Ga naar inhoud

laptop uit azie (hong kong) meenemen?

anoniem

Aanbevolen berichten

beste mensen, ik stel deze vraag namens mijn broer, die op dit moment in Hong Kong is na een reis door Nieuw Zeeland. Hij kwam in Hong Kong tot de ontdekking dat de electronica daar inderdaad een stuk goedkoper is en wil misschien een laptop kopen en meenemen naar Nederland. Heeft iemand ervaring hiermee? Vooral ook bij aankomst in Nederland, als ze toevallig er achter komen bij de douane dat je een laptop in Azie hebt gekocht, moet je dan BTW/invoerrechten betalen?of ben je uberhaupt strafbaar als je dat zonder aan te geven mee Nederland in neemt? En is het uberhaupt slim een laptop uit azie mee te nemen? Is het echt zoveel goedkoper? een hoop vragen. Ik hoop dat een van jullie een antwoord heeft! alvast hartelijk bedankt, groet, Merle
Link naar reactie
Je kunt te maken krijgen met invoerrechten, maar dat is met een enkel apparaat niet echt waarschijnlijk. Let wel op afwijkende netspanning, juiste taalversie (dus géén chinees), etc. Hou er ook rekening mee, dat je waarschijnlijk wel naar je garantie kunt fluiten. Ik zou zelf zoiets alleen kopen, als ik zelf regelmatig in hong kong kwam. Maak de afweging of de geldbesparing de mogelijke ellende waard is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...