anoniem Geplaatst: 1 oktober 2008 Delen Geplaatst: 1 oktober 2008 Orbit is een prima programma om streaming video te downloaden, maar wat gebeurt er najaar 2008? Bijvoorbeeld "Uitzending Gemist" wil helemaal niet dat de videostroom wordt opgenomen. Op hun help-pagina staat bijvoorbeeld de vraag: "Ik wil een uitzending downloaden, kan dat?" Antwoord: "Je kan de uitzendingen op Uitzending Gemist niet downloaden. De programma's zijn streams en geen bestanden die je onbeperkt op je computer kunt bewaren." Maar dat is niet waar. Men is najaar 2008 gewoon hard bezig gegaan programma's als Orbit te blokkeren, namelijk door de toegang tot de URL waar het bestand staat niet meer direct toegankelijk te maken en door de afspeelwindow te ontdoen van de hulpbalken zodat je geen "refresh" meer kan doen om Orbit te laten weten wat de URL is. Kijken mag wel maar opnemen niet. Zo blijven we bezig. Ook www.vimeo.com schijnt die kant op te gaan, maar YouTube niet. Het enige wat overblijft is software die de stroom van het scherm afvangt, denk ik als leek. Weet iemand al wat daarvoor de beste software is? Wim Heins Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 1 oktober 2008 Het loopt zo'n vaart niet. De data komt naar je toe en is dus af te vangen, zolang het niet sterk versleuteld wordt blijft het bruikbaar. Wat je nodig hebt zijn die programma's die steeds weer de ontwikkelingen volgen om elke link naar het bestand af te vangen. Ik gebruik momenteel NetTransport, waar je zelf de link moet invoeren. Bij uitzendinggemist eenvoudig op te vragen door rechts te klikken in de video en de eigenschappen te bekijken, waar de link wordt weergegeven. Wil je het makkelijker/automatischer, kijk dan eens naar WMRecorder. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 oktober 2008 Auteur Delen Geplaatst: 4 oktober 2008 Er zal best wel software zijn waarmee je kunt opnemen. Nadeel is dan dat je het bestand wel helemaal af moet spelen. Als je gewoon de streaming data kunt downloaden hoeft dat niet. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen