Ga naar inhoud

Downloaden van muziek en films toch illegaal in Nederland.

anoniem

Aanbevolen berichten

nou , daar ben ik niet blij mee. wij voeren al jaren actie om prijzen van spellen, muziekcd's, en films lager te krijgen, die elke 3-5jr duurder worden, en nu doen ze dit. stel miereneukers. en zelf maar downloaden. ik weet 100% zeker dat als die rechter kinderen heeft, het halve huis volligt met gekopiëerd spul. Net als bij die Tim "superidioot" Kuik.
Link naar reactie
Nou voorlopig hoeven we ons nog geen zorgen te maken lijkt mij. Het kan niet zo zijn dat door een uitspraak van een rechter de wet even wordt aangepast :lol: Als het in de wet komt kun je zowiezo nog een jaartje je gang gaan :wink: Wellicht volgt er nog een hoger beroep op deze zaak en valt hun "overwinning" in duigen
Link naar reactie
Er word gezegt: [b:f8654a4536]De Thuiskopie en SONT toonden zich in een reactie tevreden dat de rechtbank de heffing niet heeft afgeschaft of verlaagd.[/b:f8654a4536] Dat is dus wat de rechter bepaald heeft. De rechter kan in geen geval gezegt hebben dat het downloaden in nederland illegaal is. [b:f8654a4536]Die richtlijn staat kopieën voor privégebruik alleen toe als 'daarbij geen afbreuk wordt gedaan aan de normale exploitatie van werken'.[/b:f8654a4536] En bewijs bovenstaande maar eens. De rechter heeft dus bepaald dat er geen extra heffing komt, en de thuiskopie en SONT claimen dan vervolgens een overwinning op dat downloaden illegaal is.. zo lust ik er nog wel een.:lol: zuiver politiek....
Link naar reactie
[quote:87c91d71d2="steeldevil"][quote:87c91d71d2="NHubregtse"]Ik ben dit aan het lezen terwijl ik volop muziek bij Limewire zit te downloaden, en 2 games van www.thepiratebay.org. Dus ik denk: ''Boeie''[/quote:87c91d71d2] Dan kunnen ze jou al meteen oppakken aangezien uploaden illegaal is.[/quote:87c91d71d2] Whoehoee.... Ik begin al bang te worden. Snel forceer de deuren, houten planken voor de ramen. Eeehh.. Nee... Ik gok dat 90% van de mensen hier op Computer!Totaal al eens iets illegaal heeft gedownload, bewust, of onbewust.
Link naar reactie
[quote:f604759652="NHubregtse"][quote:f604759652="steeldevil"][quote:f604759652="NHubregtse"]Ik ben dit aan het lezen terwijl ik volop muziek bij Limewire zit te downloaden, en 2 games van www.thepiratebay.org. Dus ik denk: ''Boeie''[/quote:f604759652] Dan kunnen ze jou al meteen oppakken aangezien uploaden illegaal is.[/quote:f604759652] Whoehoee.... Ik begin al bang te worden. Snel forceer de deuren, houten planken voor de ramen. Eeehh.. Nee... Ik gok dat 90% van de mensen hier op Computer!Totaal al eens iets illegaal heeft gedownload, bewust, of onbewust.[/quote:f604759652] Het zal wel loslopen inderdaad. Echter, als ze een eerste slachtoffer willen verhalen ze even jou ip adres en ze zijn klaar :P
Link naar reactie
Uiteindelijk gaat het er niet om of je alsnog gewoon doorgaat met downloaden... Het gaat erom dat het wettelijk alsnog niet meer is toegestaan en de overheid ons eventueel zou kunnen aanpakken. Of het nou 'boeit' of niet, het is bij deze vooralsnog nu dus illegaal, en dat is heel het punt van dit draadje.
Link naar reactie
[quote:1fb85563b2="egslim"]@Nhubregtse: Illegale software aanbieden is niet toegestaan op dit forum. Ook al was het in dit geval misschien meer humoristisch bedoeld. En zeggen wat je zelf allemaal illegaal hebt mag wel, maar het is onnodig en onvoorzichtig, dus gewoon dom.[/quote:1fb85563b2] Ok, maar hij biedt geen illegale software aan... Hij zegt alleen wat hij waar vandaan haalt... De link naar illegale_site.org is geen illegale link maar een surftip [(c) Bas Poppink].
Link naar reactie
[quote:019c4131d6="Phrea"]Uiteindelijk gaat het er niet om of je alsnog gewoon doorgaat met downloaden... Het gaat erom dat het wettelijk alsnog niet meer is toegestaan en de overheid ons eventueel zou kunnen aanpakken. Of het nou 'boeit' of niet, het is bij deze vooralsnog nu dus illegaal, en dat is heel het punt van dit draadje.[/quote:019c4131d6] Waar in het vonnis staat dat? Ik citeer: [quote:019c4131d6]De rechtbank: verklaart voor recht dat bij de bepaling van de thuiskopievergoeding geen rekening dient te worden gehouden met kopieerhandelingen waarvoor de rechthebbende expliciet of impliciet toestemming heeft gegeven; wijst het meer of anders gevorderde af;[/quote:019c4131d6] Je kunt dat zelfs lezen alsof men aanneemt en dus accepteert dat de betreffende kopieerhandelingen zonder toestemming plaatsvinden.
Link naar reactie
Wow, dat klinkt echt heel erg politiekerig... Mag hoor, maar wanneer heb je voor het laatst een Computer!Totaal maandblad gelezen...? Staat vol met tips over wat men waar kan downloaden. Wat in het blad wordt gepost zal zeker hier mogen gepost cq verdedigd. Een paar voorbeelden zijn Bittorrent, Usenet, Frostwire, etc.
Link naar reactie
@Phrea, dit is geen discussiepunt. NHubregtse zegt dat hij nog wel een paar kopietjes van XP heeft liggen als reactie op iemand die zegt dat hij geen meer heeft. Als moderator interpreteer ik dat als een aanbieding van illegale software. En totdat een van de admins mij corrigeert staat die interpretatie, en dus mijn waarschuwing. [quote:e0f92c1ec8]De link naar illegale_site.org is geen illegale link maar een surftip[/quote:e0f92c1ec8] Op dit forum volgen we de regels niet alleen naar de letter ervan, maar ook in de geest. Linken naar die site is dus niet toegestaan, tenzij je toestemming van een van de admins krijgt. Tot die tijd gaat deze topic op slot, omdat jij klaarblijkelijk niet in staat bent over dit onderwerp te discussiëren zonder regels te overtreden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...