Ga naar inhoud

(pseudo) Code als T-shirt opdruk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik ben bezig om zelf een t-shirt te maken voor het kind van vrienden. Aangezien zijn ouders net zulke digifielen zijn als ik besloot ik om er een "pseudo scripting achtige" code op te zetten. En daaruit voortvloeiend dacht ik dat het misschien een leuke was voor het offtopic forum: verzin een paar regels (pseudo)code voor een T-shirt opdruk. Niet dat ik inspiratie tekort kom hoor, het is de eerste geworden: [code:1:ed28a62312] if (Yuri = present) { start(party); everybody = having_fun; } else { wait(forYuri); } [/code:1:ed28a62312] [code:1:ed28a62312] <? while ($MyDad == "scripter") { Ihave2wear("ThisStupidShirt"); } ?> [/code:1:ed28a62312]
Link naar reactie
[quote:974bae2e6f="Phrea"]Ben eik wel benieuwd wat de TS van onze ideeen vindt...[/quote:974bae2e6f] De leukste tot nu toe vind ik: [quote:974bae2e6f] 10 PRINT "Youri FTW." RUN [/quote:974bae2e6f] Kort maar krachtig. Deze vond ik zelf nog (Enigzins geinspireerd door animaster) [code:1:974bae2e6f] if (!Yuri) { while (!Conception) { join(Parents); } } [/code:1:974bae2e6f]
Link naar reactie
Ik weet niet (meer) 100% zeker of het nog klopt. Maar volgens mij geeft hij in regel 10 het scherm een zwarte achtergrondkleur en regel 20 t/m 40 is een (for-next) loop die 1000 keer doorlopen wordt en bij elke doorloop print hij een keer "Ik mag niet kletsen in de klas" 1000 strafregels dus :-) Ik heb al mijn commodore 64 spullen nog ergens (C=64 schreef ik dat vroeger). Maar ik heb de ruimte er niet voor om het permanent te laten staan dus het zit allemaal in een oude doos. De tapes en 5 1/4 diskettes zijn vast niet meer leesbaar :-) Ik denk dat ik weer eens emulator ga opzoeken. Lap-pen basic heb ik destijds geschreven.
Link naar reactie
Ik heb een paar echte C64's, maar geen van allen direct werkend, heb gelukkig wel een 'kloon' [een Amstrad]. Je laat me geen andere keuze dan dat ding van de week te booten en die code erin te rammen ! Geh. Zal wel een picje posten van het resultaat, dan hoeven we daar ook niet meer over te twijfelen. :P Overigens, oude tapes zijn vaak nog prima leesbaar, ik wil hem nog wel eens booten als ik bezoek heb die erin geinteresseerd is, en alle originele bandjes doen het nog prima ! [tot mijn spijt heb ik geeneens een dubbeldeck tape recorder, dus moet het wat de bandjes betrefd met de originelen doen] Heb ook nog wat draaiende 'pc''s, zonder hdd of wat, en ook veel originele software op originele onwijs oude flops [geen diskettes dus, voor degenen die dit lezen en niet eens meer weten wat een floppy eik is], en ook die werken allemaal nog prima [hoewel ik daar wel kopies van heb gemaakt die ik gebruik, ipv de originelen]. Ik denk dat men destijds de duurzaamheid van de magnetische media heeft onderschat. :P
Link naar reactie
mja, de C64 .. heeeilliiiiigg .. als die er niet was geweest, dan was er volgens mij ook geen PCgaming geweest. wat was dat machtig gamen, met Turrican, Crazy Cars, Rally Speedway ( <-- geweldig spel, humor op en top), monstertrucks, buggy nogwat .. geweldig. heb er nog steeds 2 (niet werkend), maar heb wel een werkende Amiga 2000 ... ook ergens op zolder haha :P -- edit: http://www.youtube.com/watch?v=KZ5DnNbSC60 Rally Speedway haha ... nu denk ik er ook nog aan--> je had zo'n map editor erbij, hebben we erg veel plezier mee gehad haha
Link naar reactie
[quote:247e75bf0a="Phrea"][Drewser, dat vult het scherm toch, als een loop?][/quote:247e75bf0a]Ja door die ; komt er geen line break, dus scherm vullend. Ik ben ook nooit echt ver gekomen met basic, behalve dan een hele lijst met tekst uit een boekje waar ik geen hol van begreep maar die aan het einde een geluidje voortbracht.
Link naar reactie
Ik vond dat prachtig, dat Commodore basic. Op een gegeven moment had ik een eigen databaseje geschreven in iets van 1100 regels code. Ik had zelfs nog nooit een database gebruikt, alleen er over gehoord en dacht toen, "dat lijkt me handig, zoiets ga ik ook maken". En natuurlijk was [url=http://www.control-online.nl/index.php/development/features/181-in-den-beginne-john-vanderaart]John Vanderaart[/url] mijn grote held. Later kreeg ik van een vriend een TurboPascal compiler voor de C64 en een boek over Turbo Pascal, dat vond ik nog veel mooier. Helaas gaf mijn 1541 diskdrive kort daarna de pijp aan Maarten waardoor het er niet meer van gekomen is. Nooit meer iets met programmeren gedaan, todat ik ruim een jaar geleden besloot om eens de PHP in te duiken. (Dat redelijk goed lukte waardoor ik een paar maanden geleden een beginnetje heb gemaakt met Perl) [quote:927c56bc3b="Capone"]Hier staan trouwens nog wat ideeën voor 'nerd'-shirts voor de kleintjes: [url]http://www.thinkgeek.com/tshirts-apparel/kids/[/url][/quote:927c56bc3b] Ik zag laatst ook iemand met "There's no place like 127.0.0.1" rondlopen :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...