Ga naar inhoud

geluid loopt achter bij beeld (WMM)

anoniem

Aanbevolen berichten

Heb een filmpje wat ik heb gemaakt op WMM omgezet naar een WMV bestand en bij het afspelen op Windowm Media Player doet alles het toppie. Als nu van het WMV een dvd wil branden dan loopt halverwege ineens (op het moment dat er 'n een nieuw beeld én een nieuw geluid op de film komen) het geluid 2 seconden achter bij het beeld. Probleem is dat ik het WMM-project niet meer heb. Ideeën? Kan het te maken hebben met het feit dat het moment van én nieuw beeld én nieuw geluid teveel geheugen van m'n Pc eist zodat er daar tijdens het branden iets fout gaat? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Het probleem heeft niets met je hardware te maken maar is een typisch probleem van videoformaten die eigenlijk niet bedoeld zijn voor her-gebruik. wmv/divx/3gp en al die andere webformaten zijn bedoeld om af te spelen en niet om er daarna weer wat anders mee te doen, zo simpel ligt het. de koppeling tussen audio en video in al deze formaten is niet werkelijk gegarandeert. Afspeelsoftware kan dat opvangen maar conversie software loopt er op stuk. Het probleem kan op te lossen zijn met andere conversie software ( de conversie van wmv naar dvd) of eerst de wmv omzetten naar avi formaat en er dan pas een dvd van branden maar dat zul je uit moeten proberen.... Houd er rekning mee dat het niet gaat lukken.
Link naar reactie
AVI is een wat stabieler formaat waarmee minder afwijkingen mogelijk zijn. Dat garandeert niet echt dat de audio en video in sync blijven maar het is doorgaans beter gesteld met avi dan met wmv als je de audio en video in sync wilt houden. Het a-synchroon lopen kan door een aantal oorzaken komen maar de meest voor de hand liggende is dat er in de audio en/of video stroom enige frames missen. Nadat er een aantal frames weg raken zal de video of audio daarna een stukje opschuiven in het totaal en dus niet meer synchroon zijn. Als dit het geval is dan is er niet echt (eenvoudig) redding, weg is weg. Dit probleem komt vooral tot uiting als je als bronmateriaal video gebruikt die afkomstig is van het internet, een kleine hapering in de overdracht kan het probleem veroorzaken. Een afspeler als mediaplayer heeft er geen last van want die vult de missende frames gewoon tijdelijk aan bij het afspelen maar als je de boel omzet naar een ander formaat komt de fout wel tevoorschijn. Als de a-sync het gevolg is van het niet meer aan elkaar gekoppelt zijn van audio en video dan is er reparatie mogelijk door de audio en video van elkaar te scheiden, vervolgens van alletwee de bestanden een vaste en correcte lengte te maken en de boel weer aan elkaar te plakken. dat doe je door om te beginnen de audio uit de video te rippen. Dat kan met bv Goldwave, de demo versie is genoeg om dat ermee te doen. Je opent de wmv, goldwave extract er de audio uit en vervolgens save je de audio als wav/pcm signed 16 bit stereo. vervolgens open je in virtualdub de enorme avi die je al hebt van 44 GB en met de functie audio/wav audio voeg je de wav toe aan de avi, het originele geluid wordt dan dus vervangen door de wav. Bij het opslaan van de video heb je vervolgens 2 mogelijkheden: je laat de boel zoals het is en krijgt een ongecomprimeerde avi(44 GB) + de wav erin(totaal wordt dan dus nog wat groter) of je comprimeerd de boel. Zo laten: kies onder audio en onder video "direct stream copy"en sla de avi op. Comprimeren: kies onder audio en video "full processing mode" en kies vervolgens onder audio/compression en video/compression de compressie die wilt hebben. Ik zou zeggen voor de audio MP3 op 192 Kbs en onder video een divx of Xvid variant met voor dvd kwaliteit iets van 3000 Kbs bitrate en als je met minder genoegen neemt kun je natuurlijk ook minder kiezen. Denk er om dat als je de avi comprimeert je al kwaliteit weghaalt en daarna het dvd programma er nog eens een keer kwaliteit van af haalt, het is dus het beste om niet te comprimeren als je er uiteindelijk een dvd van wilt maken, of iig de compressie niet te hoog in te stellen.
Link naar reactie
Nette uitleg waar ik morgen 's mee aan de slag ga! Thanx! Er missen echter van oorsprong geen frames volgens mij. Alle audio/foto en video komt van zelf gefilmd/gefotografeerd materiaal af. Behalve de ingevoegde MP3's, die het dus wel op de windows media player doen, maar dat kan dus aan het programma zelf liggen. Ik zal 's gaan kijken of dit gaat werken. Nogmaals bedankt en ik laat het wel weten!
Link naar reactie
Heb er nu via nero even een mp4 van gemaakt (Nero maakt er zelf een mp4 bestand van), maar die speelt de computer niet af. Kan ik mp4 wel afspelen op een dvd speler? En wat gebeurt er met de kwalitiet? wmv bestand was 125 mb en mp4 is nu 400 mb. Hoop dat dit misschien gaat werken voordat ik 't geluid moet afsplitsen. is dat overigens wel een geschikte optie als ik de muziek op tig punten zo getimed heb dat het moet samenvallen met een bepaald beeld? Ga pitten!
Link naar reactie
mp4 speel je af met quicktime, vanwaar deze keuze? mp4 op een dvd is normaal gesproken niet in een dvd speler af te spelen tenzij de speler expliciet dat wel kan, zou dan moeten staan in de manual. MP4 is net zo'n "los" formaat als wmv, ik ben bang dat het je niet zal helpen... Begin nou eens, in eerste instantie met het eruit rippen van het geluid met goldwave en check voor de aardigheid eens de lengte van het wav bestand naast de lengte van de videofile in uren/min/sec....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...