Ga naar inhoud

Wat is de levensduur van een PC? leeftijd


anoniem

Aanbevolen berichten

Vier jaar is inderdaad de gemiddelde leeftijd dat ze vaak vervangen worden, maar ook de tijdslijn van het vervangen hangt HEEL erg af van het gebruik van de PC (welke doeleinden). Wordt er bijvoorbeeld gewerkt met zware "high-end" software dan is vervanging (of upgraden) vaak al veel sneller noodzakelijk om de nieuwste software te kunnen blijven gebruiken. Wordt een PC bv voor gamen gebruikt en hij wordt goed gebouwd op de toekomst (dus met oog op upgrade mogelijkheden) dan is dit al weer wat langer te rekken. Indien een pc uitsluitend wordt gebruikt voor Administratie en een beetje internetten. dan zijn er zelfs pc's/ (en klanten van ons) die het wel 6 tot zelfs 10 jaar uit houden. Dit raden wij natuurlijk niet aan ivm nieuwe software en besturingssystemen. Maar ook dit is zeer goed mogelijk mits er goed en voldoende onderhoud gepleegd wordt. Maar over het algemeen zou ik inderdaad zeggen 4 jaar. Als je met afschrijvingen te maken hebt door bv een (eigen) bedrijf dan zou ik de marge van 3 jaar aanhouden Computers en randapparatuur mogen namelijk over drie jaar worden afgeschreven: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/fiscale_informatie_2012/aftrekposten/studiekosten_of_andere_scholingsuitgaven/afschrijving_duurzame_goederen/ (Deze aftrek mag trouwend ook op Privé, maar doe hier eventueel zelf even goed navraag en onderzoek naar voordat je verkeerde aangiftes gaat doen ;) ) Ik hoop dat je hier wat mee kunt in ieder geval, Mvg, Rico
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
4jaar! Ben je mal!? Als je die standaard troep koopt in de winkel... dan misschien! Maar een beetje computer kan makkelijk 10 jaar mee. Mijn huidige pc heb ik gekocht en gebouwd in 2001 (voor de duidelijkheid dat is 16 Jaar geleden!!!), deze doen het nog steeds! Ik speel actief spellen en bewerk me foto's. Het enigste wat ik heb vervangen is het voedingsblok en de harde schijf (en dat is omdat ik meer ruimte nodig had). Of ik heb zoveel geluk of ik heb gewoon een goede computer gekocht.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...