anoniem Geplaatst: 28 maart 2011 Delen Geplaatst: 28 maart 2011 Ik wilde een gedownloade serie van Cheers voorzien van ondertitels in Premiere. De file schijnt een AVI file te zijn maar kan hem niet importeren in Premiere. Ik krijg een melding als zou de file een gecomprimeerde AVI file zijn, schijnbaar heeft het iets te maken met de benaming van de file waarin ook iets van XVID staat, zou dit kunnen en hoe kan ik de file alsnog in Premiere 6.5 importeren? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2011 [quote:52f715f6e1="rob bogers"] De file schijnt een AVI file te zijn maar kan hem niet importeren in Premiere. [/quote:52f715f6e1] Begin eens met in configuratiescherm/mapopties de optie "extenties voor bekende bestandstypen verbergen" uit te zetten zodat je kunt zien met wat voor bestand je te maken hebt. Vervolgens; als het bestand gecomrpimeerd is met Xvid cmpressie dan zul je dus de Xvid codec nodig hebben om te kunnen werken met de avi. http://www.digital-digest.com/software/download.php?sid=1052&ssid=0&did=1 hier vind je hem. Denk erom: als je de video daarna opslaat zul je ook weer compressie moeten toepassen om de bestandsgrootte in toom te houden, daar kun je dus ook weer de xvid codec voor gebruiken, meerdere malen een bestand decomprimeren en weer comprimeren levert kwaliteitsverlies op, het best doe je dus alles wat je wilt doen in 1 stap. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2011 Ik heb dat vinkje uit gezet en ik zie dan maar dat was eerder ook al zo dat het een soort AVI bestand is maar Adobe ziet het als gecomprimeerd bestand en wil het daarom niet openen, in de gedownloade bestandsnaam stond xvid maar ik heb echt geen flauw idee of dit waar is en is er dan een manier om er achter te komen wat het bestand voor iets is; wat gegevens: Als ik rechtsklik op het bestand en de eigenschappen bekijk zie ik als framegrootte 512x384 gegevenssnelheid 1188kbps bitverwerkingssnelheid 1318 kbps framesnelheid 23 frames p/seconde. het bestand duurt 24,42 minuten en is 233 Mb groot. Misschien is het nu te achterhalen wat het voor een bestand is. Ik hoop het Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 maart 2011 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2011 In principe is er standaart met alleen windows niet te achterhalen wat voor een compressie de video of audio in een avi bevat als de betreffende codec niet op het systeem is geinstalleerd, iets waar windows niet van op de hoogte is kan windows ook niet herkennen. Vandaar het bestaansrecht van programmaatjes als Gspot (geen grap), Gspot is een programmaatje die de gegevens van een avi kan achterhalen en tonen. http://www.headbands.com/gspot/ Er is geen andere (eenvoudige)manier om te achterhalen wat de compressie in een videobestand is. Als je hebt achterhaald/zekergesteld dat de codec Xvid is zul je dus daarna de bertreffende codec moeten installeren. Mocht je verleid worden voor het installeren van een zogeheten "codec pack" ; dat is niet noodzakelijk, je hebt in principe niet meer dan een paar aanvullende codecs nodig op een windows systeem buiten de codecs die windows zelf al heeft.(codec pack is een hele verzameling aan allerhande codec's) Een codec pack (bv K-lite) is met een kanon schieten op een mug, je installeerd een hele berg codecs met zo'n pack die allemaal kans geven op mogelijke problemen terwijl je er maar een paar nodig hebt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2011 Dank voor de tip. Hier dan de uitkomst van Gspot. Nu ik deze gegevens heb, hoe kan ik het bestand zo "omtoveren" dat ik het in Adobe Premiere kan openen als een "normaal voor Adobe leesbare AVI file? [img:024b051f0c]http://i77.photobucket.com/albums/j55/robbogers/XVID.jpg[/img:024b051f0c] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2011 Gspot laat zien dat de video idd met Xvid is gecomprimeerd en daar komt een tegenstrijdigheid om de hoek kijken want Gspot zegt ook dat de Xvid codec (kennelijk) geinstalleerd is. Premiere zou dus het bestand moeten kunnen openen.... Nu gaat er wel eens wat mis met codec installaties en dus raad ik je aan om de Xvid codec nogmaals te installen en het dan weer te proberen. De codec vind je hier: http://www.digital-digest.com/software/download.php?sid=1052&ssid=0&did=1 