anoniem Geplaatst: 31 augustus 2010 Delen Geplaatst: 31 augustus 2010 Hallo, Sinds een tijdje heb ik een macbook pro. Nu wil ik mijn filmpjes, gemaakt met een CanonEOS500d importeren in Imovie, maar dit lukt niet. Het zijn .mov filmpjes. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen? Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2010 Dit probleem komt vrij veel voor bij Mac books met Imovie en Final cut. Ik heb een Sony avchd camera die hij niet herkent en een ander type van Sony wel. dat geld ook voor canon en panasonic. Gebeld met de (amerikaanse) helpdesk en die hebben een kort lijstje met werkende camera's. De meeste waren oudere types. Enfin kijk maar hiet http://support.apple.com/kb/HT2948?viewlocale=nl_NL#compatibility Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 3 september 2010 Maar het is toch raar, ik importeer de filmpjes naar mijn macbook vanaf SD, (ik hoef niet vanaf een camera te importeren in Imovie) en dan nog doet hij het niet. Imovie ondersteunt .mov toch wel gewoon? Nog tips voor converters die weinig kwaliteitsverlies hebben? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 5 september 2010 Tja je zou zeggen van wel maar Apple is op dat punt klant onvriendelijk. Zoals ook met de Iphone bepaald Apple wat werkt. Er is wel een programma van Apple om het te converteren (niet gratis), ik weet alleen niet hoe dat heet en wat het kost. Ik heb mijn Apple terug gegeven aan de winkel en kreeg volledig mijn geld terug. En ik heb Adobe premiere aangeschaft die herkende wel mijn camera (net zoals Pinnacle studio en magix) en mijn AVCHD files hoefden niet geconverteerd te worden waardoor ik geen compressie verlies kreeg. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2010 Met Quicktime pro kun je ze toch zonder kwaliteitsverlies converten? En geeft Final Cut pro geen gezeur met die .mov files? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2010 Converteren geeft altijd verlies. Het is namelijk toch weer extra compressie. En MP4 is wel een stukje minder dan m2ts. En als je dat weer gaat monteren komt er weer een conversie slag overheen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2010 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2010 Dan vraag ik me sterk af wat ik nu moet doen. Ik wil gewoon monteren op mijn apple, met .mov bestanden. Iemand een idee? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen