Ga naar inhoud

HCC en C!T en Xs4all... ik ben de weg kwijt

anoniem

Aanbevolen berichten

Zonet heb ik de nieuwste C!T uit het folie gehaald en daar las ik dat C!T en HCC uit elkaar gaan: letterlijk staat er dan 'Dat houdt concreet in dat het abonnement op Computer!Totaal niet meer automatisch is gekoppeld aan een lidmaatschap op HCC.' Nu vraag ik me af hoe dat straks gaat... Ik ben nu lid van HCC en daardoor ook van C!T. (Of moet ik dat andersom zeggen?) Bovendien heb ik nog steeds een HCC-emailadres. Dat is officieel nu eigenlijk een Xs4all-account, maar dan simpelweg met behoudt van het HCC achter de @. Denk ik tenminste... Wat gaat er nou gebeuren? Ben ik straks automatisch lid van HCC en van C!T? Of van een van beide? Ik ben lid geworden van HCC voor C!T, moet ik zeggen. Kan ik HCC nu opzeggen en blijf ik dan lid van C!T? Moet ik dat apart doen? Ik zit er eerlijk gezegd ook aan te denken om C!T te stoppen... En hoe zit het met m'n HCC-account bij Xs4all? Als ik geen lid meer ben van HCC, vervalt dat dan automatisch? Of moet ik daarvoor iets melden of zo bij Xs4all? Betekent dit misschien dat ik in feite aan compleet ander abonnement daar krijg en ik allerlei dingen anders moet regelen in m'n router en zo om op internet te kunnen blijven? Kort gezegd: die korte mededelingh in het Voorwoord roept bij mij HEEL VEEL vragen op waar ik eerlijk gezegd snel antwoord op wil... Ik wil zeer zeker niet straks opeens met meerdere abonnementen/lidmaatschappen zitten! Kan iemand al uitleggen wat er nou precies gaat gebeuren? En bij wie moet ik nou eigenlijk zijn als ik zowel C!T als HCC stop wil zetten? En heeft dar dat gevolgend voor m'n HCC/Xs4all account?
Link naar reactie
Ik vraag me af of je hier dan aan het juiste adres bent voor die vraag. De beheerders hier gaan niet over C!T magazine (wel enkele schrijvers/redacteuren) en al helemaal niet over HCC en Xs4all. Ik denk dat je beter direct een mail kunt sturen aan de ledenservice. Overigens denk ik wél dat het interessant is voor andere gebruikers op dit forum, aangezien er een groot aantal ook lid is van HCC danwel C!T. Mocht je dus het resultaat van je communicatie met de ledenservice hier willen weergeven, maak je vast wat medegebruikers blij. :)
Link naar reactie
Okay, ik heb de HCC maar even gebeld. ;) Mijn eerste vraag betrof het lidmaatschap van C!T en HCC, hoe dat nu verder gaat na de officiele splitsing. Wel, het plan is (hou je vast) dat je automatisch van BEIDEN lid blijft... dus i.p.v. een lidmaatschap bij HCC, waarmee je meteen lid bent van C!T, krijg je dan twee aparte lidmaatschappen. Logische vraag was toen natuurlijk hoe dat dan zat met de kosten... Ik zou zeggen: die blijven gelijk, alleen betaal je een gedeelte aan HCC en een gedeelte aan C!T. Tenminste, dat lijkt mij logisch bij een [b:7ec34c4d83]automatisch[/b:7ec34c4d83] voortzetting... Maar nee... HCC gaat sowieso een prijsverhoging doorvoeren. Dus... als je niets doet, zit je over een tijdje met TWEE lidmaatschappen die meer kosten dan het ene nu! En dat allemaal vanzelf. :roll: Maar, zo bleek na navraag, er is een brief onderweg waarin een en ander wordt uitgelegd. Persoonlijk had ik die brief (incl. het nieuws) verstuurd voordat het tussen neus en lippen door gedropt werd in het Voorwoord van C!T... Niet zo netjes allemaal, vind ik. (Of was het nieuws bij jullie al langer bekend en heb ik gewoon niet opgelet...? :wink: ) Zelf had ik nog een vraag over HCCnet: dat is allang overgegaan op XS4all, maar ik gebruik nog wel steeds een