. Helder. Het bereik is overal in huis slecht (helaas). Dit zou eventueel het probleem kunnen zijn. Je zou eens een tijdje bij de router kunnen gaan zitten en de iPad gebruiken om te kijken of het dan ook gebeurd. Daarmee kunnen we in ieder geval uitsluiten dat het een slecht bereik is. Quote IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM! Link naar reactie
Oplossing Libreg Geplaatst: 21 december 2021 Auteur Oplossing Delen Geplaatst: 21 december 2021 7 uren geleden, Manuel zei: Dit zou eventueel het probleem kunnen zijn. Je zou eens een tijdje bij de router kunnen gaan zitten en de iPad gebruiken om te kijken of het dan ook gebeurd. Daarmee kunnen we in ieder geval uitsluiten dat het een slecht bereik is. Dat bleek dus inderdaad het geval. De router was gewoon naar z'n grootje. Nieuwe router en het werkt weer beter dan ooit ? Bedankt voor het meedenken. Fijne kerstdagen en een heel goed 2022 toegewenst! 2 Quote Link naar reactie
Manuel Geplaatst: 22 december 2021 Delen Geplaatst: 22 december 2021 Deze post werd erkend door Alex! "Bedankt voor je hulp op de community" Manuel werd beloond met 700 punten. Mooi om te horen! Jij ook fijne kerst ? en een gelukkig en gezond 2020! 2 Quote IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen