Ga naar inhoud

IPad verliest steeds verbinding met wifi


Libreg
Ga naar oplossing Opgelost door Libreg,

Aanbevolen berichten

Hoi,

Mijn IPad Air 2 verliest steeds de wifi verbinding. Deze problemen doen zich voor na de laatste update (15)
Hij is eerste wel even verbonden met wifi (super traag), maar dan valt de verbinding weg. 
Terwijl de instelling SSID, ww en WAP2 allemaal hetzelfde zijn.

Ik heb het kanaal van de router al vast gezet, maar dat geeft geen verbetering.

Link naar reactie
Op 13-12-2021 om 08:45, Dennis zei:

Hoi, wat je zou kunnen proberen is bij de wifi instellingen even "netwerk vergeten" doen. En dan je wifi netwerk opnieuw toevoegen. (dit doe je door op het (i)-tje te drukken rechts van de naam van je SSID)

Hoi Dennis, Dat heb ik geprobeerd maar helpt helaas niet.

Ondertussen hadden we even hoop, door het opnieuw installeren van weer een nieuwe update (15.2).
De iPad deed het even als een speer, maar helaas de volgende dag niet meer.

Ondertussen heb ik:
- het wifi kanaal vastgezet. Wel eerst gecontroleerd waar de buren op zitten.

- het MAC-adres van de iPad aan de router toegevoegd (MAC-filtering staat wel uit, maar je probeert wat).

Nog steeds soms even wel en dan weer heel traag tot 'kan server niet vinden'.

Echt vaag.

Link naar reactie
17 uren geleden, Libreg zei:

Goedenavond Manuel,

Bedankt voor je vraag. Helder.

Het bereik is overal in huis slecht (helaas).

Dit zou eventueel het probleem kunnen zijn.
Je zou eens een tijdje bij de router kunnen gaan zitten en de iPad gebruiken om te kijken of het dan ook gebeurd.
Daarmee kunnen we in ieder geval uitsluiten dat het een slecht bereik is.

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie
  • Oplossing
7 uren geleden, Manuel zei:

Dit zou eventueel het probleem kunnen zijn.
Je zou eens een tijdje bij de router kunnen gaan zitten en de iPad gebruiken om te kijken of het dan ook gebeurd.
Daarmee kunnen we in ieder geval uitsluiten dat het een slecht bereik is.

Dat bleek dus inderdaad het geval. De router was gewoon naar z'n grootje.

Nieuwe router en het werkt weer beter dan ooit ?

Bedankt voor het meedenken.

Fijne kerstdagen en een heel goed 2022 toegewenst!

  • Like 2
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...