anoniem Geplaatst: 7 december 2008 Delen Geplaatst: 7 december 2008 Hallo, Ik heb een draadloze minicamera voor in de modeltreinen. Daarbij heb ik een programmatje gekregen dat uit 2000 stamt, en dus lekker oud is. De ontvanger is met een TV kaart aangesloten op de computer. Wie weet er een gratis te downloaden programma waarmee ik de beelden live kan kijken en opnemen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 7 december 2008 Windows moviemaker kan dat prima, het is immers geen webcam waarvan je opneemt, je neemt op van een tv kaart en als het goed is herkent moviemaker die gewoon als een apparaat waarvan je videoopnames kunt maken. Zit gratis in winXP en Vista. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2008 Ik WIndows Movie maker staat alleen de normale webcam die ik gebruik voor MSN en niet de draadloze webcam waarvan de ontvanger is aangesloten op de TV kaart..... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2008 Je moet ook niet kijken naar de webcam maar naar de tv kaart.... De tv kaart is het apparaat waarop de video de pc binnenkomt, wat jij dan weer op de tv kaart aansluit kan windows niet zien. Als de tv kaart niet te vinden is moet daar mogelijk eerst een capture driver voor geinstalleerd worden. Kan je wel tv opnemen met moviemaker? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2008 Ik kan wel met een ander ouderwets programma opnemen... Gewoon beeld (geen geluid) en ik kan gewoon opnames maken. Alleen als ik naar Apparaatbeheer ga staat er bij overige apparaten wel Multimedia-videocontroller met een geel vraagteken en eengeel uitroeptekentje ervoor. Betekent dat dat ik de drivers moet installeren? Hoe kan het dan dat ik nu al wel gewoon filmpjes kan maken en opnemen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2008 Windows herkent diverse webcams ook wel zonder specifieke drivers. Opnemen kan ook met virtualdub. http://www.virtualdub.org/ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 9 december 2008 Het lijkt em dat je tv kaart niet helemaal correct is geinstalleerd en er idd drivers moeten wordengeistalleerd of worden ge-update. Normaal gesproken kan moviemaker van iedere VFW(video for windows) of Directshow capture device opnames maken en dus zou dat ook moeten kunnen van je tv kaart. wat is het merk en type van de tv kaart? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 12 december 2008 Ik heb de ontvanger nog eens aangesloten op de TV om te kijken of het niet gewoon aan de camera lag dat hij geen geluid opnam, maar op de TV het ik wel geluid. Het moet dus een instelling op de computer zijn... Wat kan er fout zijn? :? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 december 2008 Auteur Delen Geplaatst: 20 december 2008 wat is het merk en type van de tv kaart? Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen