Ga naar inhoud
  • 0

Geen enkel programma slaat aan, de wasmachine blijft steeds proberen water weg te pompen.

calmeynjean-claude

Vraag

wij hebben een AEG wasmachine  type L76850 gekocht in 2008. Nu blijft het rotertje bij de filter continue draaien. Er verschijnt geen foutcode op het scherm.  We hebben dat in het begin ook eens had,Toen kwam er wel een foutcode op.  dat kwam dan door te veel aan waspoeder, die schuim bij de sensor achterliet. waardoor deze sensor nattigheid voelt en de pomp beveelt om het water weg te pompen. Nu zal er wel geen schuim meer inzitten, want de machine heeft al een paar weken niet gedraaid. En toch blijft het rotortje draaien.Achteraan zitten er 3 dingen die op een sensor lijken. Ik heb 1per 1 de fiche van uit getrokken. (met het gedacht om die sensor eens ui te schakelen.) en toen ik de middelste uittrok kon ik wel het programma starten, dat ging goed behalve op het einde het water wegpompen en centrifugeren deed hij niet.

Wie weet er meer. Alvast bedankt

Jean-claude

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Als de afvoerpomp direct gaat draaien als je de machine aan zet en hij ook blijft draaien dan heeft de sensor op de bodem een lekkage gezien.

Zeker weten dat die vlotter sensor op de bodem van de machine niet nat is?

Beweeg de vlotter eens op en neer, je moet dan een schakelaartje horen klikken.

Lees de foutcode eens uit.

Zet de machine aan en als hij dan begint te pompen druk dan de toetsen Start/Pauze en Extra kort samen in en houd ze ingedrukt.

Krijg je dan wel een foutcode te zien?

• Thanks 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...