anoniem Geplaatst: 9 november 2009 Delen Geplaatst: 9 november 2009 Beste mensen, Na bijna een dag prutsen, googlen enz. enz. weet ik het even niet meer. Ik hoop dat er iemand is die mijn probleem herkend: Ik heb sinds kort een Samsung HMX-104 full HD camcorder en wil nu het opgenomen materiaal via de PC monteren. Het afspelen van de films rechtstreeks van de camera naar de TV gaat perfect. Na het overzetten van de bestanden naar mijn laptop (XPS M1530 met Windows XP prof.) lukt het niet om HD bestanden af te spelen. Ik krijg allemaal strepen en de beelden gaan schokkerig. kortom niet om aan te zien! Opnamen afspelen op SD formaat (standaard) gaat wel goed! Mediaplayer 11 zegt niet met MP4 overweg te kunnen en ik heb daarom: KMplayer en VLC player (beide laatste versies). Ook het installeren van de standaard k-lite codec pack blijft het probleem. Verder heb ik geprobeerd de HD bestanden te converteren naar b.v. AVI, met diverse programma's maar tijdens het omzetten crashen alle geteste programma's. Het converteren van SD bestanden gaat wel goed. Ook heb ik e.e.a. getest op mijn desktop PC (P4 3.ghz), precies hetzelfde probleem... :( Als laatste heb ik Adobe premiere Elements 8.0 geinstalleerd, maar ook die kan niet met deze bestanden overweg. Wat ik wil moet toch mogelijk zijn? Wie kan mij adviseren?[/b] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 Daar heb je een HD codec voor nodig, en het liefst een hele goede: [url]http://corecodec.com/products/coreavc[/url] [url]http://www.free-codecs.com/download/DivX_Player.htm[/url] [url]http://dutch.ircfast.com/lv/group/view/kl44172/x264_Video_Codec.htm[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 Top! :D Dank je wel voor je tip Pceetje! Met de trail van core codec speelt hij ze goed af. DIVX player speelt de HD bestanden helaas niet goed. Om x264 Video Codec uit te pakken moest ik een SMS versturen om het wachtwoord op te halen, totaal 4,5 euro :roll: Ik zoek nu nog naar een gratis variant. Misschien lukt het om HD codec te vinden voor KMplayer (plug-in)? Dit is n.m.m toch wel de beste player. Verder heb ik vermoedelijk ook een plug-in nodig voor Adobe Premiere om te kunnen monteren? Nogmaals bedankt !!! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 Probeer eens Media Player Classic? Speelt gewoon x264 af als het goed is en is gratis. http://www.free-codecs.com/download/Media_Player_Classic.htm Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 november 2009 Auteur Delen Geplaatst: 9 november 2009 Nee, deze speelt HD films ook schokkerig af. Wel vond ik een andere versie : mplayerc_with_CCCPandCoreAVC.exe Deze speelt ze probleemloos af ! Adobe premiere kan nu gelukkig ook HD bestanden openen. 8) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Ik heb de vorige tekstje gelezen maar kan als leek nog niet helemaal verder. Kan iemand me een beetje stap voor stap uitleggen wat ik moet doen om HD films binnen te nemen in Premiere ! Bedankt op voorhand. Stany Ooit wordt ik nog een goeie... hoop ik Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Tweaky kun je de link plaatsen waar je de speler (mplayerc_with_CCCPandCoreAVC.exe) hebt gedownload? Ik heb op google geprobeerd maar geen succes. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 wat voor een video kaart heb je daar kan het ook aan liggen Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2009 Mijn configuratie: systemboard: ASUS-P7P55D LE DDR3 Socket 1156 Intel P55 processor: Intel Core I7 860 45NM 2.80 8Mb LGA 116 Boxed videokaart: ASUS - EAH5750/2DISPLAYS/1GD5 1024 MB GDDR5 PCI EXPRESS Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 18 december 2009 [quote:93c3062903="gertcor"]Tweaky kun je de link plaatsen waar je de speler (mplayerc_with_CCCPandCoreAVC.exe) hebt gedownload? Ik heb op google geprobeerd maar geen succes.