Ga naar inhoud

IGNIS AWP 095-1400 geheel uitgevallen na start programma


Ga naar oplossing Opgelost door Marcel66,

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik zit met een probleem betreffende mijn wasmachine (Ignis awp 095-1400). Ik heb een programma gestart op 95 graden. Ik ben een half uurtje even gaan kijken, en tot mijn verbazing was de machine afgeslagen, lampjes branden niet meer en nadat ik de was eruit had gehaald stond er nog het water nog in de machine.  ALs ik aan de hoofdknop draai, dan doet de machine niets, geen lampjes, geen piepjes of geluidjes. Ik zou denken dat hij overleden is, maar misschien werkt de machine met zekeringen ofzo?

Heeft iemand een idee, of is de machine naar "gene zijde"?

 

Met vriendelijke groet,

Marcel

Link naar reactie

Meerdere oorzaken mogelijk.

Verwijder het bovenblad en volg het netsnoer eens naar binnen.

Je komt dan op een netspannings filter.

Komt daar nog 230V uit?

Volg de kabel naar de elektronica module: stekkers allemaal goed vast?

Controleer de deur vergrendeling op slechte stekker verbinding of gesmolten/verkleurde plekken.

Je kunt hiervoor tussen het front en de kuip door werken.

Als dat allemaal goed is dan is bijna zeker de elektronica module defect.

Verwijder deze en haal de printplaat uit de behuizing.

Hier zit een IC-tje op met 7 pootjes en een paar onderdelen er naast.

Zijn deze niet gesprongen of verbrand? Zie je ergens losse soldeer verbindingen?

Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken van beide zijden en deze hier plaatsen.

  • Thanks 1
Link naar reactie

Dank nog voor de update Marcel. Jammer dat het niet is gelukt om de wasmachine te repareren. Veel plezier met je nieuwe wasmachine!

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Door in oktober een vraag te stellen op de community maak je kans om te gekke prijzen te winnen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...