Ga naar inhoud

Panasonic Software HD Writer


Aanbevolen berichten

Camcorder Panasonic HDC-HS100. Bij deze camcorder werd HD-Writer als software meegeleverd om de opnames vanaf de camera naar PC te downloaden. Nog los van enkele gebruiksonvriendelijke aspecten van dat programma worden de opnamen op de PC gezet in een combinatie van mappen en submappen. Eenvoudiger zou het zijn de video's gewoon rechtstreeks vanaf SD-HC-kaartje via kaartlezer op de PC te zetten. Wat is de toegevoegde waarde van al die bijkomstige mappen als PRIVATE, AVCHDL, AVCHDTN, BDMV, IISVPL etc. en de daarin zittende files?
Link naar reactie
Bij avchd files is een limiet aan de lengte per file er wordt dan automatisch een nieuwe file aangemaakt.(hangt af van de instelling 1080i/p of 720i/p) Haal je deze met de sd kaart binnen zal je zien dat de files qua beeld gewoon doorlopen maar dat er tussen die 2 files een audio gat zit van ongeveer een seconde. Maar haal je deze files binnen via de software dan "repareert" die het audio gat. tenminste zo werkt dat bij sony. Ik denk dat panasonic ook zoiets doet.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
OK. Bedankt voor de info. Ik blijf dan maar downloaden vanaf de camera, hoewel dat wat meer werk met zich meebrengt met bekabeling. Bovendien, je moet de mapnaam steeds veranderen, want default wordt die ingesteld op datum en wel dd-mm-jj. Dan staan ze in de verkenner in de volgorde van eerst alle video's geschoten op de 1e dag van alle afgelopen maanden, dan van de 2e, etc. Dus níet chronologisch, zoals bij jj-mm-dd. De opnamen zélf worden niet chronologisch doorgenummerd, zoals bij foto's van mijn DSLR. Er wordt ogenschijnlijk systeemloos af en toe zomaar opnieuw vanaf nul genummerd. Maar de kwaliteit staat natuurlijk voorop.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...