HCCnet-emailadres. Dat adres blijft gewoon bestaan. Tenzij je het lidmaatschap bij HCC opzegt: dan ben je dat adres kwijt en moet je verder met een XS4all-adres (wat zo te regelen is, omdat ik al XS4all klant ben). Maar dit heeft in feite niets te maken met de splitsing van C!T en HCC. Ik denk dat ik maar even een mailadres bij XS4all ga regelen, want ik heb eerlijk gezegd alléén maar lid van de HCC vanwege C!T en de HCC-dagen. Wat voor plannen ze ook hebben, die interesseren mij niet echt, eigenlijk... En de HCC-dagen zijn er niet meer, dus... Bye bye HCC. C!T heb ik trouwens onderhand ook wel gezien. Ik lees een nieuw nummer nu binnen een half uur uit omdat echt het meeste me totaal niet interesseert. De nieuws voorziening van internet voldoet voldoende, wat mij betreft. Dat wordt dus een leuke besparing dit jaar. ;) En misschien moet ik dan meteen ook maar weg bij XS4all, haha, nu ik toch bezig zijn. Die is namelijk erg duur in verhouding met andere providers. Maar ach, alles werkt goed en okay en het is zo'n gedoe om over te stappen... :roll: Tsja, zo gaat dat...
Link naar reactie
Binnenkort komt er een faq op de site en het forum. Zolang je huidige abonnement loopt, blijf je lid van de HCC en Computer!Totaal (of Zoom.nl en Tips&Trucs). Zodra je huidige abonnement afloopt kun je verlengen. Dit kan bij ons zonder problemen en zonder dat je aan de HCC vast zit of voor HCC-lidmaatschap hoeft te betalen. Hoe het zit met HCC-zaken zoals email e.d., ik heb geen idee. Dat regelt de HCC zelf.
Link naar reactie
Ik hoop dat er inderdaad een brief met uitleg van alle mogelijkheden komt, want ik kan mij voorstellen dat niet iedereen van beide lid wil blijven zodra die mogelijkheid wordt geboden. Het is inderdaad vreemd dat de splitsing via het tijdschrijft wordt bekend gemaakt ipv rechtstreeks door een brief. OVerigens vond ik het al vreemd dat er sinds enige tijd een los HCC-tijdschrift bestond naast de maandelijkse C!T. Van die kant uit gezien was een echte splitsing dus te verwachten ...
Link naar reactie
Zo, de brief is binnen, maar geen woord over de uiteindelijke onvermijdelijke verhoging van de totale kosten... Ze doen er wel wat erg makkelijk over, vind ik... Niet zo netjes, vind ik. Niet alleen de volgorde waarin alles gebeurt, maar ook de manier van communiceren. Zeg nou gewoon waar het op neer komt: ze wekken nu de indruk dat (wat op zich logish zou zijn) de kosten gewoon verdeeld worden over 2 facturen, maar dat is dus niet het geval. De brief was ook nogal kort: lijkt haast wel een snel in elkaar gezette actie, alsof de opmerking in het Voorwoord niet helemaal de bedoeling was... Maar dat blijft gissen, natuurlijk. Dus blijf goed opletten op de nog komende brieven... :wink:
Link naar reactie
[quote:9dc245cc3c="JaFO"]Het is inderdaad vreemd dat de splitsing via het tijdschrijft wordt bekend gemaakt ipv rechtstreeks door een brief. OVerigens vond ik het al vreemd dat er sinds enige tijd een los HCC-tijdschrift bestond naast de maandelijkse C!T. Van die kant uit gezien was een echte splitsing dus te verwachten ...[/quote:9dc245cc3c]het was allemaal allang aangekondigd, ik heb al vorig jaar of begin dit jaar gelezen, vraag me niet meer waar precies. dus dit is helemaal geen zogenaamde splitsing die te verwachten was; het was gewoon officieel bekend... met het HCC-lid heb ik overigens backup nog een inbel verbinding....die ik als backup af en toe gebruik op lastige plaatsen. Afwachten wat er met zulke details gebeurt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...