anoniem Geplaatst: 28 mei 2011 Delen Geplaatst: 28 mei 2011 ik heb een miniDV camcorder (Pana NV-GS90) en deze werkte op mijn oude laptop via firewire. Nu nieuwe laptop, en deze heeft geen firewire (komt bijna niet meer voor!). Winkel adviseerde uitbreidingskaartje te kopen, maar nu blijkt er geen uitbreidingsslot op te zitten. Camcorder heeft ook USB aansluiting en camera wordt door Win7 herkend. Echter software (moviemaker en Magix) vinden de camcorder niet. Ik weet dat deze vraag al vele malen gesteld is, maar wie weet een oplossing? Hoe werken trouwens de huidige camcorders i.s.m. een moderne laptop?? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2011 Als de camera wordt herkend kun je de bestanden (mov, avi of mpeg) toch verplaatsen naar je hd en daarna laten inlezen door je bewerkingsprogramma? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 mei 2011 [quote:a547117a04="Frits Raaf"]Als de camera wordt herkend kun je de bestanden (mov, avi of mpeg) toch verplaatsen naar je hd en daarna laten inlezen door je bewerkingsprogramma?[/quote:a547117a04] Helaas werkt de usb functie van dergelijke camera's (ik heb een vergelijkbare) vooral bij een webcam functie of het oversluisen van bestanden/fotos. Ik heb wel eens geprobeerd de videos via usb te importeren maar dat ging niet. Bestaat er geen firewire naar usb verloop of iets dergelijks? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2011 Er bestaat geen "verloopje" van usb naar firewire, als je er 1 vind; niet gebruiken, je blaast je usb of firewire poort op. Het zijn 2 verschillende technieken die niet direct gekoppelt kunnen worden. De enige optie is de video importeren vanaf de analoge uitgang(rood+wit+gele tulp plug) van de camcorder mbv een digitaliseer apparaatje, een video capture device ook wel een videograbber genoemd. Om de volle kwaliteit binnen te halen moet dat apparaatje USB2 zijn en uitewraard moet je laptop ook een usb2 poort hebben, als je laptop dat niet heeft val je terug naar usb1 en dat gaat wel maar levert beperkte kwaliteit. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 29 mei 2011 Auteur Delen Geplaatst: 29 mei 2011 [quote:0eb225e913="vuurtoren"][quote:0eb225e913="Frits Raaf"]Als de camera wordt herkend kun je de bestanden (mov, avi of mpeg) toch verplaatsen naar je hd en daarna laten inlezen door je bewerkingsprogramma?[/quote:0eb225e913] ?[/quote:0eb225e913] Mini DV is tape hoe wil je een tape naar je narde schijf slepen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2011 Die Firewire-uitbreidingskaarten zijn PCI-kaarten. Heb je werkelijk geen onbezet PCI-slot meer op je moederbord? Op je DV-tapes staan geen bestanden die je als zodanig op PC kunt overzetten, zoals mpeg-bestanden en dergelijke. De tape moet gewoon afgespeeld worden terwijl de camera aan PC verbonden is, middels firewire danwel composite-kabel (geel/rood/wit). Zodoende duurt het overzetten van een opname net zo lang als de opname zelf duurt. Over tegenwoordige systemen; je hebt ze met harde schijf, SDHC-kaartje, of directe registratie op DVD. Dat laatste zou ik maar vergeten. Die eerste twee ook gecombineerd in hybride camcorders. Zowel vanaf harde schijf als vanaf SDHC-kaartje kun je met de meegeleverde kabels de files overzetten op PC. Kaartje kun je natuurlijk ook uitnemen en in cardreader steken. Panasonic levert daartoe het programma HDWriter mee. Hoewel niet erg snel en gebruiksvriendelijk werkt het goed. