Ga naar inhoud

bios scherm laat zich niet zien scherm is al aangesloten wat nu?


zifjon
Ga naar oplossing Opgelost door Gast,

Aanbevolen berichten

ik heb een oude pc nieuwe harde schijf geplaatst en toen ik hem opstartte kwam er geen beeld en de power knop flikkert snel en de ingebouwde speaker piept ook zeer snel achterelkaar heb geprobeerd de batterij te verwijderen maar dat had geen nut 

wat kan ik nu doen

de oude windows versie was windows vista home 

en voordat die nieuwe harde schijf erin was geplaatst deed i het wet

wat nu?

 

Link naar reactie

"flikkerende lichtjes" "geen beeld" "piepjes te horen"

alles duidt hier op (diverse) hardware fouten. en dat kan van alles zijn (ik ken je pc niet heb hem niet gezien) dus aansluitingen, voedingen, koeling, lege batterij inderdaad, kan, iets niet goed gemonteerd (RAM of video-kaart bijvoorbeeld) 

kijk eerst eens op je gemak alles na betreffende aansluitingen. eerst moeten hardware fouten opgelost zijn, voordat je met een dergelijk systeem verder kan gaan onderzoeken. dus "piep-codes" van de interne speaker geeft aan "hardware fouten gevonden" het aantal piepjes en de lengte kan je gevonden krijgen op internet het zijn nml. foutcodes die (summier) aangeven waar het o.a. aan schort.

Link naar reactie
  • Oplossing

je schrijft dat de pc met de oude hdd het wel gewoon doet. ok even van dat "0-punt" uitgaan,....

kan je de oude hdd weer terug erin hangen en de pc opstarten ? en kan je mij dan vertellen wat je wel nog aan hardware eigenschappen etc kan zien ? als ook welke datum/tijd wordt weergegeven ? welke processor ? welke hdd? hoeveel ram ? welk moederbord ?

 

dus de eigenschappen van je systeem samenstelling

 

ok, welke aansluiting heeft je oude hdd ? en de nieuwe ? hoe groot is je oude hdd (opslag ruimte niet de afmetingen uiteraard) en de nieuwe ? merk ?

Link naar reactie

Welkom op de Kieskeurig community Zifjon 

Wouter heeft je goed op weg geholpen. Het probleem, zoals je het omschrijft, is nu lastig op te lossen doordat er eerst oorzaken uitgesloten moeten worden. Maar met behulp van de vragen van Wouter, kun een stuk verder komen. Laat je ons weten wat hieruit is gekomen? Dan kan men je hier verder op weg helpen.

Thanks voor de hulp Gast!

 

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...