Denzo18 Geplaatst: 8 oktober 2021 Delen Geplaatst: 8 oktober 2021 Waarom zijn vaak providers in het beginvrij stabiel in hun snelheid, maar geven zij naar verloop van tijd minder snelheid en vaak ook nog meer storingen. Quote Link naar reactie
Gast Geplaatst: 8 oktober 2021 Delen Geplaatst: 8 oktober 2021 (aangepast) nergens last van. de snelheid fluctueert wel eens maar niet noemenswaardig veel. je kan dit checken met Ookla speedtest: https://www.speedtest.net/nl ik heb glasvezel 1 gigabit en zit al jaren rond deze snelheid, zowel up als download snelheid 8 oktober 2021 aangepast door Gast Quote Link naar reactie
Alex Geplaatst: 12 oktober 2021 Delen Geplaatst: 12 oktober 2021 Welkom op de community Denzo18, Ik denk niet dat je dit zo over alle internet providers kunt stellen. Dit is in ieder geval niet mijn persoonlijke ervaring en ik hoor dit ook niet vaak om me heen. Maar dat betekent niet dat het bij jou niet het geval is. Een stabiele internetverbinding is afhankelijk van veel factoren. Denk daarbij aan de locatie waar je modem staat, de bouwconstructie van je huis (dikke stalen muren willen nog weleens tegenwerken). Veel internetproviders leveren (vaak wel tegen betaling) nu ook mesh apparaten. Daarmee zorg je voor een betere internetverbinding door het hele huis. Zoals Wouter aangeeft, lijkt het me goed om een speedtest uit te voeren. Dan kun je zien wat voor snelheden je haalt. Met o.a. die informatie kun je contact opnemen met je internet provider. Dan kun je ook direct aangeven dat je last hebt van storingen. Maar zij zullen zeer waarschijnlijk ook vragen stellen als: - wat voor storingen spelen er op? M.a.w. wat ervaar je precies? - sinds wanneer ervaar je dit probleem? - heb je op verschillende plekken in huis een minder goede verbinding? - etc. Kun je hier wat mee? Off-topic. Leuk dat je een vraag hebt gesteld op de community. Deze maand kun je te gekke prijzen winnen door een vraag te stellen en jij maakt nu kans. Meer informatie vind je hier Quote Link naar reactie
Manuel Geplaatst: 12 oktober 2021 Delen Geplaatst: 12 oktober 2021 (aangepast) Welkom Denzo18! Ook ik sluit me aan bij Alex en Wouter. Heb zelf geen problemen met mijn provider en ze leveren (op sporadisch een storing) altijd de beloofde snelheid. Mogelijk als je de vragen van Alex beantwoord dat wij je ook al verder kunnen helpen. Een belangrijk startpunt daarvoor is weten hoe je thuisnetwerk uit ziet. Dus hoe komt het internet binnen en hoe verbinden de apparaten waarmee je problemen ondervind met het netwerk? Hoor graag van je. 12 oktober 2021 aangepast door Manuel 1 Quote IT-er - Applicatiebeheerder - Technologie Liefhebber - Concert Fotograaf - Apple & Windows - Vragen? Stuur me gerust een PM! Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen