Ga naar inhoud

mini dvd omzetten naar dvd of avi

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal mini dvd bandjes, maar de camera doet het niet meer. Nu heb ik wel eens gehoord dat je die bandjes in een soort grote videoband kon zetten om ze dan af te spelen op een gewone videorecorder. Dat zou voor mij een oplossing zijn omdat ik nog een videorecorder met een dvd recorder in een heb. Weet iemand daar iets van? Het naar de computer opnemen met een videocamera en een firewire heb ik steeds gedaan, maar niet al mijn bandjes zijn overgezet. Wat een fantastische uitleg heb ik daar trouwens over gelezen hier op het forum. Maar mijn probleem is dus iets anders. Vast bedankt. Gerda
Link naar reactie
Ik betwijfel of je wel de juiste benamingen gebruikt. Een mini-dvd is een gewone dvd, maar dan in 8cm doorsnede. Het kan zijn dat je dvi bandjes hebt. Deze zijn digitaal en passen ook met een adapter niet in een normale analoge videorecorder. Je hebt dan een andere dvi camera nodig. Kan ook zijn dat je vhs-c bandjes hebt. Deze zijn wel analoog en passen met een adapter wel in een normale vhs videorecorder. http://www.amazon.com/Kinyo-VC-600-KINYO-VC600-Adapter/dp/B00009UHH2
Link naar reactie
@ vxvk, gerben heeft jou op het goede spoor gezet, even verder google-en. Er zijn verschillende VHS-adapters in de handel. Vhs adapter voor video8 bandje Vhs - C adapter En misschien dit: http://www.amazon.com/gp/product/B000BP3OI4/ref=ord_cart_shr?ie=UTF8&m=A17MC6HOH9AVE6 De mini-dv bandje zet je in een vhs-adapter, dan in de vcr. groet, mericya
Link naar reactie
[quote:284b6f0d2b="gerben"]Dat gaat dus nooit werken. Een dv bandje is digitaal opgenomen, met een statische kop. VHS is analoog, opgenomen met een (schuin) draaiende kop. [/quote:284b6f0d2b] Foei!... Ook bij dv tape draait de kop, die bandbreedte van 30 mbit moet ergens vandaan komen.... Het maakt niet veel uit, het gaat idd nooit werken, al die formaten zijn niet uitwisselbaar behalve VHS en VHS-c. TS zal toch echt even een bandje uit de kast moeten pakken en lezen wat er op staat, ik weet-het is een enorme opgave maar dat moet toch wel te realiseren zijn? :wink: Ik gok dat het mini-dv bandjes zijn gezien de opmerking van gerda over firewire ,maar het zou ook Digital8 kunnen zijn en als de camcorder een digital8 is kunnen de bandjes zelfs ook nog HI8 of gewoon regular8 bandjes zijn. Evengoed; die passen niet in een "adapter" en alleen in een camcorder of een dv-videorecorder of een digital8-videorecorder. De adapter die hierboven in de amazon link staat is een mini-dv naar dvc-pro adapter,en dat werkt idd maar daar heeft gerda niets aan tenzij ze toevallig een DVC-pro deck heeft staan (+/- 10.000 euro) DVC pro is de professionele variant van minidv en hoofdzakelijk erg duur en word gebruikt door de nos enzo. Zolang niet bekend is wat voor bandjes het zijn blijft het gissen. 1 universele oplossing voor al dit soort problematiek: http://kopen.marktplaats.nl/audio-tv-en-foto/videocamera-s-analoog/c1130.html of: http://kopen.marktplaats.nl/audio-tv-en-foto/videocamera-s-digitaal/c1131.html Voor een tientje of wat een werkende kopen, je bandjes overzetten en daarna zet je hem weer terug op MP voor iets minder zodat je het ding gegarandeerd verpatst, heb je voor een luttel bedragje het probleem opgelost....
Link naar reactie
Ik heb inderdaad op amazon gekeken en daarna nog op een andere site waar heel duidelijk werd uitgelegd dat een adapter niet werkt met onze dv bandjes. Ik heb intussen een werkende videocamera achterhaald (mijn zus en zwager hebben er nog een) en die ga ik gebruiken om de hele boel op mijn computer te zetten. Dat is natuurlijk al weer een heel karwei, maar anders ben ik alles kwijt. In elk geval iedereen bedankt voor alle adviezen. Ik heb weer heel veel geleerd. Het overzetten van de gewone vhs banden op dvd gaat ook prima met IMGBURN. Dat is ook een hele klus, maar ik laat de computer maar werken en ga intussen iets anders doen. Gerda
Link naar reactie
Dan heb ik het fout. Maar bandbreedte is geen probleem, als je meerdere koppen naast elkaar gebruikt. Wordt ook veel gedaan in tape drives. Werd ook toegepast in de dcc, de digitale opvolger van de musicassette van philips. Is veel minder kwetsbaar dan een draaiende kop, en veel goedkoper te produceren. Vandaar dat ik ook dacht, dat mini-dv ook zo zou werken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...