Ga naar inhoud

Asus P5B=VM Moederbord


Aanbevolen berichten

Hi @Benwol,

Dit kan meerdere oorzaken hebben van verkeerde instellingen of corrupte files tot bv kapot RAM geheugen.
Hoor je tijdens het opstarten toevallig piepjes als het moederbord aan gaat? En zo ja, hoeveel en hoe snel achter elkaar?

  • Thanks 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

De piepjes tijdens de POST (Power on self test) zijn eventueel 'error meldingen' die worden aangegeven. Het aantal piepjes en de snelheid verschilt per moederbord. Zou je dit kunnen opschrijven wanneer dit weer gebeurd zodat we hier verder naar kunnen kijken?

En probeer eens op te starten zonder alle usb kabels (behalve muis/toetsenbord). Mogelijk heb je een USB/HDD erin zitten waarvan je computer eerst probeert op te starten. Dit kan een tijdje duren of hij zou hier zelfs op vast kunnen blijven hangen.

  • Thanks 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Halo Manuel,

Er zit geen USB/Harddisk in .Verder geen USB sticks of wat ook.

Ik heb inmiddels een Ram test uitgevoerd maar geen errors  ( Mem test 64)

Als hij blijft hangen ook geen harddisks  activiteiten waarneembaar.

Volgens het assuss-scherm zou je via de Del-toets en Tab-toets verder moeten gaan ,maar hij reageert nergens op.

Gr Ben

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...