Ga naar inhoud

Data harde schijf kapote HP laptop Pavilion (vochtigheidsschade) overzetten op nieuwe laptop Lenovo Ideapad 3


Ga naar oplossing Opgelost door Manuel,

Aanbevolen berichten

Beste Allemaal!

Dank voor de aandacht aan deze regels.

Op mijn oude HP laptop (Pavilion, circa 5 jaar oud) staan nog enige bruikbare bestanden.  Door te vlijtig het beeldscherm te poetsen heeft zich in de loop ter tijden een levensgrote zwarte massa gemanifesteerd in het beeldscherm. Zodoende is deze HP laptop onbruikbaar geworden. Graag wil ik de bestanden die nog op de HP-laptop staan overzetten op mijn nieuwe laptop, een Lenovo Ideapad 3, gekocht bij Mediamarkt. In  eerste instantie overwoog ik volgens internet informatie daarvoor videokabels te kopen. Na Mediamarkt telefonisch geconsulteerd te hebben (navraag juiste kabels), heette het,  het zou beter zijn als ik de laptops mee naar Media zou nemen om achtereenvolgens de data bij Mediamarkt te laten overzetten.

Wat is nu de beste oplossing? Zelf doen met videokabels of dit extern laten doen? Eerlijkheidshalve ben ik niet bepaald technisch maar om  nu gewapend met 2 laptops naar Mediamarkt te stappen vind ik ook nogal wat aangezien die telefonische informatie nogal weinig resp. dun was. Kan iemand mij misschien helpen met de vraag wat nu de beste of eventueel een alternatieve oplossing is? Bij voorbaat hartelijk dank. 

Robert

Link naar reactie
  • Oplossing

Hi Robert, allereerst welkom bij de community!

Aangezien je aangeeft dat eigenlijk enkel het scherm defect is zijn er verschillende mogelijkheden.
Wat je zou kunnen doen is de laptop aansluiten d.m.v. bv een HDMI kabel op je TV. Op deze manier kun je de laptop gebruiken zoals normaal en kan je de bestanden bijvoorbeeld op een externe harde schijf zetten of via een site als wetransfer versturen.

Een ander alternatief is om de hardeschijf uit je laptop te halen en deze rechtstreeks aan te sluiten op bijvoorbeeld een computer. Op deze manier wordt de hardeschijf gewoon toegevoegd als extra schijf op die computer en kan je ook weer aan alle bestanden.

  • Like 1
  • Thanks 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Hoi Robert,

Ik vind de suggestie van Manuel een goede. Probeer je laptop eens aan je tv te koppelen of eventueel een externe monitor te proberen. Dan hoef je niet helemaal naar een winkel en kun je zelf gewoon op je gemak de bestanden overzetten.

Kun je wat met deze antwoorden?

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

  • Like 1
Link naar reactie
Op 22-10-2021 om 11:22, Manuel zei:

Hi Robert, allereerst welkom bij de community!

Aangezien je aangeeft dat eigenlijk enkel het scherm defect is zijn er verschillende mogelijkheden.
Wat je zou kunnen doen is de laptop aansluiten d.m.v. bv een HDMI kabel op je TV. Op deze manier kun je de laptop gebruiken zoals normaal en kan je de bestanden bijvoorbeeld op een externe harde schijf zetten of via een site als wetransfer versturen.

Een ander alternatief is om de hardeschijf uit je laptop te halen en deze rechtstreeks aan te sluiten op bijvoorbeeld een computer. Op deze manier wordt de hardeschijf gewoon toegevoegd als extra schijf op die computer en kan je ook weer aan alle bestanden.

 

Link naar reactie
21 uren geleden, Alex zei:

Hoi Robert,

Ik vind de suggestie van Manuel een goede. Probeer je laptop eens aan je tv te koppelen of eventueel een externe monitor te proberen. Dan hoef je niet helemaal naar een winkel en kun je zelf gewoon op je gemak de bestanden overzetten.

Kun je wat met deze antwoorden?

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Best Alex!

Hartelijk dank voor je gewaardeerd engagement, ik ga het zeker uitproberen!

Robert

  • Like 1
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...