Ga naar inhoud

oude camera aansluiten

anoniem

Aanbevolen berichten

Om mijn oude tape opnames naar pc te kunnen zetten heb ik een avermedia ezmaker gekocht. Nu loop ik tegen het probleem dat de oude camcorder andere aansluitingen heeft. De gele aansluiting voor het beeld is geen probleem, daar was eenvoudig een kabel voor te vinden. Nu moet ik nog van de oude zwarte (monaural meen ik) aansluiting naar rood en wit. Maakt het uit als hier een verloop tussen zit of is het voor het geluid uit zo'n apparaat niet van belang welke manier van aansluiten ik hier gebruik?
Link naar reactie
Het is lastig er iets over te zeggen omdat mij niet duidelijk is wat voor type aansluitingen de camcorder heeft. Ik ken op het gebied van uitgangen op analoge camcorders eigenlijk enkel tulp (geel voor samengesteld/composiet video, wit en rood voor stereo audio) en mini-din voor s-video. Maar indien je succes hebt met het beeld, dan zal ook het geluid wel op een vergelijkbare manier met een verloopkabel naar tulp eruit te halen zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...