Ga naar inhoud

Vieze geur in wasmachine


Aanbevolen berichten

Hallo, 

Ik heb een 2de hands wasmachine gekocht. Er zat schimmel in omdat hij een tijdje dicht had gestaan. 

Ik heb hem , zover mogelijk, gewoon schoon gemaakt. Daarna heb ik hem met flink wat chloor leeg laten draaien. Het muffe luchtje was niet weg. 

Ik heb een speciaal middel gekocht om de wasmachine te reinigen. Ook dat heeft niet geholpen. Het vieze luchtje blijft. 

Iemand nog een tip om dit te verhelpen?

Alvast bedankt,  Nicole

Link naar reactie

Heb je hem ook al een keer leeg laten draaien op 90/95 graden? Op die temperatuur dood je namelijk de vetluisbacterie die ook wel eens voor een nare geur kan zorgen. En mocht je dat nog niet hebben schoon gemaakt zou ik ook even de filter goed controleren. Deze is ook vaak een bron van vieze geurtjes.

  • Thanks 1

IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM!

Link naar reactie

Hoi Schanolleke,

Om uit te sluiten dat het niet aan de wasmachine ligt, ben ik benieuwd of je hiervoor op dezelfde plek (met dezelfde aansluiting) ook een wasmachine had staan? En zo ja, ervaarde je daarmee hetzelfde probleem?

Zo niet, dan weet je zeker dat het aan de wasmachine ligt. Heb je de tip van Manuel al opgevolgd? Er zijn nog enkele andere manieren om de vieze geur te verwijderen. Die staan in dit topic.

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...