Ga naar inhoud

Fiets topic.


anoniem

Aanbevolen berichten

Omdat in een ander topic nogal vaak over fietsen gediscusieerd werdt, wordt het tijd voor een echt fiets topic. :D Heb deze week nogal last gehad van materiaal pech met mn oude wielren fiets, bij een vreemde maneuvre hebben 2 spakken zich uit de naaf getrokken, er is dus een stukje naaf weg en 2 spaken zitten nu los. Merk het een beetje dat mn fiets een beetje over stuur heeft soms, bij bochten gaat de velg beetje me kantelen ofzo. Wordt tijd voor een andere (2e handse ) wielrenfiets voor mij. Of mischien ligfiets, als dat veilig is :P
Link naar reactie
  • Reacties 132
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • anoniem

    133

  • 1 jaar later...
*schopje* naar aanleiding van de opmerkingen in het 'show je aanwinsten'-topic. ;) [quote:0c45438cfa="Yocto"]... Of mischien ligfiets, als dat veilig is :P[/quote:0c45438cfa] En al nagedacht over die ligfiets ? Hartstikke veilig hoor ... tenzij je een echte low-racer pakt, maar die dingen zijn de ferrari's onder de ligfietsen (gemaakt om te racen en niet echt geschikt voor je dagelijkse tochtjes door het drukke verkeer).
Link naar reactie
Mijn fietsen zijn altijd low-budget tweedehandsjes. Ze staan me te vaak op een station of 's nachts in het centrum om er een duur geval neer te zetten. Van mijn vorige fiets is op klaarlichte dag het achterwiel gejat (prutsers, er zat al een enorme slag in, jat dan wat beters) en de fiets dáár weer voor is op klaarlichte dag in zijn geheel gejat. Ondanks de degelijke sloten. Deze jongen fietst dus mooi op een B-merk fietsje van € 75,-.
Link naar reactie
Het is echt doodzonde dat je op die manier naar een fiets bent gaan kijken :( /me vraagt zich wel af of zo'n 75-euro fiets echt geen gestolen exemplaar is ... Oh en als je denkt dat dat erg is : Mijn laatste 'rechtop' fiets is bij mij thuis uit de berging (in de kelder van een nieuwbouwflat) gestolen ... ze hebben er de deur van de berging voor moeten intrappen. Ik vraag me nog steeds af hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen. :( Helaas blijken ook ligfietsen niet ongevoelig voor diefstal want op http://ligfiets.net staan wel eens verhalen en signalementen van gestolen ligfietsen. Voor mij dus een reden om mijn fiets altijd op slot te zetten. En als het ff kan heb ik twee sloten (een beugelslot + een zware stalen ketting) om de fiets echt vast te leggen.
Link naar reactie
[quote:369de958b4="JaFO"]Het is echt doodzonde dat je op die manier naar een fiets bent gaan kijken :([/quote:369de958b4]Tja, wat is zonde? Ik vind het zonde om honderden euro's uit te geven plus tientallen euro's voor verzekeringen en papieren romplslomp én NS-kluisjes. Want een bewaakte fietsenstalling is er op station West niet. Overigens: tweedehands != slechte kwaliteit hoor. Het ding is opgeknapt door de fietsemaker waar ik hem gekocht hb en ik zorg er zelf voor dat het een goede fiets blijft. (buiten die slag in het wiel van mijn vorige exemplaar dan, die was er de avond tevoren tijdens een dronken fietstocht ingekomen) [quote:369de958b4="JaFO"] /me vraagt zich wel af of zo'n 75-euro fiets echt geen gestolen exemplaar is ...[/quote:369de958b4]Echt geen gestolen exemplaar nee, netjes bij de fietsenmaker gekocht. De vorige kwam bij de gehandicaptenwerkplaats vandaan (6 tientjes) en die daarvoor ook bij een fietsenmaker (ook 75). Ik doe niet aan illegaliteit. [quote:369de958b4="JaFO"]Voor mij dus een reden om mijn fiets altijd op slot te zetten. En als het ff kan heb ik twee sloten (een beugelslot + een zware stalen ketting) om de fiets echt vast te leggen.[/quote:369de958b4]Ik gebruik ook 2 sloten; 1 zo'n slot dat aan je frame vastzit en door je wiel gaat, en 1 beugelslot om de fiets vast te zetten aan een hek/rek/oid. [url=http://www.mag.be/dutch/modules.php?name=News&file=article&sid=2012]Betonscharen zijn echter wonderlijke uitvindingen...[/url]
