anoniem Geplaatst: 1 maart 2007 Delen Geplaatst: 1 maart 2007 Hoi, Voor mijn profielwerkstuk wil ik (en een vriend) graag iets doen met Techniek/Computers En dan graag iets praktisch, bijvoorbeeld: bouw een ...... Ik heb als profiel NT met BIO en informatica, zijn er mensen die een leuke suggestie hebben voor een onderwerp? (mocht het niet helemaal praktisch zijn, toch posten!!) Bvd! FTI :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 Type het verslag in binaire code :) :P ;) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 techniek en computers... Zelf speakers of een subwoofer bouwen? computer = berekenen, simuleren, tekenen en meten. techniek = houtbewerken, filters solderen, bouwen, afwerken... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 Ja daar zaten wij ook aan te denken, een subwoofer maken :) Nog meer ideen? :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 Iets per computer aansturen? Bekend voorbeeld is een modeltrein, inclusief wissels e.d. Maar dat is wel vrij uitgebreid. Zeker als je zelf ook nog de software wilt bakken. Misschien iets van (technisch) lego maken, en dat aansturen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 Een ideetje dat volgens mij zeer hoog gegrepen is....ik leg het even uit: Je zorgt dmv tientallen ballonnen met helium (of iets anders dat vliegt :)) dat je een stijgende kracht hebt die een draadloze camera kan laten opstijgen. (zo dat die camera een mooie lucht-film kan maken) Het technische gedeelte is dat je de zender en ontvanger van de camera moet aanpassen/ombouwen voor de afstand (in hoogte) Zo heb je dus een technisch aspect én een mooi filmpje (je kan vanaf de grond ook nog filmen) Ik hoop dat het een beetje duidelijk is :wink: Het grote nadeel: maar eenmaal uitvoerbaar, want die camera vliegt ver weg :lol: maar daar moet wel iets op te vinden zijn...(ballonnen lek schieten met sniper?) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 Hahaha, je kunt ook gewoon een touwtje vast houden toch? Ik zal het onthouden, wel een leuk idee inderdaad! Gerben: Ik ben al bezig met een p1 in lego te bouwen, misschien is daar iets mee te doen idd :) Keep 'em coming!! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 1 maart 2007 [quote:e9a0ca01d6="FTI"]Hahaha, je kunt ook gewoon een touwtje vast houden toch? [/quote:e9a0ca01d6] zou dat niet te zwaar worden na een tijdje? :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 Je zou eens contact op kunnen nemen met een universiteit in de buurt (Utrecht in jullie geval). Ik heb toen ik nog studeerde ook scholieren begeleid die een profielwerkstuk op de uni hebben uitgevoerd. edit: ik zie dat dit wel mogelijk is maar dat je dan wel al een uitgewerkt idee dient te hebben: http://www1.phys.uu.nl/studiekiezers/profielwerkstuk/ . Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 [quote:a4ffe8f763] zou dat niet te zwaar worden na een tijdje? :)[/quote:a4ffe8f763] mss bij een dierenwinkel 20 meter visdraad halen, volgensmij weegt datniet zoveel Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 maart 2007 Auteur Delen Geplaatst: 2 maart 2007 Maarja, twintig meter is geen uitdaging hé, 100m lijkt me eerder iets 8) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen