Ga naar inhoud

Systeemherstel werkt niet meer, hoe kan ik dit oplossen?


anoniem

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
Wanneer het terugzetten van een specifiek herstelpunt niet lukt, dan bestaat de kans dat het terugzetten van een ander (eerder) herstelpunt wel lukt. Heb je dat geprobeerd? Lukt ook dat niet, dan bestaat de kans dat het terugzetten van een herstelpunt in Veilige Modus wel lukt. Heb je Systeemherstel ook geprobeerd in Veilige Modus? Veilige Modus: http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/What-is-safe-mode http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Start-your-computer-in-safe-mode En daarnaast is er nog een derde manier, systeemherstel m.b.v. de Windows installatie-dvd of Systeemherstelschijf. Die derde mogelijkheid is eerder beschreven in Tips & Trucs, 12-2008, pagina 72, tip 16: " Systeemherstel werkt niet " Helaas werkt Systeemherstel niet altijd. Merkt u dat u de staat van de computer niet kunt terugzetten naar een punt in het verleden? U kunt Systeemherstel ook buiten Windows om gebruiken, via een speciale modus. De herstelprogramma’s zijn namelijk toegankelijk via de Windows installatie-dvd. Zorg ervoor dat de computer kan opstarten vanaf dvd en start het systeem op met de Windows-dvd. Druk op een toets zodra de melding "Druk op een toets als u de computer vanaf een cd of dvd wilt starten" verschijnt. (Mogelijk zijn de herstelopties al door uw computerleverancier voorgeïnstalleerd. Bij het starten van de computer drukt u dan op de F8-toets om het opstartmenu op te vragen en de geavanceerde opstartopties te kiezen.) Vervolgens geeft u enkele simpele instellingen op (welke taal, tijd). Nadat u heeft geklikt op Volgende, klikt u op de koppeling Uw computer herstellen (in het venster Windows installeren). Er wordt getoond welke Windows-versies aanwezig zijn. In de meeste gevallen zal Opstartherstel na de controle aanbieden om de computer met behulp van Systeemherstel te herstellen naar een punt in het verleden. De werking van dit Systeemherstel is identiek aan de werking van het onderdeel in de normale Windows-omgeving. Er is echter één belangrijk verschil: als u Systeemherstel via deze modus gebruikt, kunt u de terugzetactie niet ongedaan maken. Probeer daarom altijd eerst of Systeemherstel binnen de normale Windows-omgeving kan worden uitgevoerd, desnoods in de Veilige modus. In het overzichtsvenster van Systeemherstel klikt u op het herstelpunt dat u wilt gebruiken. Klik op Herstellen. Kort: Systeemherstel 1. onder Windows, 2. zo nodig een ander (eerder) herstelpunt kiezen, 3. zo nodig in Veilige Modus, 4. desnoods via de Windows-DVD of via de Systeemherstelschijf (niet ongedaan te maken). Opties 3 en 4 kosten de gebruiker uiteraard wel wat meer tijd dan manier 1.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
Hallo ik ben nieuw hier, ik zal me even voorstellen. ik ben joris 26 jaar en geruime tijd geintresseerd in computers(ook mijn hobby voor ik uit op mijn pc en dat is muziekmaken) ik heb ook het probleem dat ik systeemherstel niet kan uitvoeren tenzij ik het in veilige modus uitvoer. ik heb niet teruggelezen hier waarom het wél werkt in veilige modus. hoe kan het dat het via veilige modus wel lukt en op de normale manier niet? komt dit door missende/beschadigde bestanden? ik las ergens anders ook dat hette maken kan hebben met een defect in de harde schijf, kan dit het probleem zijn? of zou ik dan ook via de veilige modus niet meer kunnen hestellen? joris
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
even vraag? Systeembeveiliging inschakelen in Windows 10 ( Heel belangrijk ! ) Dit heb ik al gedaan, maar ik zag de schijruimtegebruik is 0 en ik heb max. gebruik van 4% gezet, is dat goed of niet? Hoe moet ik een systeemherstel van mijn laptop window 10 invoeren? Want ik zoek ''systeem Hersteld'', Geen resultaten gevonden voor systeem hersteld.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...