Ga naar inhoud
  • 0

Windows 11 en de minimale systeem eisen door Microsoft

CSW_Wouter

Voldoet jouw systeem aan de eisen die Microsoft stelt ? of ga je nu overstappen ?  

3 leden hebben gestemd

1. 1. Voldoet jouw systeem ?

• ja
      1
    • nee
      0
    • weet niet
      0
    • ik gebruik een ander besturingssysteem dan Windows (mac, Linux, Chrome OS)
      0
    • ik ga over stappen !
      0

Vraag

Minimale systeem eisen om Windows 11 te kunnen installeren volgens Microsoft:
* ondersteunde 64bit-processor nodig (zie processor-lijsten hieronder)
* 4GB werkgeheugen
* 64GB opslagruimte
* video-kaart met DirectX 12-ondersteuning
* UEFI (dus geen BIOS)
* Secure Boot 
* TPM 2.0. 
Bij een installatie op een systeem onder de minimale vereisten, dus op een systeem wat niet ondersteund wordt door Microsoft zelf, krijgen gebruikers geen updates.

Processor-lijsten:
Voor Intel processoren: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-intel-processors

Voor AMD processoren: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-hardware/design/minimum/supported/windows-11-supported-amd-processors

aangepast door CSW_Wouter
mvg,

Wouter Griek | Eigenaar YouTube kanaal CSW

E: csw.wouter@gmail.com | Web: youtube.com/CSW_Wouter
CSW  |Computer Service Wouter|Veghel|Netherlands
Link naar reactie

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0

Hier op mijn werk krijgen we op dit moment nieuwe laptops. En omdat ik als één van de eerste op de lijst stond waarbij een laptop vervanging nodig was, ben ik nu de gelukkige eigennaar van een HP. We werken hier met Windows 10 Pro en er zijn nog geen geluiden dat we overgaan op Windows 11. Als ik de specificaties zo even snel bekijk, zou deze laptop geschikt moeten zijn voor Windows 11.

Privé heb ik een heel simpel laptopje die ik eigenlijk nooit gebruik. Ook met Windows 10. Omdat ik 'm eigenlijk nooit gebruik, heeft het voor mij geen urgentie om over te stappen.

En jullie?

• Hahaha 1
Link naar reactie
  • 0

Leuke nieuwe laptop voor jou @Alex 😁 daar kan je zeker een aantal jaren mee vooruit.

wil je nog weten of je privé laptop Windows 11 "ready" is ? of weet je inmiddels hoe je dat kan vinden ?

mvg,

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, Alex zei:

Opzich is het altijd handig om te weten.

Het gaat om een Asus L210 MA-034TS.

oef, 4Gb ram = minimaal toegestaan

64Gb opslag = minimaal toegestaan 

maar intel pentium n5000 processor staat helaas niet in de officiële microsoft processor lijsten, dan had deze bij mijn rode kader tussen moeten staan (zie foto) 

helaas wordt deze laptop niet officieel ondersteund voor het gebruik van Windows 11. 

on-officieel.... zou er wellicht 11 op kunnen, maar dan dus zonder ondersteuning/support/garantie door Microsoft zelf. en als dat al zou kunnen (geen TPM2.0) dan draait het gezien de andere minimale systeem eigenschappen erg moeizaam allemaal. 

IMG_20210923_123855.jpg

mvg,

Link naar reactie
  • 0
3 minuten geleden, CSW_Wouter zei:

oef, 4Gb ram = minimaal toegestaan

64Gb opslag = minimaal toegestaan 

maar intel pentium n5000 processor staat helaas niet in de officiële microsoft processor lijsten, dan had deze bij mijn rode kader tussen moeten staan (zie foto) 

helaas wordt deze laptop niet officieel ondersteund voor het gebruik van Windows 11. 

on-officieel.... zou er wellicht 11 op kunnen, maar dan dus zonder ondersteuning/support/garantie door Microsoft zelf. en als dat al zou kunnen (geen TPM2.0) dan draait het gezien de andere minimale systeem eigenschappen erg moeizaam allemaal. 

IMG_20210923_123855.jpg

Thanks voor het uitzoeken. Dat is geen probleem. Het komt er simpelweg op neer dat ik moet terug kunnen grijpen naar een apparaat waar ik makkelijk op kan typen wanneer mijn werklaptop niet voorhanden is. De rest doe ik thuis met m'n iPad of telefoon.

• Hahaha 1
Link naar reactie
  • 0

geen probleem, is in een paar seconden uitgezocht 😁 je kan er windows 10 op blijven gebruiken en wordt tot oktober 2025 gewoon ondersteund. daarna kan je er ook nog mee "typen" maar het wordt dan afgeraden om nog met internet verbonden te zijn/blijven... gezien er nog maar "bepaalde" beveiligings-updates voor windows 10 komen (lees dus niet alle beveiligins-updates)

maar "typen" daar is deze goed genoeg voor 

"ver-edelde type-machine dan" 🤣

mvg,

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, Alex zei:

Ja, ik heb die laptop letterlijk 4 keer gebruikt. Eigenlijk zonde dat ik 'm ooit heb gekocht.

Trouwens, wel goed om te weten dat ik 'm tot oktober 2025 kan blijven gebruiken als typemachine 😉 

nee dan heb je niet goed gelezen... (wel wakker blijven hoor)

je kan hem VOLLEDIG tot oktober 2025 blijven gebruiken mét Windows 10, DAARNA alléén nog maar als ver-edelde typemachine 🤣🤣🤣

mvg,

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...