Ga naar inhoud

avchd bestanden branden op blu-ray schijf (BD-RE 25 GB)

Aanbevolen berichten

Hallo medeforummers, Ik heb onlangs mijn filmbestanden van mijn Sony HD AVCHD camera bewerkt met het programma Pinnacle Studio 16 en daarna gebrand op een dvd schijf (met ditzelfde programma) en voor zover geen problemen, ik kan dit gewoon afspelen en werkt perfect. Ik wilde een stapje verder gaan, uiteindelijk wil ik toch de beste beeldkwaliteit en heb diezelfde AVCHD bestanden van mijn Sony camera op een Blu-ray disk gebrand (TDK BD-RE 25 GB) en kan deze schijf wel via mijn PC bekijken (DAEMON Tools) maar niet met een standalone Blu-ray speler, in mijn geval een Playstation 3. In de specificaties van de Playstation 3 stond vermeldt dat hij geen BD-RE versie 1.0 kan afspelen maar deze disk is een versie 2.1 dus zou je zeggen dat het mogelijk zou moeten zijn. Mijn vraag is, wat zou ik verkeerd gedaan kunnen hebben en wat zou ik kunnen doen om het wel af te kunnen spelen op een Blu-ray speler? De bestanden zijn in de hoogste kwaliteit opgenomen HD 50i FX framebreedte: 1920 framehoogte: 1080 framesnelheid: 25 bitsnelheid : 256 Kbps (type camera : Sony HDR CX 210 Andere opties om die AVCHD bestanden in de best mogelijke kwaliteit te branden op schijf zijn welkom. Alvast bedankt, Pierre
Link naar reactie
Heb inmiddels deze blu-ray disk ook op een andere standalone blu-ray speler getest en ook op deze werkte het niet. Wat kan hier de reden van zijn? Heb de AVCHD bestanden dus bewerkt met Pinnacle Studio 16 (overgangen e.d.) en heb toen gekozen om dit filmpje als blu-ray schijf te branden. Er komen dan 2 mappen op de blu-ray schijf (TDK BD-RE 25 GB) te staan: BMWD Certificate Maar zoals gezegd kan ik dit dus niet afspelen op een standalone blu-ray speler. Wie o wie weet raad of heeft de verlossende tip(s) Mvgr, Pierre
Link naar reactie
Sorry dat ik me er mee bemoei, maar het zou mij niet verbazen als jou stand alone geen rewritables leest. Met de nero info tool kun je zien of een BD speler ook re-writables kan lezen. Als het schijfje wel goed afspeelt in de PC dan zou dat best eens het probleem kunnen zijn. Als hij ook niet op de PC speelt. moet je dus kijken of jou brander RW's kan lezen. Zo heb ik een DVD brander die wel DL RW's kan schrijven maar niet kan lezen. Het betreft alleen dual-layer. Maar ik moet toegeven dat ik niet begrijp waarom hij wel kan branden maar niet kan lezen. Ook heb ik mee gemaakt dat een kennis het niet voor elkaar kreeg om Philips DVD's af te spelen. Hij dacht ook dat het aan Pinnacle lag, maar het was gewoon het merk. Met Maxwell ging het wel goed. Misschien eens een BD -R proberen. Succes.
Link naar reactie
Hallo jgbteg, Mogelijk weet jij iets dat ik niet weet, maar waarom kan hij dan wel een singel layer DVD-RW lezen. Maar het feit blijft dat je dus toch moet uitproberen wat wel werkt, m.b.t. het merk DVD/BD en het merk brander. In het verleden werkte ik daarom met Plextor, omdat er altijd een update uit kwam als er een bepaald merk DVD niet werd ondersteund. Of dat nu nog zo is zou ik niet weten.
Link naar reactie
Mijn brander leest en schrijft, dat is het probleem niet. Het probleem is dat ik de blu-ray rewritable schijf niet op een standalone blu-ray speler kan afspelen. Ik heb hem bij een zwager van mij getest en daar werkte hij niet maar hijzelf heeft een blu-ray film gedownload en gebrand op een rewritable en dat werkte goed, met andere woorden, zijn speler (standalone) kan overweg met rewritable blu-ray schijfjes. Wat ik nog wel kan proberen is een ander merk schijfje en dan op een BD-R branden. Later meer.... bedankt voor de reacties tot zover....
Link naar reactie
Kan je zwager wel jou TDK op zijn PC lezen ? Als dat ja is kan hij kijken of hij hem voor jou op zijn merk BD kan kopiëren voor jou. Ik heb nog eens door genomen. Nu ben ik bang dat ik ergens de weg ben kwijt geraakt. Je zegt dat je de beste kwaliteit wilt en daarom de AVCHD files van jou Sony hebt gebrand op een BD. En nu komt het; Je zegt dat je die met Daemon Tools kunt bekijken. Dat begrijp ik niet, want zover ik weet kan daemon tools wel een image mounten. Maar een blue-ray disk kan je afspelen met PowerDVD, om er maar een te noemen, maar voor zover ik weet niet met Daemon Tools. Heb je misschien Pinnacle gevraagd een iso te maken en mount je die in Daemon Tools. Anders begrijp ik je niet ben ik bang.
Link naar reactie
