Ga naar inhoud

Windows moviemaker part x


anoniem

Aanbevolen berichten

Voor eenvoudig videowerk is windows moviemaker prima. Ik werk (bewust !) met Windows XP (SP3). Volgende probleempje doet zich voor. Maak filmpje, sleep stukjes naar die bewust balk onderaan- en indien het me daar goed lijkt wordt het door mij geconverteerd naar film. Vreemd is dan dat ie daarna van bepaalde stukjes wel geluid weergeeft, maar beeld niet. Nu zijn dat stukjes die ik al eerder naar film geconverteerd heb, weer opgeroepen heb daarna, om weer tussen een paar andere stukjes te plakken. Ik heb alle filmextensies, formaten enz. al uitgeprobeerd, maar het helpt niet. Als ik ze echter in "windows moviemaker" bekijk ? Is er niets aan de hand, dan loopt het prima. Maar als je iets in moviemaker hebt wat goed is, dan wil je het daarna toch gewoon om kunnen zetten naar film ?! Toch vreemd allemaal, want het zou volgens mij toch allemaal goed moeten verlopen. Wat doe ik fout, en wat is er aan de hand en wat moet ik anders doen ? (Ander soort van moviemaker misschien ? En indien zo ? Welke ?). Alreeds bij voorbaat mijn dank. Griffioen
Link naar reactie
Inmiddels 3 korte filmpjes van ± 20 seconden gemaakt met Moviemaker. In de hoop ze achterelkaar koppelende ze het dan als 1 filmpje van dan ± 60 seconden het wel zouden doen. Ze oproepen en onafhankelijk van elkaar afspelen gaat prima. Ook als ik ze in de moviemakermodus/scherm afspeel gaat het prima. Maar zo gauw ik dan van alle drie weer 1 film wil maken (converteren dan) Doet geheid het 1 van die drie filmpjes het weer niet ? Na diverse pogingen gezien dat dan of de tweede- of de derde het niet doet. Geluid komt dan wel in beeld, maar het beeld niet. Uiterst vreemde zaak toch ? Griffioen
Link naar reactie
Bij dit soort problemen is het meest eenvoudige advies dat bijna altijd werkt: eerst van alle fragmenten de compressie ongedaan maken en evt alle resoluties gelijkmaken. De compressie verwijderen doe je door een filmpje in virtualdub te openen, zowel audio als video op full processing zetten, de compressie van de audio en video op "geen" te zetten en daarna de video op te slaan als avi. Dit lost doorgaans 99.99 % van alle problemen op. Virtualdub kan echter in de standaard versie alleen avi,mjpeg en mpeg1 openen, voor het openen van mpeg2,mov,mp4,wmv en andere zul je eerst een aantal filters van FourCC moeten installeren waardoor vdub ook die kan openen: http://gral.y0.pl/~fcchandler/ of op soundforge: http://sourceforge.net/projects/fcchandler/files/?source=navbar voor alle versie(ook een aantal 64 bit) Als je de hele rits filters in vdub plaatst kan deze bijna alle gangbare video openen en omzetten. Als je een recente versie van vdub gebruikt kies je de "file input plugins", lees de readme want je moet zelf de filters in een map van vdub plaatsen. Als vdub je te spartaans is kun je ook met Pazera's omzet software aan de gang, die is er voor vele bestandstypen en kan ook voor audio en video "geen" compressie toepassen naar een avi file, handig is dat pazera makkelijk kan batchen, dus meerdere filmpjes in een keer omzetten. Als dit niet werkt of niet voldoende is de volgende stap om de resolutie en framerate van alle filmpjes gelijk te maken en ook evt de audio eigenschappen gelijk te maken, ook dat kan met virtualdub. uitpakken van de compressie kost geen kwaliteit, alles wat je meer aan de video doet is een bewerkingsstap en kost wel kwaliteit en dus zou je dit zoveel mogelijk moeten zien te beperken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...