Ga naar inhoud

De eeuwige ellende met apps installeren vanuit de Microsoft Store


Aanbevolen berichten

Het probleem bestaat al jaren, maar Microsoft schijnt er echter niets aan te willen doen : De ellende met de Microsoft Store App.

Je hebt gratis en betaalde programma's.

In al die jaren nog nooit gebruikt gemaakt van deze app maar toen ik besloot om de Microsoft Flight Simulator te kopen via de Microsoft Store App begon de ellende !

Gekocht en probeerde het vervolgens te downloaden.

In de eerste instantie leek hij te willen downloaden maar al gauw kreeg ik de foutmelding "Code 0x80073CF3". en er werd helemaal niets meer gedownload.

Na veel zoekwerk voor dit specifieke probleem kom ik op een tutorial terecht op Youtube (https://www.youtube.com/watch?v=KcmAGaEjHJs).

Na precies gedaan te hebben wat in het filmpje werd aangegeven werkte de download vanuit de store opeens en kon ik het spel installeren en werd de rest gedownload en kon ik het spel uiteindelijk spelen.

Door een stomme fout van mezelf 2 dagen later moest ik de simulator opnieuw installeren.

Toen kwam er echter geen foutmelding "Code 0x80073CF3" maar een "Code 0x8007001F" en "Code 0x803FB107" (dit wisselde elkaar af als ik steeds op download vernieuwen klikte).

Ook voor die foutmeldingen een oplossing proberen te zoeken maar wederom geen enkele fix die werkte.

Toen maar besloten om een gehele frisse installatie van Windows 10 te doen inclusief alle updates.

Dan zou je toch verwachten dat alles het weer normaal doet, maar echter kreeg ik dezelfde foutmelding als ik de allereerste keer kreeg "Code 0x80073CF3".

Gelukkig wist ik hoe ik het dit keer moest aanpakken maar het niet normaal dat Microsoft de problemen met installeren van apps vanuit de store niet weet aan te pakken want het probleem bestaat al jaren als ik zo de zoekresultaten van Google bekijk.

Microsoft weet wel geld van je los te peuteren voor de betaalde apps maar je hebt wel 90% kans dat je je gekochte software niet eens kan installeren en zeker niet als mensen wat minder computerkennis hebben.

Microsoft DOE ER WAT AAN !

Want niet alleen de Flight Simulator heeft er last van, ook andere betaalde software ...

 

 

aangepast door DutchGuyMikey
Link naar reactie

Hoi DutchGuyMikey. Welkom op de community.

Goed dat je dit verhaal hier deelt. Heb je een idee waar het probleem precies door werd veroorzaakt? Ik kan dat namelijk niet helemaal opmaken uit je verhaal.

En heb je een specifieke vraag of wil je dit graag delen zodat andere bezoekers van de community hier ook wat aan hebben?

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...