anoniem Geplaatst: 16 juni 2007 Delen Geplaatst: 16 juni 2007 beste mensen, ik stel deze vraag namens mijn broer, die op dit moment in Hong Kong is na een reis door Nieuw Zeeland. Hij kwam in Hong Kong tot de ontdekking dat de electronica daar inderdaad een stuk goedkoper is en wil misschien een laptop kopen en meenemen naar Nederland. Heeft iemand ervaring hiermee? Vooral ook bij aankomst in Nederland, als ze toevallig er achter komen bij de douane dat je een laptop in Azie hebt gekocht, moet je dan BTW/invoerrechten betalen?of ben je uberhaupt strafbaar als je dat zonder aan te geven mee Nederland in neemt? En is het uberhaupt slim een laptop uit azie mee te nemen? Is het echt zoveel goedkoper? een hoop vragen. Ik hoop dat een van jullie een antwoord heeft! alvast hartelijk bedankt, groet, Merle Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 16 juni 2007 Auteur Delen Geplaatst: 16 juni 2007 Je kunt te maken krijgen met invoerrechten, maar dat is met een enkel apparaat niet echt waarschijnlijk. Let wel op afwijkende netspanning, juiste taalversie (dus géén chinees), etc. Hou er ook rekening mee, dat je waarschijnlijk wel naar je garantie kunt fluiten. Ik zou zelf zoiets alleen kopen, als ik zelf regelmatig in hong kong kwam. Maak de afweging of de geldbesparing de mogelijke ellende waard is. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen