anoniem Geplaatst: 12 juli 2008 Delen Geplaatst: 12 juli 2008 Vandaag kreeg ik een brief over deze splitsing. Is het mogelijk om vanaf 1 oktober 2008 alleen een abonnement te nemen op Computertotaal, dus zonder het lidmaatschap van de HCC? Eerlijk gezegd ben ik de HCC niet zo geïnteresseerd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2008 ja hoor.. dat is ook het idee erachter. Die 2 "lidmaatschappen" worden losgekoppeld. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2008 http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=190923 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2008 [quote:a9fa44bf07="George S"]Vandaag kreeg ik een brief over deze splitsing. ....[/quote:a9fa44bf07] de eerste brieven zijn dus de deur uit. Hopelijk krijg ik die ook binnenkort. [quote:a9fa44bf07] Is het mogelijk om vanaf 1 oktober 2008 alleen een abonnement te nemen op Computertotaal, dus zonder het lidmaatschap van de HCC? Eerlijk gezegd ben ik de HCC niet zo geïnteresseerd. [/quote:a9fa44bf07] Ik kan je geen ongelijk geven. Sinds de HCC-dagen zijn afgeschaft en internet betaalbaar is heeft het geen nut meer om lid te zijn van de vereniging. Ik ben al lang blij dat HCC heeft ingezien dat C!T geen blad is waar je mee gezien wilt worden als legale computer-vereniging. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2008 [quote:07ed4064de="JaFO"]Ik ben al lang blij dat HCC heeft ingezien dat C!T geen blad is waar je mee gezien wilt worden als legale computer-vereniging.[/quote:07ed4064de]Da's nogal een harde uitspraak. Kun je die ook verder uitleggen? [size=9:07ed4064de](persoonlijk heb ik tegenwoordig ook geen hele hoge pet meer op van C!T, maar je lijkt hier iets anders te insinueren)[/size:07ed4064de] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2008 Daar wil ik ook graag wel meer uitleg over JaFo? Je insinueert namelijk dat er illegale zaken gebeuren. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2008 [quote:8826fc5829="George S"]Is het mogelijk om vanaf 1 oktober 2008 alleen een abonnement te nemen op Computertotaal, dus zonder het lidmaatschap van de HCC? Eerlijk gezegd ben ik de HCC niet zo geïnteresseerd.[/quote:8826fc5829] Ja, dat is mogelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2008 [quote:48fd296477="JaFO"]Ik ben al lang blij dat HCC heeft ingezien dat C!T geen blad is waar je mee gezien wilt worden als legale computer-vereniging.[/quote:48fd296477] Boute uitspraak, verklaar je nader? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 juli 2008 Hier nog eentje die die uitspraak wel nader uitgelegd wil zien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2008 Ik vind dat je nogal wat vraagtekens mag zetten bij de artikelen over het downloaden van films en software via nieuwsgroepen en p2p-diensten. We weten hier allemaal verdomd goed dat 99% van de aangeboden spullen niet bepaald legaal is. Voeg daarbij de recente uitspraak van de rechter dat ook in Nederland het downloaden strafbaar is. http://tweakers.net/nieuws/54209/rechter-maken-thuiskopie-van-illegaal-materiaal-is-strafbaar.html http://www.nu.nl/news/1653004/50/Brein_haalt_eDonkey-servers_offline.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2008 Nou, JaFO, zo simpel ligt het niet, denk ik. Downloaden via nieuwsgroepen is sowieso niet illegaal, zelfs niet na deze uitspraak. Ik gebruik zelf geen p2p-diensten omdat die wel illegaal zijn, omdat je welhaast verplicht bent de gedownloade spullen ook weer up te loaden, wat dus wel weer illegaal is. Bij deze een stukje uit de uitspraak van de rechter: [quote:12b0058a51]Op grond van zowel de huidige als de voorgestelde wetgeving is het kopiëren van werken van letterkunde, wetenschap of kunst voor eigen oefening, studie of gebruik toegestaan. [b:12b0058a51]De Internetgebruiker die gebruik maakt van de mogelijkheden die Napster, KazaA en vergelijkbare peer-to peerdiensten bieden om werken van letterkunde, wetenschap of kunst te kopiëren voor privé-gebruik opereert over het algemeen genomen binnen de marges van het auteursrecht. Dat geldt ook wanneer een privé-kopie wordt gemaakt van een origineel dat illegaal, dat wil zeggen zonder toestemming van auteursrechthebbende, is openbaar gemaakt.