Ga naar inhoud

data HDD dvd-recorder naar pc

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een Panasonic EH-65 dvd-recorder met een HDD van 250 Gb [url]http://www.disc-players.com/players/manufacturers/pos/panasonic_dmr-eh65[/url]. Die zit al aardig vol met leuke dingen. Alles op dvd zetten kost niet alleen veel tijd maar ook tig dvd's. Ik zoek dus een manier om die data op een externe HDD te zetten (2 Tb) zodat ik elk item altijd op mijn pc kan bekijken of aan een mediaplayer kan hangen voor direct afspelen op tv en dus mijn hele HDD van de recorder weer kan leegmaken. Het opnemen van VHS-banden op deze recorder gaat prima en die digitaliseer ik dus ook op deze manier. Maar nu gaat het alleen nog om een manier om die data van de recorder-HDD te kunnen overzetten op een pc of laptop (van hieruit overzetten naar een externe HDD is daarna simpel). Ik ben wel ingewikkelde procedures tegengekomen bij het vele googlen http://kipa-ru.livejournal.com/2773.html en ben ook gestuit op randapparatuur[url]http://www.erconline.nl/usb-20-audio-video-grabber-p-4461.html[/url] maar weet niet goed of dit is wat ik nodig heb. Ik wil nl. minimaal dezelfde kwaliteit behouden na kopie (zowel van VHS als van recorderopnames) en moet ook kunnen blijven zien wat ik doe tijdens het kopiëren. Lang verhaal maar ik hoop dat het duidelijk is.
Link naar reactie
[quote:d6bd2f36af]Beetje bewerkelijk, maar wat ieder geval moet lukken is een film op een RW-DVD zetten en dan kopieëren naar de (externe) HD. Vervolgens wederom... [/quote:d6bd2f36af] Met dank voor je antwoord maar dat is nou juist wat ik niet wil! Want dan ben ik weken en weken bezig.....Het moet sneller en efficiënter kunnen.[/u]
Link naar reactie
Je bent niet de eerste die tegen dit probleem aan loopt. Een mogelijk probleem is de hd in de recorder, deze kan geformateerd zijn in een bestandssysteem anders dan van windows. Dat betekend dat als je de schijf er uit haalt aan aan je pc hangt er een goede kans is dat je de schijf niet kunt lezen, vandaar de "procedure" in de link die je geeft om het met speciale tools te doen. Je hebt 2 opties: de uitleg in de link volgen of een analoge kopie maken via 1 van de analoge uitgangen mbv een videograbber zoals uit de andere link (het usb apparaatje) De uitleg in de link geeft 2 stappen die je moet doen: allereerst een low-level backup maken (stap II) en als tweede de video bestanden uit de backup kopieren.(stap III) Deze metode is niet zo heel bizar; het gaat uit van 2 onder windows bruikbare tooltjes om een image te schrijven op je pc en vervolgens uit de image de mpeg2 video te rippen, moet te doen zijn en is iig 100x beter dan een analoge kopie maken, je hebt na het werk iig de originele bestanden zoals deze op de harddiskrecorder staan in de originele kwaliteit. Even wat google gevolgt en gelezen: je recorder gebruikt een "eigen" bestandssyteem , ik vermoed een linux cloon wellicht zelfs een windows cloon die niet herkenbaar is om auteursrecht te omzeilen. Voor zover ik kan zien is dit 1 van de weinige manieren zo niet de enigste om een digitale kopie te maken van de panasonic hd en de data er uit te rippen. Wellicht niet onbelangrijk: de maker van het toolte ts-find legt in de readme.txt uit dat hij winimage 8.10 heeft gebruikt, ik zou dus dezelfde gebruiken.(staat op de site) Waar je waarschijnlijk wel tegen aan zult lopen is dat je een kopie maakt van de HELE schijf inclusief alle data die voorgaand is gewist, zoals je wellicht weet word bij een "delete" op een harde schijf de data niet echt weg gegooid; alleen in de index word de bestandsnaam en locatie gewist maar de data zelf blijft op de hd staan. Het tooltje TS_Finder leest de hele harde schijf op ruwe data uit en haalt daaruit de video bestanden dus ook van alle mogelijk gewiste bestanden. Lees de readme.txt die bij het tooltje zit...
