sasnet63 Geplaatst: 25 oktober 2021 Delen Geplaatst: 25 oktober 2021 Geïnstalleerde SONOS speakers met radio, wordt met regelmaat niet herkend door de Sonos-app op de telefoon ( Iphone). ' geen verbinding mogelijk'. Zowel bij mij als mijn huisgenoot hebben steeds hetzelfde probleem. Wie weet hoe dit op te lossen is? Quote Link naar reactie
Robin4507 Geplaatst: 26 oktober 2021 Delen Geplaatst: 26 oktober 2021 Het is lastig om van een afstand de situatie bij je thuis te beoordelen, maar in 99% van de gevallen heeft een Sonos verbindingsprobleem binnen je huishouden te maken met je wifinetwerk thuis. er zijn verschillende oplossingen die zouden kunnen helpen. Zo is het voor je verbinding het allerbest om je Sonos luidsprekers met een kabel te verbinden met internet. Maar ik hoor je denken, het is toch een draadloze luidspreker... daarom is dit voor de meeste mensen niet de gewenste oplossing. je zou je netwerk thuis kunnen verbeteren door een beter router of mesh-netwerk te installeren, Hierdoor heb je door je hele huis een betere wifi verbinding dan dat je krijgt van de meeste modem/routers die standaard worden meegeleverd bij je internet abonnement. Bekijk deze hier. Wil je een goede oplossing die een apart netwerk aanmaakt voor Sonos alleen dan is de Sonos Boost een oplossing. Deze kun je direct bedraad aansluiten op je modem/router en er word een mesh-netwerk aangemaakt tussen al je sonos apparatuur waardoor je sonos los staat van al je andere wifi apparatuur. Bijkomend voordeel is dat, wanneer je toch nog problemen ervaart, je gewoon een extra Sonos speaker kan kopen, deze plaats je dan tussen de boost en de speaker met verbindings problemen. De nieuwe speaker versterkt je Sonos netwerk en waarschijnlijk is de andere speaker daarna wel binnen bereik. Sonos Boost Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier Quote Link naar reactie
sasnet63 Geplaatst: 26 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2021 Beste Robin, Dank voor je uitgebreide antwoord en mogelijke oplossingen. We hebben al een WIFI versterker aangeschaft (Magic WIFI van Devolo) waardoor in het hele huis en ook buiten in de tuin er overal goede WIFI is. Ik zou denken dat dit voldoende moet zijn? Quote Link naar reactie
Robin4507 Geplaatst: 26 oktober 2021 Delen Geplaatst: 26 oktober 2021 Dat is in ieder geval al een hele goede stap! en fijn dat er nu overal goed wifi bereik is. Helaas heeft het het probleem voor jullie niet opgelost. Om te testen kun je kijken wat er gebeurt als je de speaker dichter bij je wifi punt zet, zodat deze zeker een goede verbinding heeft. Wat je dan nog zou kunnen proberen is de luidspreker met de problemen bekabeld met internet verbinden, dan zou het sowieso moeten werken. Ook is de Sonos Boost nog steeds een goede optie omdat je daarmee de interferentie van andere apparatuur op je netwerk weg houdt van je Sonos netwerk. Je kunt dit natuurlijk altijd even testen, en eventueel retourneren wanneer het niet bevalt of niet werkt. Het kan natuurlijk altijd zijn dat je onverhoopt een zondagsmodel hebt gekocht, dan zou ik er altijd even mee terug gaan naar de winkel. Netwerken en muziek streamen gaat vaak goed, maar als het misgaat is het helaas moeilijk om te oorzaak te vinden, gelukkig niet onmogelijk. Ik hoop dat ik een goede richting heb kunnen geven om verder te zoeken. Quote Link naar reactie
Alex Geplaatst: 26 oktober 2021 Delen Geplaatst: 26 oktober 2021 Toevoeging vanuit mij. Ervaar je dit probleem ook als je muziek luistert met Sonos via Spotify? M.a.w. vindt het alleen plaats als je muziek/radio via de Sonos app luistert? Verder sluit ik me ook aan bij de reactie van Robin. Quote Link naar reactie
sasnet63 Geplaatst: 26 oktober 2021 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2021 Het probleem is om als eerste contact te krijgen met de SONOS om deze aan te zetten ( via de app dus), nog zonder een keuze te maken met radio of Spotify, dat pas gedaan kan worden nadat de SONOS is ingeschakeld. Als deze eenmaal aan staat is in de meeste gevallen dit blijvend, maar ook dan is het regelmatig zo dat je dan na een tijdje geen verbinding meer hebt met de SONOS om bijvoorbeeld van zender te wisselen of wat dan ook. Helaas is het in ons huis niet zo eenvoudig om de SONOS bekabeld te verbinden, gezien de plek waar deze staat en de afstand/plek naar de router, maar een SONOS Boost is dan wel een optie om te proberen. Dank voor jullie reacties! 1 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen