Ga naar inhoud

Miele Meteor 3365 watautomaat blijft afpompen op het eind


Aanbevolen berichten

Mijn wasautomaat, Miele Meteor 3365 blijft water wegpompen op het eind van het programma (stand: kreukbeveiliging/einde)

Dit gebeurt bij alle programma's, uitgenomen bij het 'wol' programma.

Ik heb onder het toestel gekeken of er water lekt, maar de vloer is droog.

Ik het de filter gereinigd, dus het resterend beetje water is weg, en daarna het toestel even laten draaien via het programma 'pompen/centrifugeren', zodat er geen extra water meer wordt bijgevoegd, maar nu ook blijft de pomp draaien op het eind. Ik zag het lampje 'Afvoer' een drietal keer knipperen en daarna terug uit, de pomp blijft verder draaien. Wanneer ik de deur open maak, dan stopt de pomp. Als ik dan de filter terug open maak, dan loopt er geen water meer uit.

Ik las in een eerdere vraag, bij een ander type wasautomaat, dat er ergens in een slangetje van een nivoregelaar kon geblazen worden, weet iemand of dit ook mogelijk is bij mijn type wasautomaat, en waar ik dit precies kan vinden?  Ook, indien er een 'defecte' waterniveau sensor is, waar ik die kan vinden en wat het Miele Referentie nummer is?

bedankt,

Philippe

Link naar reactie

Ik denk inderdaad dat de machine nog niet de juiste waterhoogte meet door een deel verstopping en daarom blijft afpompen.

Verwijder het bovenblad.

Je ziet rechts voor aan bij het front een dun slangetje.

Deze gaat naar de elektronica module.

Zie 2de foto. De aansluiting waar het slangetje op zit is daar geheel rechts onder, naast de 7-polige connector.

Haal het slangetje voorzichtig van de module en blaas het slangetje goed door.

Zet het slangetje terug en probeer de machine nog eens.

PAS OP: breek het tuitje op de module niet af, de nivo regelaar op deze module is niet los leverbaar.  

aangepast door HarryO
  • Thanks 1
Link naar reactie

Hey HarryO,

bedankt voor je antwoord, ik heb de wasautomaat nog een aantal maal op pompen/centrifugeren laten werken en daarna stopte de afvoerpomp zonder problemen bij het eind van elk programma, dus ik zal voorlopig het slangetje niet losmaken.

Maar ik zal deze info onthouden en als alternatief proberen indien hetzelfde probleem zich stelt.

 

 

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...