Link naar reactie
Daarin moet je toch wel behoorlijke kennis van zaken hebben. Om zomaar even de HDD van de recorder eruit te halen, gaat me wat ver... Ik had gedacht dat het simpeler kon met andere tools. Jammer dat de recorder geen USB heeft waarop je telkens stukken data kunt wegschrijven. En ik begrijp dat je met bijv. een videograbber geen goede resultaten krijgt, tenminste niet zoals het origineel. Dan blijft alleen het gebruik van een RW over.... Of zijn er misschien nog andere opties? Er wordt zoveel ontwikkeld voor de consument op dit gebied. Je moet het alleen weten.
Link naar reactie
Hm, zo'n enorme actie is dat toch nu niet? Zo'n dvd recorder is feitelijk een mini pc met daarin een gewone ordinaire harde schijf, niets bijzonders hoor, er zit echt geen bijzondere rocketsience in zo'n ding. Ik zou op zijn minst toch even het deksel van ding halen om te kijken hoe eea zit, zeer waarschijnlijk hangt ie gewoon net zoals in je pc aan 4 schroefes in een rekje met kabeltjes eraan, 1 voor de voeding en 1 voor de data. Je vist het ding er uit, sluit hem op je pc aan met 2 kabeltjes en start de software op voor het maken van de dump op een hd in je pc. Daarna kan de hd weer terug in je recorder en ga je verder op de pc met het rip tooltje. En echt complex is de rip actie ook niet, het staat letterlijk stapje voor stapje uitgelegd in de link die je zelf gaf, het is niet echt veel moeilijker dan het kopieren van een sd kaartje met fotos naar je pc..... De extractie van de image naar je pc gaat al zeker een paar uur duren en dat is toch echt de betere en sowiezo de snelste methode , iedere andere methode gaat je waarschijnlijk weken en weken kosten... Het zou overigens vanuit dataveiligheid niet zo'n slecht idee zijn om een kopie te maken van de hd , het schijnt dat een hd wel eens stuk wil gaan... Ik weet ook niet hoe je het anders voor het gesteld?, zelfs met een nieuw technologies magisch apparaatje?, waar wou je dat apparaat op aan sluiten?, als het om magische software zou gaan; waar wil je die software op draaien?, op je pc? waar komt dan de video data vandaan?, het apparaat heeft alleen maar analoge video uitgangen.....
Link naar reactie
Ik vrees dat ik slecht nieuws heb. De harde schijf van de Panasonic recorder, is exclusief gekoppeld aan de recorder waarin deze zich bevindt. Als je de gegevens copieert naar een andere schijf, is deze zelfs niet leesbaar door de DMR-EH65. De copie installeren in een pc, bied ook geen oplossing, omdat de sleutel om de schijf te lezen/benaderen ingebakken zit in de hardware van de DMR . Om het simpel uit te leggen; de gegevens op de harde schijf zijn beveiligt, en kunnen enkel gelezen worden door het erbij horende apparaat. Enige mogelijkheid om toch een kopie te maken, is analoog, of zoals reeds eerder aangegeven eerst branden op dvd-rw wat trouwens redelijk snel gaat, doordat het toestel de mogelijkheid bied aan hoge snelheid te branden.
Link naar reactie
Hoe verklaar je de link van TS dan waar toch echt een methode staat om de inhoud toegankelijk te maken? http://kipa-ru.livejournal.com/2773.html Ik heb me wat ingelezen in de materie want is wel interessant, ik ken diverse mensen met zo'n recorder en het is een kwestie van tijd voordat deze bij mij aan kloppen omdat de hd defect is. Ik kan me ook nog redelijk vinden in deze methode, hij gaat uit van het maken van een ruwe kopie/image van de schijf(dat kan ALTIJD) en vervolgens word de image op low level niveau doorzocht op mpeg2 bestanden en word de data in ruwe vorm naar een lokale schijf gekopieerd ,vermoedelijk net zoals zo'n rescue programmaatje op je sd kaartje op zoek gaat naar *.jpg bestanden. Het is feitelijk een data recovery en zoals de maker van het tooltje ook al zegt vist het tooltje letterlijk alles van de schijf wat er ooit aan mpeg2 data op heeft gestaan, dus ook de voormalig gewiste bestanden worden gevonden, net zoals recovery software op een foto-sd-kaartje doet. . Dat de data op de hd versleuteld zou zijn wil er bij mij niet echt in, het is welliswaar technisch mogelijk om dat te doen maar totaal onlogisch, versleuteling kost behoorlijk wat rekenkracht en dat is nu juist waar deze apparaten niet in uitblinken, de cpu van dergelijke apparaten is vaak op het snelheidsniveau van een Intel 486 en versleuteling van de data zou het apparaat onhoudbaar traag maken. Wat wel zo zal zijn is dat panasonic een eigen ontwikkelt disc-format gebruikt, dus geen FAT,NTFS of iets anders, mijn gevoel zegt dat dit vermoedelijk is om auteursrechten te omzeilen; fat is licentie vrij te gebruiken maar kent beperkingen waardoor het nagenoeg niet op een schijf te gebruiken is groter dan 120 GB en voor het gebruik van NTFS moet je aan microsoft betalen en dat wil panasonic uiteraard niet, linux bestandsystemen kennen zo hun eigen problematiek maar bovenal zijn grote fabrikanten als Matsushita (panasonic) er niet erg happig op om GPL software te gebruiken in hun apparaten, het minste wat men in zo'n geval doet is de GPL software dusdanig verbouwen dat deze niet meer te herkennen is (Obfuscation) zodat ook evt zelf aangebrachte modificaties in de software die zeer waarschijnlijk ook interessant zijn voor de linux community niet gepubliceerd hoeven te worden, dat is doorgaans een vereiste van de GPL licentie. Zo blijft al het werk wat panasonic aan de open-source-software uitvoert alleen bruikbaar door panasonic en word er dus ook niets van deze software gepubliceerd. Een weggevertje op dat niveau is ook al dat de firmware/bios van deze recorder op de HD staat en NERGENS is te downloaden/verkrijgen. Soms/regelmatig komt dergelijk bedrog uit en staat ook meestal de hele linux gemeenschap op hun achterste poten en worden er rechtzaken aangespannen en meestal geschikt. Software in licentie gebruiken is een kostbare zaak en fabrikanten doen er alles aan om die kosten te voorkomen, zelf ontwikkelen van software is ook enorm kostbaar en vaak kiest men voor deze constructie om al die kosten te omzeilen, al die "patent-schending" rechtzaken zijn daar het gevolg van. Een ander conclusie die ik zelf al had getrokken en word onderschreven door diverse forumposts op buitenlandse fora is dat de FAT (file allocation table) niet op de hd zelf word geschreven maar in ram/rom word opgeslagen, dat betekent idd dat je bv niet zo maar de hd van het ene apparaat klakkeloos in het andere apparaat kan zetten of de inhoud van de schijf kunt clonen naar een andere schijf zonder eerst een format te doen en dus ook al je data te verliezen. Ik vermoed dat dit de "sleutel" is die jij bedoelt.... Dat wil niet zeggen dat je de data van de schijf niet kunt uitlezen op een pc en de video er uit kunt rippen.... Als je een defecte hd hebt mag je de recorder op sturen naar panasonic en zo goed als de nieuwwaarde van de recorder betalen voor een nieuwe hd wat natuurlijk krankzinnig is. Zelf er een andere hd in zetten gaat niet lukken aangezien de firmware/bios van de recorder op de hd staat, als deze al stuk is heb je dus geen firmware/bios en krijg je de nieuwe schijf nooit aan de praat. Als je dus enigszins een gevoel voor realiteit hebt maak je een kopie van die HD VOORDAT hij stuk gaat want als de hd eenmaal defect is ben je overgeleverd aan panasonic en dat de HD stuk gaat is voor 100% zeker het enige wat je niet weet is wanneer hij stuk gaat. Lees ook dit eens: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/348915-Panasonic-firmware , hier is iig 1 gebruiker die de hd succesvol heeft kunnen klonen....
Link naar reactie
Ik heb de verklaringen van de gebruikers gelezen, die beweren dat het hun gelukt is data van de Panasonic hd over te brengen naar een andere hd. Voorzover ik weet, is er nog [u:4872f52f33]nooit[/u:4872f52f33] iemand in geslaagd om dit te verwezenlijken. 1) Elke hd heeft een typenummer, merknaam én serienummer . 2) Het eeprom van de recorder, heeft zelf ook deze gegevens. 3) Indien je een andere hd aansluit; dan zal deze automatisch geformatteerd worden. 4) Indien je de eeprom reset, wordt de hd geformatteerd. Deze zaken (en nog meer) zijn er gekomen om illegaal exacte kopieen te maken van dvd's of beveiligde tv content te voorkomen . Dezelfde manier van werken tref je trouwens aan bij digitale recorders van kabelmaatschappijen. Bij een defekte digicorder, verlies je ook alle reeds opgenomen programma's, recuperatie is niet mogelijk. Weederom ter bescherming van beveiligde content. Aanvulling: de hd van Panasonic is geformatteerd in UDF .
Link naar reactie
Met dank zover voor de reacties. Ik moet me dus zeker bedenken vóórdat ik me in dit wespennest steek, aangezien het niet alleen een flinke klus is, maar ook nog een onvoorspelbaar einde kan hebben. Ik vrees dat er dus niet anders opzit dan 2 andere opties: 1. met RW's gaan werken om de data eraf te halen. Wel tijdrovender maar ook betrouwbaarder...of 2. genoegen nemen met mindere (?) kwaliteit en de S-Video out + de L-R audio out aan een pc hangen en zo de HD via software als bijv. NCH Debut video capture software leegmaken.
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
ik heb waarschijnlijk de oplossing gevonden voor dit veel besproken probleem ! ik heb een LG RH387H hdd recorder. deze heb ik opengeschroefd zoals meerdere mensen al hebben geprobeert, aangesloten op de pc, wat deze dus wel herkende in de bios maar niet in windows kon zien. bij apparaatbeheer stond de schijf wel maar daar heb je natuurlijk vrij weinig aan als je de schijf dan nog niet kan uitlezen. mijn id : ik heb het programma x-Ways forensics gevonden [color=red:e629ce244e](wat hier stond was niet nodig)[/color:e629ce244e] in x ways vind je de betreffende schijf wél, hiermee kan je een exacte clone maken van de schijf naar je pc harddisk. áls zoals in dit forum beschreven staat het programma : TS_Finder , werkt , zal ik als het goed is de video bestanden kunnen vinden in de clone en saven naar mijn reguliere dvd map. clone is net voltooid, en ik ga nu aan de slag om de TS_Finder zijn werk te laten doen... ik hou u op de hoogte ;) Mvgr, Peter Drent.
Link naar reactie
niet voor het een of ander, maar iedereen kan dood leuk vertellen dat je maar met een dvd-rw maar gaat werken, maar wil niet veel zeggen maar de serie die ik opgenomen heb is veel te groot voor een dvd, daar heb ik wel 50 dvd's voor nodig. heb namelijk op DMAX de serie van bear grylls opgenomen. 24 uur non-stop bear grylls. geloof mij , er is niemand die met dvd's gaat werken dan. heb de schijf er ook uit gesloopt uit mijn Philips dvd-recorder. geen enkele windows kan deze schijf lezen, welke tool je ook gebruikt het is gewoon niet mogelijk. zelf linux kan hem niet lezen. althans ik heb alles geprobeerd om die hele reutemeteut op de pc te krijgen. ik krijg het niet voor elkaar. heb windows xp hij ziet de schijf wel... maar je kunt er niks mee. het heeft geen schijf letter helemaal niks. zegt alleen dat het een 160 gb schijf is. dit verhaal is ook bij windows 7. de schijf wordt niet herkend. pleur ik de schijf terug in de recorder. dan doet de film het wel. ik wordt er niet goed van. hoe kan ik in vredesnaam 160 GB op de pc zetten zonder 100 dvd's te moeten gebruiken. heb wel een usb aansluiting voor als iemand dit gaat vragen. ja heb ik alleen het kan alleen maar usb afspelen maar niets er heen kopieren, dat heb ik ook al geprobeerd. is er er echter geen mogelijkheid om de externe schij uit te lezen?? het zijn immers video_ts bestanden. hoop dat iemand mij raad geven ken. want tegenwoordig kennen ze bijna alles behalve zoiets
Link naar reactie
Lees het/de verhalen hierboven... Bottomline: versleuteld of niet-wel of geen windows schijf,ongeacht wat er op een hd staat hij is altijd op low-level te kopieren. Dat wil zeggen dat er bit voor bit simpelweg een kopie van de schijf word gemaakt. Of je daarna wat met de data aan kunt vangen is een volgend probleem maar in eerste instantie een lowlevel kopie maken moet altijd lukken. Om een lowlevel kopie te maken heb je een lowlevel kopier programma nodig zoals winimage, hdclone ed , je vind dergelijke tools altijd onder het kopje "harddisk recovery" Het zijn dezelfde soort programma als die waarmee je een gecrasht SD kaartje kunt uitlezen en je fotos saven. Dat saven van de data er na is lastig aangezien een programma de ruwe bit data zal moeten identificeren en hernoemen naar geldige video bestanden en daar kwam het progje ts-finder voor in actie. Wat blijft bij dit soort acties , net zoals het uitlezen van elk ander medium op low level niveau, is dat je alle dat die er op de schijf staat voor je kiezen krijgt, dus ook het bestand van 5 jaar geleden wat je welliswaar hebt gewist maar nog steeds op de schijf staat, bij "delete" van een bestand word het bestand zelf niet gewist maar alleen maar de verwijzing er naar toe, het bestand zelf staat dus nog steeds op de schijf tenzij het word overschreven door nieuwere data. Al die oude meuk vind je dus ook allemaal. Als je ooit een hd hebt geprobeerd te redden met dergelijke software weet je wat ik bedoel... Ik vind het overigens nogal opvallend dat in deze post een mogelijke oplossing word geleverd inclusief een compleet stappen plan( voor een kopie vanaf stap II ) op de Russische website maar niemand behalve pcfreak1984 kennelijk de moeite er voor wil doen om het daadwerkelijk te proberen... :roll:
Link naar reactie
dat er mogelijke in plannen uitgelegd wordt snap ik maar als je geen of slecht engels kunt schiet het ook niet op. ik ken wel mijn hardeschijf aan de pc koppelen maar de hardeschijf is niet eens togankelijk omdat het niet een een schijf letter heeft of een partitie heeft. er staat alleen: UNKNOWN APPLICATION HARDDISK 160GB. er staat geen F:/ of d:/ helemaal niks geen 1 drive letter. hoe wil ik een low level copy maken als de schijf niet eens toegankelijk is. heb echt alles geprobeerd betreft recover. maar er wordt dan een stop bord gegeven met de melding " Acces Desnied " heb xp pro 64 bit engels
Link naar reactie