Link naar reactie
Bij zulke lage prijzen gaan bij mij alarmbelletjes rinkelen. Als je het inderdaad bij een fietsenmaker kunt kopen dan is het hopelijk wel ok. [quote:fdc63d0eb0] Want een bewaakte fietsenstalling is er op station West niet. [/quote:fdc63d0eb0] Ai ... da's idd geen veilige plaats om je fiets te moeten parkeren. Ik zet mijn fiets ook het liefst in een bewaakte stalling, want dan is er tenminste een kans dat ze betrapt kunnen worden. Wat kost zo'n fietskluisje dan ? [quote:fdc63d0eb0] Ik gebruik ook 2 sloten; 1 zo'n slot dat aan je frame vastzit en door je wiel gaat, en 1 beugelslot om de fiets vast te zetten aan een hek/rek/oid. [/quote:fdc63d0eb0] was zeker zo'n axxa-slot dat met een balpen is te openen ? ;) Een goeie tip die ik eens heb gelezen is om ervoor te zorgen dat het slot zo hoog vast zit dat ze niet de grond of iets anders als hefboom kunnen gebruiken. [quote:fdc63d0eb0] Betonscharen zijn echter wonderlijke uitvindingen... [/quote:fdc63d0eb0] 10 minuten voor een slot ? Da's toch lang genoeg ? Nu heb ik geen verstand van sloten voor motors, maar die schijfrem-sloten lijken mij ook niet echt effectief te kunnen zijn tenzij ze onderdeel zijn van de schijfrem zelf. Kunnen we het verder over de positieve aspecten van fietsen hebben ? Ik wordt bang voor [url=http://hpvelotechnik.com/produkte/scorpion/liegerad_konfig_sco_d.html]mijn (toekomstige) fiets[/url] als ik hier te lang over ga nadenken. Ik twijfel nog tussen de fs en fx-uitvoeringen en de kleur die ik wil kiezen (het oranje dat ze standaard hebben is niet echt mijn favoriete kleur).
Link naar reactie
[quote:890faca5f8="JaFO"]Wat kost zo'n fietskluisje dan ?[/quote:890faca5f8]NS is daar niet heel duidelijk in, maar zover ik begrijp even duur als een bewaakte fietsenstalling zij het dan dat je een abonnement moet hebben, waarbij je op 92 euro per jaar komt. En dat terwijl het maar voor 2 dagen in de week is... [quote:890faca5f8="JaFO"] Een goeie tip die ik eens heb gelezen is om ervoor te zorgen dat het slot zo hoog vast zit dat ze niet de grond of iets anders als hefboom kunnen gebruiken.[/quote:890faca5f8]Heeft weinig zin als ze, zoals bij mijn vorige fiets, het wiel eruit halen. Dat was zo'n snel wisselbaar wiel, en net degene die dus niet middels een slot gezekerd was. Het was dan ook nooit in me opgekomen dat iemand een wiel zou jatten, :? [quote:890faca5f8="JaFO"]10 minuten voor een slot ? Da's toch lang genoeg ?[/quote:890faca5f8]Tja, maar als zo'n slot meer kost dan de fiets waar het voor bedoeld is, zijn de verhoudingen een beetje zoek he? Nu heb ik geen verstand van sloten voor motors, maar die schijfrem-sloten lijken mij ook niet echt effectief te kunnen zijn tenzij ze onderdeel zijn van de schijfrem zelf. [quote:890faca5f8="JaFO"]Kunnen we het verder over de positieve aspecten van fietsen hebben?[/quote:890faca5f8]Tuurlijk. Zo ben ik bijvoorbeeld best blij dat mijn werkgever gaat verhuizen naar Tilburg. 5 km fietsen ipv 35 in de auto (waarvan 10 in de file). :) [quote:890faca5f8="JaFO"] Ik wordt bang voor [url=http://hpvelotechnik.com/produkte/scorpion/liegerad_konfig_sco_d.html]mijn (toekomstige) fiets[/url] als ik hier te lang over ga nadenken.[/quote:890faca5f8]Ziet er grappig uit, maar ook heel erg kwetsbaar. En dat voor de prijs waar je een leuke (tweedehands) auto voor koopt... Misschien kom ik over als een cheap-ass, maar ik weet mijn goede geld wel beter te besteden. Een maandsalaris voor een fiets, mij niet gezien.