Hallo Wisperbird, Waarom ik DaemonTools gebruik is omdat ik geen Powerdvd tot mijn beschikking heb en daarom kan ik op een kleine omslachtige manier toch deze schijf bekijken. Ik heb nu tijdelijk ff een trailversie van een blu-ray speler geïnstalleerd en die speelt hem meteen af. Maar nu komt het....ik heb de film op een [b:99bef6237f]Sony BD-R schijf [/b:99bef6237f]gebrand en nu speelde hij [b:99bef6237f]we[/b:99bef6237f]l af op een Playstation 3 ( van de buurman ) en de rewritable deed het bij mijn buurman dus niet. Ik ga de schijf ook nog ff testen bij mijn zwager die heeft een Panasonic standalone blu-ray speler om te zien of hij het daar nu ook doet. Wat ik wel vreemd vond is dat ik de kwaliteit niet echt goed vond, hoe is dat mogelijk? Wat ook vreemd is, nadat ik de film verder vooruit 'spoelde' x30 of zoiets en ik weer op afspelen drukte ,startte de film wel weer, maar hij speelde een stukje sneller af en het geluid was weg en het ging met horten en stoten ????? Iemand een idee? Ik laat iig nog ff horen of hij het bij mijn zwager doet en hoe....want ik heb me laten vertellen dat Sony niet echt gek is op zelfgebrande disk's en wie weet werkt hij daar wel naar behoren. tot later....
Link naar reactie
Zo...daar ben ik weer, ik heb de schijf ff bij mijn zwager geprobeerd en hij werkte daar nu ook, althans eventjes dan.... De beeldkwaliteit in tegenstelling tot de Playstation 3 was formidabel, waar de Playstation een korrelig beeld weergaf was het beeld via deze Panasonic Blu-ray speler echt HD. Tot zover de beeldkwaliteit en het afspelen van de BD-R. Het volgende probleem is het beeld dat na een minuut of 10 gaat 'stotteren' en niet lang daarna vastloopt. Wat kan hier de reden van zijn? alvast weer bedankt, Mvgr,Pierre
Link naar reactie
Hallo Pierre, De beeld kwaliteit staat of valt met het scherm dat men gebruikt. Weet niets van playstation, maar het zou me niet verbazen als in dat computertje (want dat is een playstation) geen grafische kaart van het type krachtpatser in zit. En die heb je om BD weer te geven wel nodig. M.b.t. het na 10 minuten vast lopen. Het is jammer dat je niet even hebt getest wat er gebeurd als je direct 10 minuten door spoelt. Als hij dan ook stottert, dan is er tijdens het branden iets niet goed gegaan. Als je Pinnacle vraagt een iso te maken, dan kun je die na het branden laten controleren. Als de gecontroleerde ook stottert, dan zou het aan Pinnacle liggen.
Link naar reactie
Wisperbird, Wat betreft de beeldkwaliteit kan je wel eens gelijk hebben want met de Panasonic blu-ray speler had ik echt een TOP beeld. Wat betreft het verder spoelen ...als ik met de playstation 3 het beeld verder spoelde en ik drukte weer op play om verder te kijken dan speelde hij wel verder maar zonder geluid en het beeld stotterde en liep wat sneller. Met de Panasonic kon ik na het verder spoelen helemaal niet meer verder kijken en begon de film weer vanaf begin te spelen. In Pinnacle kan ik niet kiezen voor ISO maar uit: (schijf): avchd of blu-ray of dvd. (bestand) : avchd/blu-ray - mpeg 1-2-4 - avi - divx - flash - mov - windows media e.d. Misschien dat ik die bestanden na bewerken kan uploaden naar Nero en met Nero een ISO bestand maken. Mvgr, Pierre
Link naar reactie
Bij schijf kun je kiezen (althans bij DVD weet ik het zeker) uit Video Files of iso. In het eerste geval maakt hij een map aan met Video_TS en Audio_TS mappen en brand dat op schijf. In het tweede geval maakt hij een ISO aan die je later kunt branden. Dus je vind het bij de opties voor schijf, zit nu niet thuis dus kan niet even voor je kijken.
Link naar reactie
Is dat misschien bij elke Pinnacle anders want ik kan het echt niet vinden. Maar anders maak ik wel na het bewerken van de film een ISO bestand met het programma IMG BURN. Dat bestand moet ik dan afspelen op mijn pc en als die niet stottert dan is het dus goed en als hij gaat stotteren dan is er iets niet in orde met het bewerkingsprogramma?
Link naar reactie
kan me niet voor stellen dat 16 minder kan dan 15. Alleen je begrijpt mij blijkbaar niet. Zover ik me herinner kun je bij pinnacle niet instellen dat hij het gebrande moet controleren. Je kon dacht ik wel later branden. Dus wat een vriend van mij deed was Pinnacle laten renderen en dan brandde hij met Nero. Omdat het branden met Pinnacle de door jou genoemde problemen gaf. Ik weet zeker dat hij de iso niet zelf brand, vandaar mijn advies. Dus er is niets magisch met iso en het heeft dus geen zin de omweg met imgburn te maken.
Link naar reactie
Ben nu thuis en heb even een plaatje voor je gemaakt. [URL=http://s100.photobucket.com/user/Wisperbird/media/Schijfmaken.jpg.html][img:472373baf6]http://i100.photobucket.com/albums/m34/Wisperbird/Schijfmaken.jpg[/img:472373baf6][/URL] Blijkbaar krijg ik in 15 bij blue-ray geen optie om mappen te maken, wat bij DVD wel kan. Hij maakt dus altijd een image blijkbaar. Je komt in dit scherm, door op instellingen te klikken
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...