Ga naar inhoud

Is dit terecht ??


anoniem

Aanbevolen berichten

Vandaag had ik een situatie die ik nog niet eerder mee gemaakt heb. Ik verliet mijn appartementje om naar m'n werk te gaan. Halverwege (inmiddels was het half 3, om 3u moest ik eigenlijk beginnen) kwam ik erachter dat mijn sleutel zich niet in mijn jas, broek of tas bevond. Ik als een haas terug naar huis door het bos, wetende dat ik niet kon bellen, want mijn telefoon lag thuis aan de oplader. Onderweg kon ik niet bellen, omdat mijn portemonnee ook thuis lag.. (geweldig dus..NOT) Thuis aangekomen (een schamele 20mins later) bemerkte ik dat de sleutel ook niet in het slot zat. Na over en weer gebel via de telefooncel naar de woningbouw, werd mij uiteindelijk verteld dat ik maar een ruitje moest intikken. Dit ruitje zit aan de voorkant, en is zo'n 1m30 bij 1m60. Toen ik daar eenmaal klaar mee was, was het inmiddels 4u. Nú moest ik nog zorgen dat het gat gedicht werd, en ik de reservesleutel moest krijgen. Een ruitje fixen kan blijkbaar niet op vrijdagmiddag/avond, omdat Woonpartner Hengelo alleen zaken doet met schildersbedrijf Van Eijck (ofzo iets), en die is dus NIET bereikbaar op vrijdagmiddag heb ik vandaag geconstateerd. Alsof dat nog niet genoeg was, kon ik ook niémand bereiken bij Woonpartner zelf omdat die op vrijdag tot 12u open zijn :| .. Inmiddels was het 6u. Door die hele klotesituatie ben ik totaal vergeten om mijn werk te bellen, dus heb dat meteen maar gedaan. Nu kon mevrouw de chef totaal geen begrip voor mij opbrengen, en ik 'moet maar die kant op komen, anders hoef ik niet terug te komen'.. Mijn vraag is nu: zit zij nu in haar recht om dit te zeggen ??? ik bedoel, shit happens, zulke dingen gebeuren nou helaas.. Ik kan er ook weinig aan doen (iedereen verliest z'n sleutels wel eens, nietwaar?).. Graag jullie mening. Grtzz PS: ik zit nog steeds met een kapotte ruit, geen bedrijf dat ik kan bereiken (kan wel een ander bedrijf bellen, maar dan betaal ik de volle prijs, en geen 20%, dus zou ik uitkomen op zo'n 380 eurie), woningbouw onbereikbaar, en geen sleutel ... en m'n ouders zijn niet bereikbaar, en m'n vrienden hebben geen auto ofzo. Kan trouwens ook niet bij mijn fiets, want die heb ik op slot gezet met de kettingslot en de sleutel daarvan ? .. die zit aan mijn sleutelbos.
Link naar reactie
Als je niet in je proeftijd zit kan ze je niet zomaar ontslaan, hoogstens loon inhouden; het is tenslotte geen werkweigering maar overmacht. Je had haar meteen moeten bellen, slot laten vervangen door lokale hang- en sluitboer(doet de woningbouw toch niet voor je), met het risico dat je sleutels nog binnen lagen; had bij elkaar misschien twee uur gekost, maar je baas had eerder geweten waar ze aan toe was, en je had niet thuis hoeven blijven, bang dat iemand inbreekt met je sleutels/door de gebroken ruit. Kon de buuv niet oppassen? Nog geluk dat je uberhaupt kon bellen.
Link naar reactie
[quote:9ef640e8b7="Quatroking"]Wettelijk gezien kan je chef je nu ontslaan, aangezien je niet hebt gewerkt, maar ik vind het onterecht dat je chef dit onzin vind. Eigenlijk zou je eens hetzelfde bij haar moeten doen..[/quote:9ef640e8b7] Tjah. als ik toch eens wist waar ze woonde :P .. [quote:9ef640e8b7="FlvanSon"]Als je niet in je proeftijd zit kan ze je niet zomaar ontslaan, hoogstens loon inhouden; het is tenslotte geen werkweigering maar overmacht. Je had haar meteen moeten bellen, slot laten vervangen door lokale hang- en sluitboer(doet de woningbouw toch niet voor je), met het risico dat je sleutels nog binnen lagen; had bij elkaar misschien twee uur gekost, maar je baas had eerder geweten waar ze aan toe was, en je had niet thuis hoeven blijven, bang dat iemand inbreekt met je sleutels/door de gebroken ruit. Kon de buuv niet oppassen? Nog geluk dat je uberhaupt kon bellen.[/quote:9ef640e8b7] Hm, ik woon in een flat, waar niet iedereen even sociaal is. Dus nee, ik laat niet iemand uit de flat oppassen. Verder, weet je wel wat het kost om het slot te laten vervangen ??? Daar heb ik geen geld voor over !! (ik ga niet 250-350€ betalen voor een nieuw slot, want zo duur kost dat hier !!!).