[/quote:93c3062903] Sorry voor mijn late reactie. Ik heb hem op usenet gevonden, maar via torrents is hij wellicht ook te vinden. Stuur me anders een bericht, dan zorg ik wel dat je hem krijgt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2009 Toevoeging: [url]http://mpc-hc.sourceforge.net/DXVASupport.html[/url] [url]http://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=407&Itemid=38[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2009 Bedankt Tweaky, ik heb deze twee links gevolgd. Maar kan je me een klein beetje uitleg geven hoe ik dat moet gebruiken in combinatie met Pinnacle of Adibe Premiere software? Bedankt, Stany Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 19 december 2009 Een kennis van mij had hetzelfde probleem met dezelfde samsung camera. Ik het geconverteerd met avs bijna geen kwaliteits verlies en alles werkt goed. Ik vind wel de kwaliteit van de samsung matig Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 22 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 22 december 2009 wil je het gratis doen, download dan windows media player 12, vroeger was mijn combi media player classic+vsfilter+coreavc, dit omdat ik anders geen hd kon kijken, heb namelijk maar een duo core 1.6 Ghz. Mijn cpu verbruik zat met deze combinatie tussen de 80 en 100%, dus dat ging maar net. Nu heb ik windows 7 en heb gemerkt dat wmp12 nog lichter is dan mpc. Met dezelfde laptopje gebruik ik nu onder windows 7 64 bit de combinatie windows media player 12+vsfilter+coreavc 2.0(64bit). Je moet dan de haali splitter wel ff instellen dat het vsfilter ondersteunt om ondertitels te krijgen. Met deze combinate is mijn cpu verbruik terug gelopen naar 50 tot 70%. Coreavc kost een klein beetje, maar het is wel de beste en verbruikt het minste van je cpu, de kleuren zijn mooier en nooit meer gestotter. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2009 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2009 [color=red:898fd75ee9]Ook ik lees hier mee, kunnen we het wel legaal houden? Vragen naar download links voor betaalde software is uiteraard een nono. Codec's zijn doorgaans niet gratis, er zit ontwikkelde technologie in waarvoor een firma kosten heeft gemaakt en die kosten willen ze terug verdienen vandaar dat men daar geld voor vraagt. Ook codec pack's doen daar niets aan af, ze zitten doorgaans vol met roofkopieen van betaalde software, dat er niet tegenop word getreden betekent nog niet dat het legaal is. De CoreAVC decoder is daar geen uitzondering op, dat iets (erg veel) "gratis" word aangeboden wil niet zeggen dat het gratis is of legaal, ook de post hierboven valt in deze catagorie door te stellen dat er een "gratis combinatie is terwijl de bedoelde combinatie verre van gratis is.[/color:898fd75ee9] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 december 2011 Auteur Delen Geplaatst: 27 december 2011 Heb je de oplossing reeds? Ik heb hetzelfde probleem met een Samsung Q10 en stelde volgende vraag... Ik ben recente bezitter van een camcorder Samsung Q10 (Full Hd 1920-1080), met gevoegd programma Intelli-studio voor bewerken en afspelen van de films. Heb de software reeds geïnstalleerd op drie diverse Pc''s welke voldoen aan de gestelde eisen voor afspelen. Ik heb tevens de nodige codecs en DirectX versies geïnstalleerd. Op alle Pc''s speelt hij de bestanden onderbroken af (zelfs niet in een lagere resolutie). De bestanden worden ook niet perfect weergegeven met players zoals VLC player, Kantaris en dergelijke. Slechts de Windows Player speelt het goed af. Ik kan dus mijn bestanden niet afspelen en bewerken zoals voorzien met Intelli Studio versie van Samsung en enkel andere .Kan eveneens niet binnentrekken en bewerken op Pinnacle studio.Wie heeft een oplossing ? Met dank. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen