Ga naar inhoud

Ligt het nou aan mij of is Western Digital een poep merk ?


anoniem

Aanbevolen berichten

'Morgen, Eergisteren was het weer de dag des onheils. Mn PC viel uit, wat bijna nooit voorkomt, dat is dus al een slecht teken. Als eerste de temp gemeten, was netjes laag (mag ook wel met al die koelers), daarna gekeken voor een loskabeltje, niets gevonden. Nog even hier en daar gekeken en hem maar weer aangezet. Blijft ie weer staan bij Detecting RAID Array, waar ie ook de vorige keer bij bleef staan toen mn HDD kapot was.... En ja hoor, dat is het dus idd: Voor de 2e keer in een half jaar is wéér mn Western Digital hardeschijf kapot. Ligt het nou aan mij of is WD gewoon een poep merk ? Ik heb hier Maxtor HDD's liggen die 10 jaar oud zijn en nog toppie functioneren, en dat ding is binnen een half jaar weer kapot... Freek
Link naar reactie
Kun je niet zeggen over WD of Maxtor of Samsung of Hitachi of Seagate. Wat voorkomt is dat partijen van een bepaalde produktielijn tijdelijk kwalitatief minder zijn. Dan vind er in een half jaar een grote RMA stroom plaats. Zo heb ik weer drie Maxtorschijven in een half jaar omgeruild gezien. EN het ligt niet eens altijd aan de schijven, maar in menig geval ook aan het moederbord, een instabiele voeding of wat dies meer zij.
Link naar reactie
Ik heb hier 3 dooie maxtors liggen en 6 WD's die nog nooit een fout hebben gegeven. 1 oude 80 gig wd draait al dik een jaar lang 24/7 Ik hoor vaker dan watvoor schijf dan ooit dat een Maxtor 200 gig overlijd Leuk topic voor je: [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=144719]Sterven de Maxtor's met bosjes? [/url] Wat doet dit topic eigenlijk in offtopic, het gaat over hardware, lijkt me niet echt offtopic op een computer forum (en zowiezo vind ik de eeuwige harddisk "mijnes doet het al 33 jaar" discussie overbodig ;))
Link naar reactie
Ja, laten we met z'n allen klagen over Maxtor, PLEASE !!! :P De volgende hdd('s) die ik neem, zullen absolúút geen Maxtor schijven zijn !!! wat een baggerdingen. Heb nu een Samsung Spinpoint 120gb in m'n servertje zitten, draait 24/7, al 2jr lang, nix geen probs mee. Die maxtor schijven wel .. bah .. wat een apenmerk :|
Link naar reactie
HDD's zijn zo onvoorspelbaar... Ben inmiddels een Seagate :evil: hater :evil: want m'n OS startte gewoon niet_goed_op vanaf die schijf, en de toegangstijden waren - zeker vergeleken met wat ze beloven - ook belabberd... Heb wel al resp 5 en 4 jaar resp. een 40 en 80 GB schjf van Maxtor, die het beide nog altijd perfect doen... imho een verlies dus, dat Maxtor RIP is...
Link naar reactie
De enige ervaring die ik atm heb met WD is een hdd die 'aanliep' [koppen direct op hdd]. Let op, dit was een 40MB schijf en was toen het fout ging al een jaar of 8 oud. Ze maken over het algemeen [tot op een jaar of 5 geleden [eigen ervaring]] wat meer lawaai. Maar zijn niet meer of minder betrouwbaar als andere schijven van grote oems. Jij blijkt een maandagmorgen [zoals dat wordt genoemd] model te hebben, niets mis met het merk, maar je had toevallig ff een dud of twee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...