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2011 [color=red:b2e21020b7]????????? Sorry hoor, maar dit topic begint epische vormen kwa domheid aan te nemen. TS schrijft over een DV camera en een laptop. De eerste reactie schrijft van een actie die met een tape camera niet uitgevoerd kan worden en een 5e reactie spreekt van een pci uitbreiding kaart die overduidelijk niet in een laptop kan en daarbovenop vermeld de reactie ook nog een onwaarheid: DV tape uit een digitale DV camera bevat DV video bestanden die je rechtstreeks , dus 1 op 1 naar de harde schijf kunt kopiëren alwaar ze in een DV-AVI container op de schijf belanden, dat is nu juist het geroemde "verliesvrije" van een dv camera, je kunt verliesvrij een kopie op harde schijf maken van de video. Dat het kopiëren alleen streamend in realtime kan worden gedaan doet niets af van het feit dat op dv tape gewoon een digitaal bestand staat welke je 1 op 1 naar harde schijf kunt kopiëren. Lezen jullie überhaupt wel de begin post van een topic? en zouden jullie VOOR je een antwoord uitspuugt EERST je vermeende kennis willen verifiëren? [/color:b2e21020b7] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2011 Ik heb bij mijn eigen berichten zelf meermaals meegemaakt dat uit reacties bleek dat mijn bericht niet goed gelezen was, en tevens waren antwoorden soms niet (helemaal) correct. Ik reageerde echter altijd beheerst en fatsoenlijk. Roodaangelopen geschreeuw hoeft voor mij niet (Heb dit hufterige landje reeds lang verlaten). Ik zet mezelf wel bij het vuilnis, inclusief jullie blaadje. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 juni 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 juni 2011 Dit heeft idd alles met beheersing en fatsoen te maken maar op een andere manier dan u denkt. De beheersing zou moeten zijn dat een ieder eventjes nadenkt voor hij/zij begint te typen; wat word er gevraagd en waarover gaat het?, weet ik wel iets af van datgene wat er gevraagd word en is mijn kennis juist of denk ik alleen maar dat het juist is? Fatsoen als in; schrijf alleen datgene waarvan je 100% zeker weet dat het klopt, met het geven van verkeerd advies of informatie breng je de vrager hooguit op een verkeerd spoor en kun je niet echt van hulp spreken maar eerder van de regen in de drup, dat is niet de bedoeling en het is mijn taak om af en toe, indien nodig, dit soort zaken recht te zetten. Ik zie dat als een fatsoensnorm; niet zomaar wat roepen en daarmee een ander op het verkeerde been zetten, hoe goed bedoeld dan ook. Vragende leden worden op geen enkele manier geholpen als anderen verkeerd,slecht of onwaar advies geven en dat is waar dit forum om draait. Gebruikers die maar te pas en te onpas onzin uitkramen om maar te kunnen posten kunnen beter hun heil zoeken op FOK! forum of geen stijl daar word dat heel erg gewaardeerd en ligt het geheel in stijl met het forum, hier niet, evengoed; no offence. Als u meent dat het bovenstaande u niet aangaat moet u zich er ook niets van aan trekken, iedereen maakt wel eens een oprecht foutje ,maar in dit geval was het nogal evident dat de posters niet hebben gelezen wat er werd gevraagd en als dat zich opstapelt of dreigt te ontsporen in oeverloos gedreutel wat kant noch wal slaat dan grijp ik in. Overigens maakt u een verkeerde veronderstelling met "jullie blaadje", het is niet "mijn" blaadje, nooit geweest en zal het ook nooit worden, ik ben gewoon een vrijwilliger zonder enige band met Computer!totaal anders dan dat ik hier moderator ben. En wat betreft dat rood aangelopen geschreeuw? Waarschijnlijk bedoelt u dit: [color=red:f08d39e0e6][size=18:f08d39e0e6][b:f08d39e0e6]DIT IS ROOD AANGELOPEN GESCHREEUW!!!!![/b:f08d39e0e6] [/size:f08d39e0e6][/color:f08d39e0e6] [color=red:f08d39e0e6]Dit is zoals ik gewoonlijk als moderator optreed en de etiquette van het forum is, alle moderators posten zo als zij modereren[/color:f08d39e0e6], miz. een wereld van verschil... Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen