Ga naar inhoud

accu dood, welke alternatief


Aanbevolen berichten

Ik wilde weer eens met mijn camera naar buiten maar de beide accu's zijn na uren opladen binnen enkele minuten leeg. De laatste keer dat ze gebruikt zijn zal ruim een jaar geleden geweest zijn. Ik ga er vanuit dat de accu's overleden zijn. Her en der op het internet zijn alternatieven te vinden maar de kwaliteit is lastig te beoordelen. Heeft iemand hier ervaring met dergelijke alternatieven of andere tips?
Link naar reactie
[quote:b40f8369ca="pang"]wat soms, heel soms wil het helpen als je de accu's totaal ontladen een nacht in de diepvries legt en daarna weer helemaal doorladen, ik geef geen garantie maar het is het proberen waard[/quote:b40f8369ca] Ga ik eens proberen. Heb dat vaker gehoord maar beschouw het eigenlijk als een mythe. [quote:b40f8369ca="jeffrey3000"]Koop in ieder geval geen goedkope chineze vervanger, die zijn na volledig ontladen gauw kapot[/quote:b40f8369ca] Geen idee hoe ik die chinese vervanger zou kunnen herkenning. Ik was sowieso niet van plan via Ebay of een site als Deal Extreme te bestellen. Het verschil in prijzen is in ieder geval groot. Bij ReplaceDirect [url=http://www.replacedirect.nl/category/72802-102068/panasonic-nv-gs330-camcorder-accus.html?max=undefined&psort=pop&page=1&prrel=75777]betaal ik[/url] 24,95 voor een alternatief t.o.v. 44.95 voor een Panasonic origineel. Waarbij het alternatief ook nog eens een dubbele capaciteit heeft.
Link naar reactie
[quote:0249cee3de="vuurtoren"][quote:0249cee3de="pang"]wat soms, heel soms wil het helpen als je de accu's totaal ontladen een nacht in de diepvries legt en daarna weer helemaal doorladen, ik geef geen garantie maar het is het proberen waard[/quote:0249cee3de] Ga ik eens proberen. Heb dat vaker gehoord maar beschouw het eigenlijk als een mythe. [quote:0249cee3de="jeffrey3000"]Koop in ieder geval geen goedkope chineze vervanger, die zijn na volledig ontladen gauw kapot[/quote:0249cee3de] Geen idee hoe ik die chinese vervanger zou kunnen herkenning. Ik was sowieso niet van plan via Ebay of een site als Deal Extreme te bestellen. Het verschil in prijzen is in ieder geval groot. Bij ReplaceDirect [url=http://www.replacedirect.nl/category/72802-102068/panasonic-nv-gs330-camcorder-accus.html?max=undefined&psort=pop&page=1&prrel=75777]betaal ik[/url] 24,95 voor een alternatief t.o.v. 44.95 voor een Panasonic origineel. Waarbij het alternatief ook nog eens een dubbele capaciteit heeft.[/quote:0249cee3de] Doorgaans vind je die inderdaad op Ebay :), sites als replacedirect hebben meestal geen nepperds
Link naar reactie
De alternatieve batterijen van Replace, zijn van zeer goede kwaliteit (spreek uit ervaring). Om de oude batterij terug leven in te blazen: eerst wassen in een licht warm sopje met dreft, goed droogdeppen en opwarmen in een voorverwarmde oven op 50 graden, laten afkoelen, insmeren met echte boter en daarna even aanbakken langs beide zijden in een teflon pan; als slot geforceert afkoelen gedurende één nacht op min 20 graden. Suc 6 :wink: :D
Link naar reactie
[quote:0f7400b0fd="Eddy X"]eerst wassen in een licht warm sopje met dreft, goed droogdeppen en opwarmen in een voorverwarmde oven op 50 graden, laten afkoelen, insmeren met echte boter en daarna even aanbakken langs beide zijden in een teflon pan; als slot geforceert afkoelen gedurende één nacht op min 20 graden.[/quote:0f7400b0fd] wtf...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...