Ga naar inhoud

video mixen in real time ( live )


Aanbevolen berichten

Ik zoek een ,voor een amateur betaalbare manier, om "live" video te mixen en op te nemen. Ik zou graag minstens 4 camera's aansluiten deze mixen en opnemen op pc of laptop. De camera's hebben HDMI en een USB aansluiting. Nu heb ik wel gezien dat er een 4 kanaals HDMI mixer bestaat maar die kost al gauw +2000 euro. Dit is voor mij te duur en bovendien is de lengte van een HDMI kabel vrij beperkt. Is er een andere oplossing? Ik wil hierbij natuurlijk een zo goed mogelijke beeldkwaliteit behouden. Is er een mogelijkheid om dit rechtstreeks op een pc te doen? Zo ja,welke hard en software is hiervoor het beste geschikt? Alvast bedankt Geert
Link naar reactie
Je hebt kans dat dit relatief eenvoudig te doen is met de betere video software (kijk eens bij de grote(re) jongens zoals Avid), want zoals je al merkt indien je dit hardware-matig doet dan kom je (blijkbaar) niet in amateur-prijzen. Punt is nog de koppeling met de pc: usb is gangbaar maar hdmi in is dat niet en dan zit je toch aan extra hardware vast, hetgeen het weer (erg) duur kan maken. Kijk nog eens daar waar je de hdmi-mixer vond of je daar links naar verdere apparatuur kunt vinden, want ik volg de pc techniek vrij nauwgezet maar kan me geen uitbreidings-hardware voor de pc op dit vlak zo 1,2,3 herinneren te hebben gezien. Ook in de analoge tijd (PAL) was video hardware voor de pc dun gezaaid en de losse hardware voor de amateur ook al gauw niet goedkoop om van de professionele spullen maar te zwijgen.
Link naar reactie
het probleem zie hem ook in de aansluitingen. Zowel HDMI als USB zijn vrij beperkt wat betreft kabellengte. Ik ben aan het zoeken geweest op het net en kwam bij HD-SDI uit. Er bestaan HDMI naar HD-SDI omvormers en HD-SDI / PCIe capture kaarten. Hiermee is de kabellengte blijkbaar geen probleem. Het is niet echt goedkoop maar wel een pak goedkoper dan een mixer. Toch zou ik wel eerst willen weten waar ik dan aan begin. Ik heb er totaal geen ervaring mee. Iemand die hier wel ervaring mee heeft?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...