Ga naar inhoud

geen analoge radio zenders meer.


Aanbevolen berichten

Hoi johanblom. Welkom op de community ?

Goede vraag. Binnenkort is het via Ziggo niet meer mogelijk om radio te luisteren via de ouderwetse FM manier. DAB+ wordt de nieuwe manier van radio luisteren, maar veel 'oude' receivers hebben deze optie niet. Je geeft aan dat Xs4all je provider is, maar toch krijg je een bericht van Ziggo als je de radio aanzet.

Weet je zeker dat je Xs4all als aanbieder gebruikt? Want Xs4all maakt gebruik van het netwerk van KPN en dat gaat niet via de coax kabel.

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Link naar reactie
4 uren geleden, Alex zei:

Hoi johanblom. Welkom op de community ?

Goede vraag. Binnenkort is het via Ziggo niet meer mogelijk om radio te luisteren via de ouderwetse FM manier. DAB+ wordt de nieuwe manier van radio luisteren, maar veel 'oude' receivers hebben deze optie niet. Je geeft aan dat Xs4all je provider is, maar toch krijg je een bericht van Ziggo als je de radio aanzet.

Weet je zeker dat je Xs4all als aanbieder gebruikt? Want Xs4all maakt gebruik van het netwerk van KPN en dat gaat niet via de coax kabel.

Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier

Zeker weten is xs4all mijn provider.

Maar mijn tuner zat/zit nog op de coax aangesloten.

Link naar reactie

Er is wel een alternatief, maar in het specifieke geval van jou, johan weet ik niet zeker of dit werkt. Omdat ik het wat verwarrend vind dat je een Ziggo melding krijgt terwijl je Xs4all als provider hebt.

Je kunt een losse FM-antenne bestellen bij Ziggo. Daarmee kun je gewoon radio blijven luisteren op de 'ouderwetse' manier. Maar het is nu even onduidelijk of deze oplossing ook voor jou opgaat, omdat je toch Xs4all lijkt te hebben.

Op de website van de Consumentenbond staat het hele artikel.

Link naar reactie

Ik ben nog even verder op onderzoek uitgegaan en in dit topic op het KPN forum kom ik eenzelfde soort situatie tegen. De melding van Ziggo lijkt dus vaker voor te komen ondanks dat iemand al bij een andere provider zit. In het gebied waar jij woont is voorheen waarschijnlijk altijd sprake geweest van internet en televisie via de coax kabel techniek. Maar inmiddels is het al heel wat jaren mogelijk om, in wat voorheen een coax kabel gebied was, internet via glasvezel of adsl lijn te ontvangen.

Zoals hierboven aangegeven zijn er zeker mogelijkheden om met jouw huidige receiver FM radio te blijven ontvangen, maar je zou ook een DAB+ radio kunnen overwegen. Daarmee kun je veel meer zenders ontvangen en bovendien is de geluidskwaliteit vele malen beter. Zomaar een paar voordelen.

Heb je wat aan deze informatie?

  • Like 1
Link naar reactie

Een andere goede optie met heel erg veel zenders is het aansluiten van een streamer met internetradio. Hiermee kun je honderden radiozenders streamer, ook internationaal. Bijkomend voordeel is dan ook vaak dat je bijvoorbeeld Spotify op je receiver kan afspelen, of een netwerkschijf met muziek kan benaderen.

Link naar reactie

natuurlijk!

goede voorbeelden zijn bijvoorbeeld deze van Sonos https://www.kieskeurig.nl/audio_overig/product/11271704-sonos-port/prijzen, of bijvoorbeeld deze van Bluesound https://www.kieskeurig.nl/audio_overig/product/8026626-bluesound-node-2i/prijzen.

deze vragen beide wel meteen een aardige investering, maar in het gebruiksgemak zie je dit zeker terug. beide hebben een goede app voor op de telefoon of tablet om alles te besturen, lekker vanaf de bank.

Zoek je een goedwerkende optie maar is je budget iets lager dan heb je bijvoorbeeld ook deze streamer van Argon https://www.kieskeurig.nl/draagbare_radio/product/9257057-argon-audio-stream3m/prijzen.

met al deze producten kun je gemakkelijk internet radio luisteren en daarnaast gebruikmaken van bijvoorbeeld spotify connect.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Ja nu ze de fm zenders toch nog gaan behouden, minstens voor een paar jaar, heb ik ondertussen een Auna iTuner 320 BT gekocht. Heel tevreden over,  heeft  geïntegreerd internet/DAB+/UKW radio met meer dan 20.000 zenders, Wifi-aansluiting en afstandsbediening. Maar had die nu niet direct meer nodig. Nu speelt wel veel zuiverder muziek dan FM natuurlijk.

  • Like 1
Link naar reactie

Ziggo heeft daar de volgende oplossing voor:

 

Plaats een splitter in de coax aansluiting van je TV en bestel de DBV-C digitale radio ontvanger van ziggo.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/apparaten/overig/quantis-qe317

Als je een TV aansluiting hebt dan kun je ook via de TV alle radio kanalen door lussen naar je versterker. En kun je nog meer zenders ontvangen omdat er een aantal achter een decoder zitten. 

Zet dan wel je beeld uit anders is het een dure oplossing m.b.t. het stroomverbruik.

Met vriendelijke groet,  

 

Lampje   Lampje-kl.jpg.24efe35bebc578de8497820696a9554d.jpg

Link naar reactie

Hier in België niet nodig zo'n splitter Lampje. Bij telenet zitten de radiozenders direct bij je tv zenders. Maar je moet wel je tv laten aanstaan, zonder beeld kan ook wel, om dan radiozenders te beluisteren. Met die Auna die ik nu heb kan ik ook bv spotify dat op de pc draait nu via bluetooth verbinden naar die Auna.

Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Hallo J.

Wie heeft er tegenwoordig nog een analoge audio staan?

>>kan je vertellen nog heel veel mensen.

1 = Ziggo heeft als laatste het analoge gedeelte afgesloten, dus zouden we terug moeten in de tijd, antenne weer op dak zoals vroeger.

Nee dit gaan we niet doen.

2 = Maak van je analoge audio weer een volwaardig audio met alle radio zenders die ja maar wilt.

3 = Kun kunt via ziggo ook een kastje kopen met kabel naar je audio(dit is een optie) of van je digitale TV.

4 = Maar er is nog een veel betere optie & kost minder van wat ziggo doet.

5 = Heb je een smartphone/pc/laptop>>met wifi.

Mooi dan zijn we de baas & je audio gaat alles ontvangen wat je met internet radio ook allemaal kunt vinden.

Uitleg. 

6 = Je versterker heeft meerdere ingangen & je hebt er vast nu nog wel eentje vrij, tulp stekkers.

Ingang TV.

7 = De uitkomst is je audio via wifi te benaderen

>>Smartphone /laptop/PC.

Heb je dit kastje aan gesloten,  speakers. 

8 = Hoe heet dit kastje (draadloos) die dit voor je doet

>> NFC-Enabled-Bluetooth Music Receiver bereik ongeveer 22 MTR tussen wifi en audio

Heet tp-link  NFC Enabled Bluetooth Music Receiver

>>Kosten wat ik ervoor heb betaald 23,99 euro

En je hebt weer een volwaardig audio systeem, weer helemaal bij de tijd van nu.

Dit is nog altijd beter dan een nieuwe audio installatie aan te schaffen.

Zou zeggen doe er je voordeel mee.

Groetjes & een fijne dag toegewenst.

Verder op de digitale weg.

 

Link naar reactie
  • Lampje sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...