Als het dan nog niet wil lukken dan is er kennelijk wat anders aan de hand, wat weet ik ook zo niet, het toeval wil dat ik hier eigenlijk min of meer hetzelfde probleem heb; de xvid codec is geinstalleerd op mijn systeem maar windows media player verdomt het om xvid videos af te spelen en zegt dat er geen geschikte codec is. Doorgaans is een registerfout de oorzaak van degelijke problemen en de oplossing daarvoor is doorgaans een complexe materie. Ik maak dus al een tijdje geen xvid videos meer maar ben uitgeweken naar de oude divx 3.11 codec. Als je wilt gaan spitten om het probleem op te lossen is dat een mogelijkheid, doorgaans komt een her-installatie van windows om de hoek kijken en dat is toch ook wel weer een vergaande stap. Mocht het niet lukken dan heb ik nog een script welke alle windows codecs terug zet naar de originele standaard waarden, dat + een herinstallatie van Xvid zou het ook nog kunnen oplossen ,laat maar weten wat je wilt... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 4 april 2011 Ik heb me even vastgebeten in mijn eigen (zeer irritante ) probleem en heb de oorzaak gevonden, de zogeheten fourcc van de video is verkeerd, ipv XVID zegt deze xvid (hoofdletters/kleineletters). Ik heb er een klein programmaatje voor die deze waarde in de video corrigeert, tis twee tellen werk. Mocht je nog problemen hebben na de installatie van de xvid codec heb ik deze oplossing ook voor jou, wellicht helpt het ook bij jou... [edit] , ik heb ondertussen nog wat bij gelezen en nu breekt mijn eigen conservatisme me toch wel op, ik heb nl Xvid al in jaren niet gebruikt, ik ben een aards conservatieveling en ben stug Divx3.11 blijven gebruiken simpelweg omdat deze voldoet,goed te editten is en altijd en overal afspeelt. Alleen sinds een tijdje had ik het idee om toch maar de xvid codec te gaan gebruiken aangezien deze toch wel wat economischer is met data gebruik en de avi filmpjes die ik maak zijn voor mijn zoon zijn Nintendo DSi en daar zit een niet zo groot sd-kaartje in. Ik heb die zelf gemaakte Xvid-avi dus nooit afgespeeld op mijn pc en nooit opgemerkt dat er een probleem is tot voor een paar weken geleden... Het blijkt dat het hoofdletter/kleine letter fourcc probleem al heeeeel lang bestaat :oops: De FourCC code is een kleine regel met data ergens in het begin van de avi die het besturing systeem verteld met wat voor compressie de video is gemaakt waarna het systeem de betreffende decompressor (codec) in kan zetten. Voor het geval dit niet duidelijk is : CO-DEC = COmpressor-DECompressor, dus een stukje software welke ingezet word als een filter en de video comprimeert (bij het maken) of de-comprimeert (bij het afspelen). Xvid is open source software en er zijn dus meerdere varianten van in omloop en het blijkt dus dat er een aantal varianten de "fout" hebben dat ze video maken met een fourcc "xvid" ,als de video vervolgens word afgespeeld met een andere xvid variant weigert deze de video af te spelen omdat hij niet word herkent.... Het programmaatje die de fourcc van de video kan wijzigen: http://www.mediafire.com/?9zg03mw8e39qc Open de video, kies uit de dropdownlijst voor beide waardes XVID en klik "apply" , de video zou het nu wel moeten doen.... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2011 helaas weet ik je naam niet maar (rwilligen) het is gelukt, maar daar hoort een klein verhaaltje bij. De print-screen die ik gisteren plaatste had ik gemaakt vanuit Windows 7 maaaaaar!! Adobe Premiere staat geïnstalleerd in Windows XP virtual machine, dat moest ik installeren om Premiere 6.5 te kunnen blijven gebruiken (dat is te vinden in een andere topic) dat was dus de reden dat er nog geen juiste codec geïnstalleerd was, vandaar ook jouw "vastbijten" waarvoor mijn gemeende spijt, dat had ik er even bij moeten vertellen maar de files zijn nu wel in Premiere te zien en daar ging het om. ik wil je heel hartelijk bedanken voor de genomen moeite om mij te helpen. Dat waardeer ik zeer!! :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 april 2011 Auteur Delen Geplaatst: 5 april 2011 Happy end after all, geeft nix, ik heb nu ook mijn eigen probleem opgelost en das ook wel weer fijn :wink: Gr Richard Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen