anoniem Geplaatst: 11 augustus 2008 Delen Geplaatst: 11 augustus 2008 Hallo, Ik heb met mijn Sanyo hd1000 wat clips op vakantie opgenomen. Om er zeker van te zijn dat deze filmpjes niet verloren zouden gaan wilde ik ze met Windows verkenner(Vista) kopieren naar de HD van mijn pc. Helaas liep de pc vast en zijn de clips verdwenen. Ik heb een SDcard(HC) Extreme III van Sandisk. Met het recoverprogramma (meegeleverd bij de sdhc card) vond ik ca 5gb aan .mov bestanden terug.(zie bijlage)Echter geen .mp4 bestanden.Deze .mov bestanden zijn met Quicktime niet af te spelen:foutmelding "Fout -2048:H" Zijn deze bestanden nog te converteren naar mp4? Patrick[/url][/code] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2008 Je zou eens kunnen beginnen met het hernoemen van de( of om te beginnen eentje) files van *.mov naar *.mp4 Mogelijk heeft het recoverprogramma de header van de files gelezen en aangenomen, vanwege de mp4 inhoud ,dat het mov files zijn en ze derhalve een andere bestandsextentie gegeven en mogelijk heeft het programma zelfs de inhoud van de bstanden "gerepareerd" in de overtuiging dat het mov files zijn. In dat laatste geval heb je een berg rotzooi op je schijf staan waar zeer waarschijnlijk niet veel meer mee aan te vangen is, zie ook mijn laatste advies. Quicktime kan mp4 lezen en kan ook zelfs een mov gecodeerd met mp4 lezen maar als de inhoud van de file niet klopt met de extentie zou dat wel eens jouw fout op kunnen leveren. Je zou ook iig even kunnen kijken of je wel een recente versie van quicktime gebruikt, degene die bij videocams op een cd wordt bijgeleverd wil nog wel eens oud zijn, de nieuwere qt wordt steeds beter met het openen van bestanden die niet absoluut 100% zijn. je zou ook het recover programma eens kunnen doorspitten of er ergens een optie is om de inhoud van de geheugenkaart "raw" uit te lezen en niet te corrigeren. Als je "sandisc resque pro" gebruikt zou ik iig niet de optie "video" gebruiken maar "normale gegevens" , je weet dan iig zeker dat het programma zelf geen reparatie acties gaat uitvoeren op de bestanden want dat gaat vrijwel gegarandeert fout en helemaal als het HD video is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 augustus 2008 Auteur Delen Geplaatst: 11 augustus 2008 OK,bedankt;ga ik morgen eens proberen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen