Ga naar inhoud

Stroom moet steeds worden afgesloten om mijn AEG L6FB8IW weer te kunnen starten


Aanbevolen berichten

  • Alex wijzigde de titel naar Stroom moet steeds worden afgesloten om mijn AEG L6FB8IW weer te kunnen starten
Op 5-10-2021 om 16:19, Alex zei:

Welkom op de Kieskeurig community, @Buundy

Kun je aangeven wat er gebeurt als je de wasmachine probeert te starten zonder dat je de stroom eerst afsluit? Hoe ben je tot de oplossing gekomen om eerst de stroom af te sluiten?

Bij starten zonder de stroom af te zetten gebeurd er niets. Hoe wij daar bij komen de stroom eraf te zetten staat in de handleiding bij eventuele oplossingen! Kan dan maar zo zijn dat het weer verschillende keren goed gaat met het gebruik. Vreemd is het wel lijkt mij ook of er niet een foutje aan een of andere printplaat is!

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Alles is nog hetzelfde. Er is niets veranderd. Het gaat weer een tijdje goed en dan begint het weer van niet niet starten van de machine. Een oplossing geven jullie ook niet denk ik zo. Wij gaan verder zoeken en bedankt voor de antwoorden. Bij deze sluit ik deze conversatie.

Buundy.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Dan ben ik bang dat het voedings deel op de hoofd module defect is.

Verwijder het bovenblad.

Je ziet dan een elektronica module in een kunststof behuizing zitten.

Haal alle stekkers er af (maak een paar fotos zodat je weet hoe het zat)

Controleer de electronica module op losse soldeer contacten.

Controleer het IC-tje met de 7 of 8 pootjes en de groene weerstand op verkleuring en/of scheurtjes. (op de 3de foto goed zichtbaar)

Eventueel op voorhand het 7/8 potige IC-tje vervangen.

Zie voor het onderdeel en uitleg Maak mijn Witgoed

  • Thanks 1
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...