Link naar reactie
[quote:1c16b0ebaa="MReLecTro"][quote:1c16b0ebaa="Prin0096"][quote:1c16b0ebaa="JaFO"]ben best benieuwd hoe duur zo'n fietsje is. wat ik laatst in een mtb-tijdschrift zag deed mij toch ff schrikken. Was het meer of minder dan 2000 ?[/quote:1c16b0ebaa] Het is meer dan 2000, maar wel met een titanium frame, twee toppers van Rockshox veringen, schijfremmen, alles met industrielagers (balhoofd, derailleurwieltjes en naven) en de Shimano XT groep. Enne... weegt slechts 10,5 kg en erg belangrijk... hij is mooi! Doel: terreinfietsen in binnen- en buitenland en lekker 's winters doorfietsen.[/quote:1c16b0ebaa] eh ... meer dan 2000 eurie ? lees mijn verhaal nog eens :S .. behalve de schijfremmen en de achtervering (onder zadel), heb ik hetzelfde.. :S .. de extra opties die ik dan genomen heb, wat o.a. een beter voorveringsysteem, carbon stuur, betere remblokken (van scott-usa), carbon velgen, nooit-meer-lek binnenbanden (en die werken echt :S) en nog wat meuk. Ojah, en een zadel van 200€ ..[/quote:1c16b0ebaa] Antwoord vanuit het "Show je nieuwste aanwinsten" topic. Maar geen titanium frame en dat maakt de zaak behoorlijk comfortabel en wat nog belangrijker is. Het krast niet, dus blijft mooi. Bovendien heb ik nooit-meer-lek buitenbanden, want een binnenband zit er niet meer in.
Link naar reactie
[quote:8332170087="JaFO"]*schopje* naar aanleiding van de opmerkingen in het 'show je aanwinsten'-topic. ;) [quote:8332170087="Yocto"]... Of mischien ligfiets, als dat veilig is :P[/quote:8332170087] En al nagedacht over die ligfiets ? Hartstikke veilig hoor ... tenzij je een echte low-racer pakt, maar die dingen zijn de ferrari's onder de ligfietsen (gemaakt om te racen en niet echt geschikt voor je dagelijkse tochtjes door het drukke verkeer).[/quote:8332170087] dat doemt hij een schop.je . het is een hele kiepwagen die omhoog wordt getrokken Geplaatst: 12 mei 2007 17:57 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Link naar reactie
Beetje ontopic blijven, zelfs in het offtopic forum (met offtopic wordt bedoeld dat het niet over copmu's hoeft te gaan niet dat je topics mag vervuilen met BS). [quote:0c5166f27a="JaFO"]Bij zulke lage prijzen gaan bij mij alarmbelletjes rinkelen. [/quote:0c5166f27a]75 euro is niet weinig hoor voor een fiets, ik denk dat een junk een gat in de lucht springt als ie dat iemand af kan troggelen. 15 euro is dan een waarschijnlijker bedrag. Moet bekennen dat ik dat 1 keer heb gedaan :oops:, maar het was uit hoge nood... in het begin van mijn studenten tijd. Heb nu gewoon betaald voor mijn fiets. Wie klust er eigenlijk zelf aan zijn fiets, of brengt iedereen hem naar de fietsenmaker als er een beetje speling in het balhoofd/trapas/wielas zit, of als de cassette/ketting moet worden vernieuwd, derailleur moet worden afgesteld enz.?
Link naar reactie
[quote:4cc3b2b4ed="Ger"]Ik doe het meeste zelf, fietsen zijn niet van die complexe dingen. Alleen van die rottige dingen als de kogellagers vervangen enzo, dan breng ik het uit gemakszucht toch weg. Ik vind het ook wel leuk, een beetje sleutelen aan die dingen, eens wat anders dan achter een beeldscherm werken. :)[/quote:4cc3b2b4ed]Ja precies, ff voor de verandering je handen vies maken. Ik heb nog niets gevonden dat ik niet zelf kan doen. Behalve dan het vervangen van een naaf/herspaken, maar ik heb nog nooit dusdanig dure velgen of naven gekocht dat niet goedkoper was om gewoon een heel nieuw wiel te kopen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...