Ga naar inhoud

Filmpjes op tv afspelen

anoniem

Aanbevolen berichten

Wie kan mij aub helpen. Ik heb in windows live movie maker een film (120 min) gemaakt. Dit wilde niet lukken in windows movie maker. Nu heb ik hem gisteren op dvd gezet, dit heeft een paar uur geduurd. Nu blijkt hij erg te haperen op de tv, waarschijnlijk omdat hij te zwaar is. Hoe kan ik dit oplossen? Moet ik het naar een andere formaat converteren? Zijn er nog andere oplossingen? groeten Melissa
Link naar reactie
Dvd-video is vrij kritisch: er worden vrij strikte grenzen aan het een en ander gesteld qua instellingen van de eigenschappen van het videomateriaal. Denk aan resolutie, bitrate voor audio en video. Indien je materiaal op de pc vlekkeloos speelt, is er misschien iets aan de hand m.b.t. deze instellingen: een dvd-speler die een dvd-video moet afspelen is veel kritischer doordat het hardwarematig wordt afgedraaid, i.t.t. een vaak softwarematige speler op de pc. Ga dus nog eens na of je bronmateriaal (o.a. MPEG-2 encoded video) geheel aan de eisen voor dvd-video voldoet (veel over te vinden via internet) of encodeer het opnieuw. B.v. met TMPGEnc DVD-Author: dat programma waarschuwt je als het materiaal niet aan de dvd-video eisen voldoet. Met Nero branden als dvd-video is een andere check: ook dat programma gaat na of aan eisen voor dvd-video is voldaan. Al met al een klus waar nog wel wat mis kan gaan, al gaat het natuurlijk ook vaak in een keer goed wonderwel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...