Link naar reactie
[quote:cdf56d1132]Hm, ik woon in een flat, waar niet iedereen even sociaal is. Dus nee, ik laat niet iemand uit de flat oppassen. Verder, weet je wel wat het kost om het slot te laten vervangen ??? Daar heb ik geen geld voor over !! (ik ga niet 250-350€ betalen voor een nieuw slot, want zo duur kost dat hier !!!).[/quote:cdf56d1132] :roll: Heb je de sleutels weer gevonden dan?
Link naar reactie
Ik neem aan, dat je de situatie hebt uitgelegd aan je baas. Ik heb het zelf ook een keertje meegemaakt. Ik heb toen gewoon een vrije dag genomen. In jouw geval kon je niet weg, want als je een ruit van die afmetingen moest intikken, dan komt het gehele dievengilde bij langs. Dus thuisblijven was de enige remedie. Dit is gewoon overmacht en ik zou met de baas verder niet in discussie gaan.
Link naar reactie
Ik had vorig jaar augustus een vergelijkbaar probleem. Toen ik naar mijn werk wilde gaan, en mijn voordeur op de derde etage probeerde af te sluiten, ging het mis. In de haast had ik de verkeerde pensleutel in het penslot gestopt. Normaal kun je 'm dan niet draaien. Maar toen deed hij dat wel en zat muurvast. Toen kon ik niet naar mijn werk. Om een lang verhaal kort te maken. In overleg met mijn werkleiding hebben we afgesproken, dat er voor die hele dag dat ik niet op het werk was, een halve snipperdag zou worden afgeboekt. [quote:e2d96fb0cc="MReLecTro"]Nu kon mevrouw de chef totaal geen begrip voor mij opbrengen, en ik 'moet maar die kant op komen, anders hoef ik niet terug te komen'. Mijn vraag is nu: zit zij nu in haar recht om dit te zeggen? [/quote:e2d96fb0cc] Daar kan ik geen antwoord op geven. Maar als er sprake is van een arbeidsconflict, zou je deze site kunnen checken http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=33671
Link naar reactie
Elke werkgever moet i.v.m. z.g. 'overmachtsincidenten' wat hebben staan in een clausule. Ze kunnen je niet zomaar ontslaan maar in jou geval zou ik dat zo direct niet kunnen zeggen omdat je niet tijdig, ook mede dankzij de omstandigheden die zich constant opgesomd werden, de reden hebt kunnen doorgeven aan je werkgever. Dit is natuurlijk wel te verklaren omdat je op dat moment wel wat anders aan je hoofd had. De bereidwillendheid van je werkgeverskant uit laat ook te wensen over. Je kunt je je afvragen hoe je algemene verhouding is t.o.v. van je werkgever. Maar goed al met al lijkt het me een zwak argument om van haar kant meteen te zeggen 'je komt nu en anders kun je het wel vergeten.' , alsof door jou de inkomstenderving dusdanig wordt aangetast lijkt me zeer ongeloofwaardig. Ben je aangesloten bij een vakbond dan zou ik in jou geval hen met dit probleem opzadelen. Als werknemer word je maar al te vaak geconfronteerd met je plichten maar wanneer sta je eigenlijk in je recht?
Link naar reactie
Nou, so far so good, heb net de chef aan de lijn gehad. Heb mijn verhaal rustig gedaan, en ze was er niet al te blij mee. Maar goed, zulke dingen gebeuren nou eenmaal soms, en dat is niet te overzien. Ze ziet het voor deze keer door de vingers, zolang ik maandag maar gewoon (op tijd zei ze nog hehe) op m'n werk verschijn. Pffeww .. en dát in je proeftijd :S ... anyways, bedankt voor de reacties. ik ben nu weer helemaal opgelucht. Het slot ligt er uit, er zitten nu 2 hangsloten op (van die niet te kraken dingen !!) en heb er een alarm op gezet met camera (van die leuke gadgets die TRUST maakt hehe voor nog geen 99€). Afin, thnx =) .. Greetzz ps: zie je nou wel dat zo'n offtopic subforum wel een goed idee is ?? =)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...