Ga naar inhoud

Uitschakelen dat Edge de standaard app wordt voor PDF bestanden


Bunnie

Aanbevolen berichten

dag,

ik stoor me wezenloos aan het feit dat Edge steeds de standaard app wordt voor PDF bestanden in Win10.

Daarvoor heb ik geen apart PDF programma.

Ik heb Edge verwijdert, inclusief zoveel mogelijk uit het register mbt Edge.

Maar toch niet genoeg, want ook nu wordt Edge weer standaard gemaakt voor PDF's. Die vervolgens niet geopend worden.

Wie weet de oplossing voor dit probleem.

svp niet verwijzen naar hoe je een standaard app kunt wijzigen via instellingen en zo. Want dat werkt dus ook niet.

groet Frank

Link naar reactie

Hoi Bunnie,

Je geeft zelf aan dat het niet lukt via de Instellingen, maar dat is vreemd. Als je op de Windows Startknop linksonder in de taakbalk drukt, typ je 'standaardapps'. Je krijgt dan een nieuw venster te zien waar je alle standaardapps voor Windows kunt instellen. Klik vervolgens op 'Standaard-apps per bestandstype kiezen'. Je krijgt dan een lijst met alle gangbare bestandsextensies te zien, waaronder .pdf. Daar kun je aangeven welke app je voortaan wilt gebruiken. Dat zou echt moeten werken.

Succes!

standaardapps.png

  • Thanks 1
Link naar reactie

Zoals gezegd heb ik de normale aanpassingen al geprobeerd. Ook deze.

werkt niet, na een tijdje wordt Edge toch weer de standaard app.

En nu ik edge er af heb gegooid wijst het systeem na een tijd de PDFs weer toe aan edge. die dan niet meer opent en dan blijft het systeem het maar proberen om edge te starten

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...