[/b:12b0058a51] Wanneer dezelfde Internetgebruiker vervolgens anderen in staat stelt van werken van letterkunde, wetenschap of kunst kennis te nemen en deze te kopiëren, is er sprake van een auteursrechtelijk relevante openbaarmaking in de zin van beschikbaar stellen aan het publiek. Een dergelijke openbaarmaking is, behoudens toestemming van rechthebbenden, niet toegestaan.[/quote:12b0058a51] Het wordt dus illegaal als ik de muziek die ik van usenet haal aan anderen aanbiedt. Dat mag dus niet. Maar voor thuisgebruik is het downloaden van muziek en films nogal altijd helemaal legaal, zoals het al jaren het geval is. Je kan na het lezen van bovenstaande quote in ieder geval absoluut NIET zeggen dat de rechter heeft gezegd dat downloaden illegaal is! Dat heeft hij in het geheel NIET gezegd! Hij is in mijn ogen zelfs verder gegaan dan ik zou gaan, want ik vind p2p-netwerken sterke grensgevallen en zou die niet aanraden, hetgeen de rechter zo ongeveer wel doet... Ik ben dan ook in C!T eigenlijk nooit iets illegaals tegen gekomen. Ik ben het er wel mee eens dat er in C!T aandacht is voor zaken die illegaliteit wel in de hand werken: je kan wel een kadertekstje zetten bij een artikel over een p2p-netwerk, maar je weet donders goed dat 99% van de gebruikers alsnog spullen weer uploaden en dus illegaal bezig zijn. Maar de conclusie dat je als legale computergebruiker niet met het blad gezien wilt worden, gaat mij te ver. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2008 Tja ik denk dat je als computermagazine moeilijk dit soort onderwerpen niet kan behandelen. En inderdaad, het is nog steeds niet illegaal om te downloaden (software daargelaten). Dat er zeer recent een rechter heeft gezegd dat het toch wellicht illegaal kan zijn, doet niets af aan het feit dat het ten tijden van publicatie in ieder geval niet illegaal was. Natuurlijk is uploaden wel illegaal, maar dat wordt ook duidelijk vermeld. Ik ben het dus ook niet eens dat C!T met illegale zaken bezig is zoals jij beweert. Overigens vind ik het nogal een zware beschuldiging. Je beschuldigt C!T ervan zich met illegale zaken bezig te houden. Zulke beschuldigingen kan je denk ik beter niet te vaak doen. Maar dat is hoe ik er persoonlijk over denk... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 13 juli 2008 [quote:1c6cf9de9d="JaFO"]Ik vind dat je nogal wat vraagtekens mag zetten bij de artikelen over het downloaden van films en software via nieuwsgroepen en p2p-diensten.[/quote:1c6cf9de9d] Natuurlijk mag jij vinden wat je wilt, maar ik vermoed dat IDG wat meer juridische kennis in huis heeft. Daar komt bij dat computerbladen niet bepaald "ondergronds" zijn, dus als er enige grond was om ze aan te klagen wegens illegale artikelen dan was dit al lang gebeurd. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2008 In [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=191044]dit centrale topic[/url] heb ik alles wat tot nu toe bekend is qua faq geplaatst. Het lijkt me handig e.e.a. ook centraal te houden. [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=191044[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juli 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juli 2008 deze dicht. [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=191044][b:95604453c8]HIER[/b:95604453c8][/url] verder... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen