Ga naar inhoud

DAB+ receiver


Ga naar oplossing Opgelost door duchesse,

Aanbevolen berichten

Ik zoek een " aanvulling " voor mijn Kenwood RV-7000 receiver. Wil hier een DAB+ receiver op aansluiten. Iets in de aard van een TechniSat DIGITRADIO 143 deze bedoel ik :

https://www.kieskeurig.nl/draagbare_radio/product/12294631-technisat-digitradio-143/prijzen

Ik had gedacht aan max 250 €. Deze zou dan dienen om de fm zenders te vervangen want die gaan eruit in België heb ik gehoord.

En ook, maar dat gaat misschien niet lukken, maar stel toch de vraag of ik in mijn wagen Citroën Berlingo met ingebouwde radio/ computer ook zo iets kan aansluiten, maar dan kleiner uiteraard en via usb aansluiting.

Vereiste is wel dat ze te koop zijn in België of als ik ze online bestel dat ze in België geleverd worden. Bij die TechniSat DIGITRADIO kan ik online bestellen bij Hema maar die leveren dus niet in België.

 

Link naar reactie

Hoi duchesse,

Ik heb even overlegd met mijn collega. Om de dab+ radio aan te sluiten op je Kenwood receiver, zal je moeten controleren of je Kenwood receiver nog een audio input ingang vrij heeft. Dit kan een analoge, digitale coaxiale of optische input zijn.

De TechniSat die jij doorgeeft ondersteunt in ieder geval DAB+. En ik zie dat je die via Amazon en Artencraft kunt bestellen. Beide webshops leveren in België.

Voor wat betreft je autoradio. Er zijn autoradio's te koop die dab+ ondersteunen. Dus een oplossing voor je auto is er zeker. Op dit moment kun je nog niet filteren op Dab+ bij de categorie autoradio's, maar ik heb dmv de zoekterm dab wel een selectie kunnen maken. Omdat Dab radio's vrijwel nooit meer gemaakt worden, kun je ervan uitgaan dat dit allemaal Dab+ autoradio's zijn.

Kun je hier iets mee?

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...