[quote:5f627aed09="rwilligen"]Lees het/de verhalen hierboven... Bottomline: versleuteld of niet-wel of geen windows schijf,ongeacht wat er op een hd staat hij is altijd op low-level te kopieren. Dat wil zeggen dat er bit voor bit simpelweg een kopie van de schijf word gemaakt. Of je daarna wat met de data aan kunt vangen is een volgend probleem maar in eerste instantie een lowlevel kopie maken moet altijd lukken. Om een lowlevel kopie te maken heb je een lowlevel kopier programma nodig zoals winimage, hdclone ed , je vind dergelijke tools altijd onder het kopje "harddisk recovery" Het zijn dezelfde soort programma als die waarmee je een gecrasht SD kaartje kunt uitlezen en je fotos saven. Dat saven van de data er na is lastig aangezien een programma de ruwe bit data zal moeten identificeren en hernoemen naar geldige video bestanden en daar kwam het progje ts-finder voor in actie. Wat blijft bij dit soort acties , net zoals het uitlezen van elk ander medium op low level niveau, is dat je alle dat die er op de schijf staat voor je kiezen krijgt, dus ook het bestand van 5 jaar geleden wat je welliswaar hebt gewist maar nog steeds op de schijf staat, bij "delete" van een bestand word het bestand zelf niet gewist maar alleen maar de verwijzing er naar toe, het bestand zelf staat dus nog steeds op de schijf tenzij het word overschreven door nieuwere data. Al die oude meuk vind je dus ook allemaal. Als je ooit een hd hebt geprobeerd te redden met dergelijke software weet je wat ik bedoel... Ik vind het overigens nogal opvallend dat in deze post een mogelijke oplossing word geleverd inclusief een compleet stappen plan( voor een kopie vanaf stap II ) op de Russische website maar niemand behalve pcfreak1984 kennelijk de moeite er voor wil doen om het daadwerkelijk te proberen... :roll:[/quote:5f627aed09] Beste rwilligen Ik heb alles op alles gezet en zelfs een op universitair niveau gek geleerde ict`er raad gevraagd omdat ik gewoon muurvast zat, het programma :TS finder kan ik jammer genoeg niet vinden. heeft u misschien enig id van welke uitgever dit programma is ? de clone was gelukt maar er was geen extensie aan gekoppelt, wél stond de bestandsgroote van : 160 gig gewoon aangegeven maar dat was het dan ook. ik kon de clone wel weer openen in xways forensics maar dan kreeg ik hex waardes te zien waar ik persoonlijk de ballen van snap :) echter heb ik nog misschien 2 oplossingen voor handen wat wellicht n stuk simpeler zijn, bij sommige hd recorders ( bij mij dus helaas niet ) " is het mogelijk om linux ubuntu 32 bit, live cd te gebruiken. je boot vanuit de cd en krijgt toegang tot linux waarin je soms wél die schijf kan zien... Echter zegt linux hetzelfde : ongeldig bestandsformaat. Dan heb je misschien nog oplossing 2: dat is n videoripper: 3 tulp plugjes 1 rode 1 witte en 1 gele, met aan de andere kant van het kabeltje een usb aansluiting, dan de daarbij behordende software en dan zou je kunnen rippen. dit laatste id heb ik nog niet geprobeert omdat ik NOG niet beschik over zo`n kabeltje ( ik weet niet of dit 100% garant staat voor slagen ) Groetjes, Peter drent. peterdrent@live.nl
Link naar reactie
heb wat gevonden!!!!! oke om je data's van de dvd-recoder te kunnen krijgen moet je het volgende doen!!!! Haal de externe schijf uit je dvd-recorder hang hem in een externe behuizing en sluit hem aan op je pc! de windows zal hem wel zien als unknown application no partion disc of te weil partitie 0 wordt het uitgegeven. om deze schijf uit te lezen download je het programma ACTIVE UNDELETE ! (het verwijderd niets) installeer deze software, maar hij moet volledig zijn! dus crack , patch of een keygen anders kan je het vergeten! zie torrent of zo active undelete scant alle schijven incl die dvd-recorder schijf klik met de rechter muisknop op de schijf partitie 0 en dan op scan -> bij het pijltje selecteer je LOW-LEVEL! en onderin 3 scan opties, pak de laatste optie! (rechts puntje aanvinken) dan scannen! de scan kan zo'n 4 uur duren! of langer. laat hem die tijd ook scannen zonder onderbreken! wanneer je het gedaan hebt zal de undelete zeggen dat hij mpeg files gevonden heeft. vink de map dan aan met mpeg (naar de scan is alles aanvinkbaar wat je hebben wilt) vink dus de map mpeg aan dan rechter muisknop en dan RECOVER! maak op je bureaublad een map aan met dvd-recorder backup. en laat hem de boel recoveren naar de map op je bureaublad en skip eventueel alle errors. nou hij heeft dus 15 gb over gecoverd. nu zit ik met een ander probleem ken die mpeg files niet openen! zijn van 00000001 tot 0001068 in 15,5 mb grote. hoe ik deze nou nog omzetten ken naar video ts is nog net een vraag maar dat laat ik daarna wel weten als het is gelukt. dus download ACTIVE UNDELETE FULL VERSION !!!
Link naar reactie
Het download adres voor TS-finder staat gewoon op de russische pagina: http://pavelev.ru/TS_Finder.zip Lees de readme.txt die er bij zit goed, er staat exact uitgelegd hoe en wat je moet doen. Je moet het bijgevoegde batch bestand bestand (example.cmd)aanpassen zodat het toepasbaar is voor jouw bestandslocaties. Overigens: als je de Russische pagina eerst had gelezen, ts_finder had gedownload en de readme had gelezen had je kunnen weten dat de maker van het programma ts_finder sterk aan raad om de image van de hd te maken met Winimage waarvan ook het download adres op de pagina staat. Dat is shareware maar daar laat jij je denk ik niet echt door storen. Of TS-finder daadwerkelijk wat gaat vinden zal afhangen van de manier waarop de hd image gemaakt is, de auteur van ts_finder wijst er expliciet op dat het een vhd image moet zijn. Hij wijst er ook nog op dat hij voor het maken van de image Winimage 8.10.8100. heeft gebruikt en dat je het beste exact dezelfde versie gebruikt om incompatibiliteit te voorkomen. Winimage 8.10.8100. is gewoon te downloaden van het adres dat op de ru site staat: http://www.winimage.com/winimage.htm II. About making backup image of the drive to your computer: 1) remove HDD from you recorder 2) attach HDD to your PC 3) download and install program "WinImage (http://www.winimage.com/download.htm)" note: it is shareware - so you'll have to find the way 4) launch WinImage -> go to Disk menu -> select Create Virtual Hard Disk Image from physical device -> check the tick Include non removable HDD's -> select your HDD from the list -> Click OK -> Specify the path to another disk - where the image will be saved, provide the filename. Note: you need to have at least 250GB free space. 5) Few hours later you will have image ready. Store image in the safe location, maybe someday you'll need it. To restore image to new HDD you need to use same software - but using an option Restore Virtual Hard Disk Image on physical device III. About restoring video data and files from a backup image to your computer: So here I will tell you how you can copy, restore, or return formatted video data from your recorder. Note: to complete this step you need to complete step II of this instruction. 1) you have to download special utility, which allows to extract video files from your image (http://pavelev.ru/TS_Finder.zip) 2) extract it to your computer 3) there are three files there, you need example.cmd, right click, edit. 4) you will see this line in there TS_Finder.exe Z:\DVR_HDD_Backup\backup_24122007.vhd Z:\DVR_HDD_Backup\Temp\out>log.txt 5) replace the italic part with a path to your image file, replace underlined part with a path where to extract video files. 6) File -> Save -> Exit 7) now double click on example. cmd 8) wait for 3-4 hours while your files are extracted. Check the path you specified in underlined path for your video files. It will be files with *.ts extension which can be viewed bu k-lite codec.
Link naar reactie
nou heb werkelijk nu alles geprobeerd. het is inderdaad gewoon niet mogelijk om een dvd-recorder hdd uit te lezen voor de films die erop staan. zelfs met linux kan ik de schijf niet uitlezen. het is kennelijk zo beveiligt dat het onmogelijk maar ook iets te kunnen copieren, met ACTIVE UNDELETE heb ik wel back up gerecoverd maar kan helemaal niks met de recover omdat het meteen " Mpeg File damage " te zien krijgt. dus dan maar een SMI GRABBER DEVICE geleend. heb wel beeld maar geen geluid. en bij de corel videostudio x4 werkt het ook niet want daar wordt de smi grabber niet eens gezien. heb wel beeld alleen geen geluid. dus alles af gezocht en geinstalleerd. krijg er geen geluid bij. zelfs op zo'n manier is het nog beveiligt. k** philips. heb ik nog niks aan de data's die op de schijf staan. iemand een idee hoe je geluid krijgt bij smi grabber dev (van de kruitvat) ? heb Windows XP Pro 64 bit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...